HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 "Eftersnack ifrån Creativ Audio iJämshög.."
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/05/01 :  19:37:09  Show Profile Send Rydberg a Private Message
2005/04/08
quote:
Så förså nu jag har betydande högre krav än vad en liten stativare någonsin kan erbjuda.


2005/05/01
quote:
En stativare kan ge saker den med....



I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/01 :  19:39:41  Show Profile Send matte76 a Private Message
Man måste väl få ändra sig...och lyssna på tillräckligt många stativare... själv föredrar jag fortfarande golvare, även om stativare kan låta bra till vissa typer av musik..

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/05/01 :  19:52:11  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Tack Lena för all service, det är/var uppskattat!
Tobbe-mannen kan skatta sig lycklig över att han har dig, tack än en gång.

Tobbe, min vapendragare, kul än en gång att träffas!
You got a "Golden Heart" my friend...
Synd att vi inte kom iväg med Chryslern, vi tar det förhoppningsvis i sommar!

Wolfgang, för inspiration och kunnande, ser fram emot Nefertiti, Cubas Finest samt en XO.(Samt övertagandet av "The Wolfgang Project DVD", tackar och bockar!)

JD, se ovan fast på Debaser i STHLM? :)

Jeppe72, mannen, har vi känt varandra hela livet?
Det känns så i alla fall. Hoppas att vi kan ses med familjer inom snar tid. Eller varför inte en Hifi-kväll i Nynäs?

Tack Ohmega, EAR, Per100, Bubben och alla andra för en super-rolig helg!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/05/01 :  20:09:51  Show Profile Send Per100 a Private Message
Himla bra gäng det var. Finns inget bättre
än att diskutera hifi och umgås så avslappnat
som vi gjorde hos Tobbe.

Tobbe var i toppform. Det syntes denver kartonger i
varenda hörn i hela villan.

Blev imponerad av fadel art kablarna (övre övre segmentet).
Spelade klassisk musik med
svärta och upplösning, helt naturligt, med
exemplarisk punktformighet. Systemet var
golvare från Phonar för 12000kr, Teac dv-50S (50000kr ca.)
och en rörhäck i mellanprisklassen från Lua Cantina??
Frågan var: Var det kablarna som spelade så fulländat eller
var det något annat som bidrog till denna uppvisning?
Tack för detta Wolfgang!

I det allra minsta rummet spelades det råbarkad
rock eller vad man skall kalla det. Inte direkt den
typen av musik som spelas vid avslappningsövningar.
Jag stannade högst 1 minut åt gången i detta rum, men ösigt var det. Många gillade de små golvarna från phonar!

Edited by - Per100 on 2005/05/01 20:12:12
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2005/05/01 :  20:11:51  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message


Jag skymtade en produkt från TEAC
Dom gillar jag !!


Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/01 :  20:27:12  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Efter att JD och jag kört fel i Halmstad (missade avfarten > Simlångsdalen) och körde ner till Laholm och svängde vänster där hamnade vi efter många (#*§¤¤@*) i Hässleholm ...... 6 mil extra
När vi anlände till Jämshög var klockan redan efter 22.00 ......
bilen var (och släpet) var tömt på 10 minuter. Såg nästan ut som en myrkaravan i "Kalle Anka" när alla konkade iväg med prylarna!!!

Vi var ju tvugna att lyssna lite på Tobbe´s "Retro" först, dessa kan mycket väl hålla med dagens HIGH End ..... utan tvekan.
Sen började pysslet med uppackningen, tänk att det alltid är lika jobbigt man drar sig lite för att göra dylika utflykter p.g.a. detta, men men ...... det är ju sååå j..a kul att visa, meka och jämföra. Och träffas likasinnade så går tiden fort när man har roligt
Lena gjorde en mycket uppskattad "nattvickning" (tror det var vid 01 tiden) och vi gubbar kunde ju inte slita oss från godsakerna (både Tobbes och våra medhavda)
Tror vi kom i säng vid 04:00 tiden

Men innan dess hände det mycket!! Återkommer med det lite senare!!

