HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tipps på högtalarkabel...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wibbe
Starting Member

38 Posts

Posted - 2005/05/04 :  21:52:09  Show Profile Send Wibbe a Private Message
Jo då var det dags för nya högtalarkablar, tyvärr är min kunskap på ämnet mycket liten. Jag köpte ett par kablar utan att ha lyssnat på dem å det skulle jag inte ha gjort, efter jag jämfört dem med ett par Audioquest Bedrock hos min lokala handlare, är de nu sålda (de var Marcus Cables Black Silver Maestro).

Nu ligger Bedrocken högt på önskelistan men jag skulle vilja lyssna på några fler alternativ innan jag bestämmer mig. Därav önskar jag mig förslag på högtalarkablar (Bi-wire, 2x2m) för max 3500:- terminerade och klara.
Förslag på mirakelkablar som man måste beställa från någon exotiskt land undanbedes...

Min övriga utrustning:
Primare CD21 -> Audioquest King Kobra -> Rotel RA01 -> XXX -> Audiovector Mi1 Super -> Mina öron


Tack på förhand!
Wibbe

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/04 :  22:53:09  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Bor du i eller i närheten av Göteborg ??? Du är i så fall välkommen att låna FADEL ART för test hemma.....

//Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/05/05 :  00:11:38  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message

Har nog nämnt det förut, Svalanderflätan är inte dum dessutom prisvärd. EKK + eget arbete (lite tålamodsprövande kanske) se www.svalander.se ubnder Teknik/Fakta Kablar......

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/05/05 :  04:15:11  Show Profile
Lyssna på Xindak, det är inga mirakelkablar.. men otroligt bra. Finns många som har dom som du kanske kan få lyssna på.
Bor du i närheten av Örebro kan du få höra mina.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Wibbe
Starting Member

38 Posts

Posted - 2005/05/05 :  22:20:25  Show Profile Send Wibbe a Private Message
Fler tipps...
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/05/05 :  23:13:15  Show Profile Send Snoop a Private Message
www.signalcable.com

silver resolution

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

sker
Member

488 Posts

Posted - 2005/05/06 :  10:25:21  Show Profile Send sker a Private Message
NordOst kanske vore något? Hög upplösning och dynamik, hos Lefflers HiFi har de nedsatt pris på Solar Wind 2x2m 3650 kr

http://www.lefflershifi.com/

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987
Go to Top of Page

Buffert
Member

130 Posts

Posted - 2005/05/06 :  15:06:33  Show Profile Send Buffert a Private Message
Kan rekommendera Kimber 8TC eller 4TC.
Körde själv med 8TC till ett par M3 Super med bra resultat. Slog bedrock i min anläggning i alla fall.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000