HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någon som klarar vara utan High Fidelity, 03/2005
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

binmarv
Member

403 Posts

Posted - 2005/04/28 :  14:40:42  Show Profile Send binmarv a Private Message
Jag letar efter just detta nummer. Det är framförallt testen på B&W 805S jag är ute efter. Tror även den förekom i någon annan hifi-tidning nu nyligen, kanske Hifi Choice ? Någon som vet mer...Var man kan få tag i numret/numren ?

Det man inte har i huvudet får man ha i öronen!

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/04/28 :  14:44:04  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
B&W 805S testades i nr 2 2005. Du kan enkelt beställa gamla nummer. Info om hur hittar du på http://www.hifi.dk

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

binmarv
Member

403 Posts

Posted - 2005/04/28 :  15:06:07  Show Profile Send binmarv a Private Message
Ska genast kolla, tack för hjälpen ! Tyckte att det stod mars månad på Hifi-klubbens hemsida.

Edited by - binmarv on 2005/04/28 15:06:55
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/04/28 :  15:10:54  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Törs inte svära på att det stämmer, minns inte själv vilket nummer det var, men det borde vara rätt, står nr 2 i årsindexet på tidningens webbsida

/Jonas

Go to Top of Page

SlaitH
Member

134 Posts

Posted - 2005/04/28 :  15:14:26  Show Profile Send SlaitH a Private Message
Jag tycker att just den tidningen är den bästa när det kommer till hifi. Och jag har faktiskt fortsatt att köpa den efter det att skivan förvann.
Men jag saknar den ändå väldigt mycket ....det var ändå därför jag böjade köpa den

Patrik

//Patrik

-= Det gäller att smäda medans hjärnan är varm =-
Go to Top of Page

binmarv
Member

403 Posts

Posted - 2005/04/28 :  15:16:08  Show Profile Send binmarv a Private Message
Jag håller med. Har en hel del "roliga" skivor från tidningen. Tyckte dock att den var alldeles för dyr innan, men nu vet jag inte vad den kostar. Man fick mycket inspiration från skivorna och det ledde till en del intressanta skivköp som man annars inte hade gjort.

Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/04/28 :  15:21:20  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Den kostar precis lika mycket nu fast utan skiva, och tidningen skulle istället kompensera med fler sidor, något som säkert stämmer men jag kan inte direkt påstå att jag märkt av det.

Jag saknar skivorna helt klart!

För övrigt kan man kanske vara lite kritisk över att alla tester öser beröm produkterna även om redaktionen säger att de redan genom ett primärt urval sållat bort sådant som inte är intressant och att det enbart lämnar produkter som är "mycket bra" i tidningen

/Jonas

Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/04/28 :  15:33:27  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Just det där med att de slutade med CD:n och sedan inte sänkte priset gjorde att jag avslutade min prenummeration. Som EuphoniC säger så märker inte jag heller av den ökade kvaliten eller de ökade sidantalen.

Man kan ju dock tänka sig att de var på gång att höja priserna på tidningen rent generellt pga. ökade omkostnader. Och istället för att exempelvis höja priset till 100 kr per tidning valde de att ta bort skivan och behålla priset.

Hursomhelst så snålläser jag tidning på biblan nu förtiden
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000