Jodå, vi hade säkringar med oss ..... "Guldisarna" tog slut

Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se

Edited by - Creative Audio on 2005/05/01 20:27:58
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/05/01 :  20:38:13  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Nu har jag mer tid, barnen är i säng och då kan jag skriva några rader till. Jag måste instämma med Wolgang. Ett extra och speciellt tack till Lena, du är bra! Tack också för att jag fick ta bort några av tallrikarna.

Sedan till fotografen och andra nyfikna: Det är jag till höger i bild där det står mitt namn ovan.

Wolfgang och Jonas (JD) Tack för att ni kom, det var kul att träffa er och ni båda gjorde en suverän insatts när ni fyllde bilen och ett fullt släp med hifiprylar och kom till Jämshög. Underbart!

...och hifi. Ja det fanns det ju en del av i Jämshög. Det var kul! Phonar gör bra högtalare. En liten favorit blev P30 i lilla rummet. Snacka om att vi roddade kablar där M100 var inte så dumma heller. Med ett rysligt tryck. En liten stativare som spelar Lok med tryck i baskaggen så att golvet gungade och tröjan smattrade mot bröstet (mild överdrift) Härligt!

Tyvärr lyssnade jag aldrig på de stora Credoburkarna med Coherencekablar. Källan var nån fjantig liten DVD på 23kg och en prislapp på 60000kr (larv!)

I de andra systemen kan jag rapportera att fyra olika Denverspelare fått vara källor. Alla lät bra. Min är inte inspelad än så den lät sämst. De andra bara lirar musik. Öppet, luftigt och fina toner, underbart. Man tänker inte ens på att det står en cd-spelare där och spelar. Det var min spelare som spelade Lok i småcredosarna, så vet ni som var där lite om nivån på den och de övriga maskinerna

Kul var det också att träffa alla som kom på lördagen. Det här var en riktigt, riktigt trevlig och bra helg, oavsett innehåll och en lika trevlig och bra hifiträff!

Wolfgang: igen TACK för hjälpen!!! (min Denver är hemma igen och mår MYCKET bra!)

Micke (Muse) Det var grymt kul att träffa dig och jag håller med. Vi ser till att ses med familjen!

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2005/05/01 20:40:36
Go to Top of Page

JD
Member

177 Posts

Posted - 2005/05/01 :  21:21:19  Show Profile Send JD a Private Message
Ett stort tack till Tobbe och Lena.Man borde plantera er så man fick fler av er.... Med så många trevliga människor samlade kan det inte bli annat än kul.....

Vi tänker sällan på vad vi har men ständigt på vad vi inte har....

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/01 :  21:30:03  Show Profile Send mayro a Private Message

Jo du per100. I fadel rummet var det upplösning så det stänkte om det...Dessa superkablar bör finnas på ens lista om man funderar på kablar i denna prisgrupp utan tvekan.



Nu hann vi av naturliga skäl inte gör massa testande med hela system uppstälda med fadel o silver res.. Säger det direkt här så vet dom som förmodligen undrar detta. Eftersom jag är silver res sektmedlem...

Så tyvärr blev inte det utvärderat. Däremot testade vi silver res på credo samt P30.. Och det lät kanon.
Så tyvärr kan man inte säga mer om detta. Tänkte föregå den frågan lite eftersom den säkert skulle komma förr eller senare...

Och att du LÄT oss på DIN show få fria händer att sitta o mikla som vi gjorde ger RESPEKT wolgang...



Säkringar.. ja just det. SYND som fasiken inte ALLA var här och hörde då vi bytte säkringar i mina högtalare innan vi monterade ner det...

Men vi som var här kan nog alla avge ett rätt enhälligt vittnesmål...
Så det ska bli skoj att se vad ni säger som var här..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/05/01 21:33:38
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/05/01 :  21:47:30  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Ja Tobbe bytet av säkringar i elektroniken i dina finfina fast något otympliga och skitstora högtalare förbättrade ljudet. Ingen tvekan alls! Förresten, Röjsåg vad det spelade! till 4 på morgonen!

