HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Marantz DV7600 ..?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2005/05/04 :  18:40:04  Show Profile Send Greensleeves a Private Message
Är det möjligen någon i församlingen som kan säga något om stereo-kvaliteterna hos den färska dvd-spelaren Marantz DV7600..?

Mvh Greensleeves

Mvh Greensleeves

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/05/05 :  00:41:08  Show Profile Send EmilH a Private Message
Jag är också mycket intresserad av synpunkter på denna spelare, gärna bildmässiga också... om det går för sig Greensleeves?
Go to Top of Page

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2005/05/05 :  02:57:21  Show Profile Send Greensleeves a Private Message
Jag har ännu vare sig sett eller lyssnat på den, men här är en bild och lite info:

Tidigare har det sagts att den bara finns i silver, liksom flera andra nya Marantz-produkter, men i dagarna har både Marantz Europa-sajt och generalagenten Septon Electronic, http://www.septon.se/, angett att apparaterna även finns i svart.

Mvh Greensleeves

Mvh Greensleeves
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/05/05 :  04:13:59  Show Profile
Den är för ny, någon stackare måste offra sig först och betala flera tusen extra... Efter nån månad sjunker alltid priserna dramatiskt! ... Väldigt intresserad av denna själv, men jag har svårt att se att någon slår Pioneer i digitalteknink.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/05/05 :  16:37:04  Show Profile Send Drem a Private Message
Min kompis beställde denna för länge sedan men tröttnade på att vänta. Han har väntat i flera månader och han får en Pioneer 868 istället imorgon.

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2005/05/06 :  19:42:43  Show Profile Send brumel a Private Message
Det skulle vara kul om Marantzen ar mindre ljus i klangen an var van Pioneer 668-886 (skillnaden mellan dessa maskiner sitter val i videosektionen vad jag forstar). 470-575 ar enligt min mening lite for ljusa och skarpa i klangen. Da kommer en ren cd fran Marantz, 6000K sig. lite battre till. Men DV6500 finns ju att lyssna pa till dags dato. Den kan ge en foraning kanske?

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2005/05/12 :  19:03:08  Show Profile Send Sondek a Private Message
quote:
470-575 ar enligt min mening lite for ljusa och skarpa i klangen.

Håller med om att dessa är lite smått påfrestande trots att de gör mycket rätt också och spelar otroligt bra för pengarna. Förmodligen så gäller samma förhållande för den lite dyrare 668:an!

Enligt den test som man hade i Hifi & Musik där 668:an och DV6500 deltog så skrev man ju bl.a. att man i vissa situationer med vissa situationer föredrog DV6500 och dess DENON kusin i stället för 668:an.

Men steget från 575 upp till de ovan nämnda är långt i från astronomiskt när det gäller ljudkvaliten och jag skulle nog invänta 7600 som redan fallit i pris från 10 lakan till 8 lakan innan den börjat säljas? Illa varslande eller inte.. återstår att se.

DV7600 väger 4,6 kg och DV6500 väger 2,2 kg så någon skilnad misstänker man ju att det är

Bättre och bättre dag för dag :-)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000