Tänkte att jag skulle ta och tillverka ett par digitala signalkablar.
Har sett att ni tidigare har diskuterat analoga kablar och tänkte att man kan väl lika bra passa på att fråga om råd inför kabel val av digitala kablar, Eftersom att det verkar finns så mycket duktigt och kompetent folk på alla byggområden i detta forum.
Demian är kul när han är på rätt humör! Köp valfri längd RG59-kabel på ELFA samt passande phonokontakter (ELFA eller Biltema) och löd ihop så har du din digitalkabel! RG59 finns för skojs skull i flera olika färger - jag valde röd. Med vänlig hälsning
Pekka Johansson _________________________ Lennon in the living room
Ska man vara riktigt petig kanske den första är att föredra i kraft av sin något lägre kapacitans och dämpning. Men i praktiken torde båda fungerar lika bra. Nu kollade jag inte prisskillnaden, men jag och en kollega kör alltså med den färgglada, som när vi handlade inte var särskilt dyr. Som alltid vinner man på att köpa 10 m på ELFA. Man kan ju dela med polarna eller spara tills det blir dags för nästa digitalapparat. Mvh Pekka
Ska man vara riktigt petig kanske den första är att föredra i kraft av sin något lägre kapacitans och dämpning. Men i praktiken torde båda fungerar lika bra. Nu kollade jag inte prisskillnaden, men jag och en kollega kör alltså med den färgglada, som när vi handlade inte var särskilt dyr. Som alltid vinner man på att köpa 10 m på ELFA. Man kan ju dela med polarna eller spara tills det blir dags för nästa digitalapparat. Mvh Pekka