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/01 :  23:03:43  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Finns ju alltid FOLK som inte hittar sängen !! Eller hur Jeppe
Men det kanske berodde på att det spelades MUSIK i alla rum

Kan inte lägga upp bilder ännu! Ingen kabel (till Canonen)

En helt underbar helg !!

Denvermek/Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/02 :  10:37:54  Show Profile Send mayro a Private Message



quote:
dina finfina fast något otympliga och skitstora högtalare


Hur menas härDom är supersöta mina små "oändligheter"

Jeppe72. Det enda som krävs för att få ha så söta högisar är att man är dominant hemma så ingen fru säger emot en. Och att frun låter en få vara dominant.

Och hos oss är det LENA som förbjuder högtalarbyte.

Jag är lyckligt lottad.



Ja Wolfgang. Då får man en stund till leva med sin image kvar... Hm. tills kamerans sladd hittas vill sägas...


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/02 :  12:08:58  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Man måste väl få ändra sig...och lyssna på tillräckligt många stativare... själv föredrar jag fortfarande golvare, även om stativare kan låta bra till vissa typer av musik..


Matte76.

Jag ska skriva några ord om just detta nya för mig angående stativare. Inte för att dra igång någon debatt. Och inte för att på något sätt sedan diskutera ämnet mer här. tråden är en eftersnacktråd efter träffen vi haft här.

Och där två faktum är utan tvivel numera för någon av oss närvarande. Och vi var ändå inte bara en här. utan runt 18 talet som var på pizan. Och då hade nån åkte hem redan...

1.. Denver.. INGEN av alla som var här har sagt ett ord om Denvers prestationer. INGEN ens komenterade att man skulle sätta tillbaks TEAC för 60000kr då wolfgang spelade sin denver...

Något att fundera på för en del numera.. Detta på en öppethusshow. där folk faktiskt fick koppla in o ur grejor snudd helt fritt...
Så diskutioner om en Denver kan eller inte är nu nog helt utan tvivel.Samt att med fadels nätkablar eller silver res som spelats så uppnår dessa svinbilliga spelare rent knepiga resultat...

HEDER igen till en imortör med sådan stil och öppenhet!!!!Att LÅTA oss botanisera som gjorts.... Klart ruggig öppenhet...

Men också därför kan man med stor säkerhet säga följande omdömmen utan snack.

Vi fick misshandla dessa Credo M100 helt fritt i lilla rummet. Vi hade fria händer att kabla. att spela skitmusik som rent är omöjlig att få till osv osv..

Credo M100 gjorde INGEN besviken. Man behöver inte gilla musikvalet. Men att det gick att spela det fasiken tyngsta som finns är inget tvivel om numera..

Och med rowland 75 w få sådant tryck ur en stativare. Utan dämpningar. inga madrasser utan i ett tomt rum med en matta över hela golvet som ändå dämp..

Ja vad ska man säga.. Att sedan höra vrålinspelningar ge rena rama gåshuden... Bara att böja sig och erkänna. Dessa Credo M100 kan man leva med utan tvekan. lite billig beg utrustning runt om... Ett litet vackert paket. och kanonljud kommer snudd garanterat...
Dom verkar lättplacerade. Allkunniga i musikalisk pres. Dom är välspelande på alla typer av inspelningar vilket bevisar vid alla dom ändringar vi gjorde. Dom enbart hängde på..

Och skulle man vid ett litet boende ha dessa som huvudhögisar så kan man senare vid större ev rum stänka dit två kompetenta subbar enbart och ett fullrange är där...

Men dessa burkar är första jag träffat på med denna bredd samt spelglädje någonsin som jag ens kan berätta om. Dessutom är detta ju just för wolfgangs generösa inställning att släppa oss dårar fria med fria händer... Så vi fick ju verkligen testa dom...

