HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Begränsa basportsverkan
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/05/16 :  20:55:21  Show Profile Send ohmega a Private Message
Jo...det är så att mina högtalare upplevs som något "peak-iga" i avstämningsfrekvensen....å då tänkte jag att man med en propp i nåt skummaterial som sitter bra, men som ändå släpper igenom lagom mycket luft - för att på så sätt eliminera problemet. Vad för "skummaterial" kan funka till detta?

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2005/05/16 :  22:45:07  Show Profile Send matson a Private Message
Ett par strumpor funkar, men ser inte helt vettigt ut. Om du kan hitta sån skumplast som man gör madrasser av och klippa till i lagom mängd så blir det bra(?).

Mvh
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/05/16 :  22:53:23  Show Profile Send ohmega a Private Message
Ok, Matson, tack för tipset!

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/05/16 :  23:35:48  Show Profile Send ohmega a Private Message
Undra vilken del av kroppen som kan undvara madrass bäst........

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/17 :  00:07:19  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Och drar du på basen (ljudtryck) så åker den ut......

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/17 :  00:11:37  Show Profile Send mayro a Private Message
ingen fara wolfgang. Ohomega bygger ice med "slimline" bastryck ju....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/17 :  00:26:54  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Spelar bas med mellanregister ???

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/05/17 :  06:18:08  Show Profile Send ohmega a Private Message
Slimline?mmmm...jo visst är det en liten 2-vägshögtalare jag använder mig av (EposES11) men i min lägenhet ( läs "betongbunker") så blir det tillräckligt...

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor

Edited by - ohmega on 2005/05/17 06:41:37
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/05/17 :  20:15:06  Show Profile Send ohmega a Private Message
"Så går ju också att göra" - tänkte jag...å rullade ihop ett A4-papper och stoppade in i basporten..det funkade tokbra...metoden kanske behöver förfinas en aning..

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000