HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tips på grammofonsteg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2005/05/16 :  18:54:48  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Hejsan!

Vore tacksam för förslag på ett vettigt grammofonsteg runt 1500:- då jag aldrig ägt ett externt och är helt okunnig om dessa.
Använder nu det som sitter i min Nad 116 men skulle gärna vilja ha en förbättring om det är möjligt för dessa slantar.

Det bör klara MC.

Tack på förhand /

Comus

binmarv
Member

403 Posts

Posted - 2005/05/16 :  19:23:50  Show Profile Send binmarv a Private Message
Hitta ett begagnat mucial fidelity X-lp. Tror de ligger i den prisklassen. Jag har ett själv och är supernöjd. Annars vet jag att Pro-Ject har nåt nytt i den prisklassen.

Det man inte har i huvudet får man ha i öronen!
Go to Top of Page

lbstr
Member

137 Posts

Posted - 2005/05/17 :  00:06:09  Show Profile Send lbstr a Private Message
Nytt Vincent PHO-111 eller begagnat Musical Fidelity x-lps.
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/17 :  00:27:58  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Finns ett jättebra på hifi-klubben för det priset .......

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/05/17 :  09:46:59  Show Profile Send Blue a Private Message
Ska det bli märkbart bättre än vad du har nu tippar jag att du bör upp i Musical Fidelity-klassen. Och just MC-stegen på NADs och Pro-Jects små phonoboxar lär inte vara några riktiga höjdare.

I samma priklass som MF finns också sådant som Clearaudio och Graham Slee, men det är nog betydligt ovanligare på den svenska begmarknaden.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2005/05/17 :  17:14:23  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Hej!

Tack för era tips, det känns nog som om att jag skall snegla på ett Musical Fidelity då 75% tipsar om det

Det vore fantastiskt att få en tokupplevelse med ett nytt steg men skulle tro att jag får gå upp rejält i pris för det (samt byta lite fler komponenter).

Tycker i och för sig att Nad 116 har ett ganska bra grammofonsteg men vill ändå testa ett externt för att se om det kan låta bättre för en billig penning.

Än en gång tack /

Comus

Edited by - Comus on 2005/05/17 17:15:40
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2005/05/17 :  19:45:27  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Hittar du ett begagnat Primare riaa R20 till en vettig penning är letandet över.
Det gör exakt vad det skall och inget annat.
Bra grejor. Sålde mitt pga dåvarande behov inte fanns.
Idag ångrar jag den affären.
http://www.audioactive.se/prislistor/prislista_primare_0502_brutto.pdf

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000