Och då har denna tråd inte ännu börjat berätta om den härligt brutala testande dom BILLIGASTE P30 råkade ut för....

Och inte heller den sista delen då S100 bars in i vårt testrum.... Och där matades på med mitt Denon POA3000Rg. Man måste ju kolla upp saker o ting ordentligt...


Så matte76..... Synd du inte var här.. Varför tror du det lilla rummet var mest besökt ??? Så omega fick sitta o lyssna i "finrummet" ostört

Denna tråd kommer bli lång... tro mig mycket lång. Vi har inte ens skrapat på ytan av alla småtest av oseriös karaktär vi haft för oss...

Bara Nätkabeltestandet var en historia för sig själv

Där var Jeppe72 samt Muse chefer. Och tro det eller ej. Wolfgang slänger in sina nätisar för oseriös testing också fast han så väl vet man inte gör som det gjordes vid kabeltest...

Ja ni anar inte vad skoj vi hade.. En sekunden spelades en silver res ut av en fadel art för inga pengar alls. I nästa sopade en digital hc banan med en dyraste fadellen. För att i nästa sekund får storspö av den näst billigaste osv osv...

Och detta gäller nätkablarna enbart.... Det var dom vi härjade mest med senare mot lördags kvällen...för då wolgang tog ur sina dyraste så fick vi in dom ju till testrumet....


Att vi fick hållas..Men det fick vi...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/05/02 12:15:02
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/02 :  12:14:43  Show Profile Send matte76 a Private Message
Jag tror säkert Credo M100 låter bra, jag skrev bara att jag generellt tycker bättre om golvare till min favoritmusik. Ja, det var synd jag inte kunde komma, får bli en annan gång! Förresten: Vad kostar Phonar Credo M100 inkl stativ??

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/02 :  15:06:31  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
33.000:- + 7.800:- inkl moms och frakt till kunden
Originalstativen var tyvärr inte med till Jämshög, utan vi fick hålla tillgodo med ett par stativ för 1.600:-. Prototypen av stativen visade jag i Stockholm. Slutprodukten visas första gången på HIGH END 2005 i München. (Även M100 som hade officielt "spläpp" för en månad sedan).

Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se

Edited by - Creative Audio on 2005/05/02 15:10:27
Go to Top of Page

Bosco
Member

444 Posts

Posted - 2005/05/02 :  15:51:28  Show Profile Send Bosco a Private Message
Hörde ni telefonen?
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/02 :  16:37:56  Show Profile Send matte76 a Private Message
Jäklar vilka dyra stativ!! 7.800?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/02 :  17:16:23  Show Profile Send mayro a Private Message


Bosco...

Jäkla också.. det missande vi totalt ju hur sjutton gick detta missande till.. Det får bli en av sakerna man får förbättra till nästa gång....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/02 :  17:30:07  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Mr. Denver-President´s anläggning i "RETRO-LOOK"


++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/02 :  17:32:09  Show Profile Send mayro a Private Message
Ohhhnej...


Nu kommer det värsta av hela träffen.. Jag gömer mig....

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/05/02 17:32:36
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/02 :  17:32:54  Show Profile Send matte76 a Private Message
Högtalarna kan nog rocka, men de är inte det minsta snygga (sorry Mayro) ...tycker jag. Men ljudet är viktigast iofs...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/05/02 17:34:17
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/02 :  17:35:02  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Vi plockade dit lite nyare (något) prylar!





Jämshög by night (02:30)




++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/02 :  17:37:06  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
försök till närbild, med hjälp av "morgonljus" (03:00)


++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/02 :  17:38:36  Show Profile Send matte76 a Private Message
Skitmörka bilder, man ser knappt!!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/02 :  17:39:55  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Vi såg inte heller något ..... hadde inte hittat knappen för att aktivera blixten = naturligt morgonljus......

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.08 sekunder. Snitz Forums 2000