HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 ā;GRUMH erfarenheter?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JonasV
Member

595 Posts

Posted - 2005/04/23 :  17:27:55  Show Profile Send JonasV a Private Message
som unga synthare köpte min bror a:GRUMH CD-skivan "Mix Yourself" + "No way out" vi diggade dom helt sjuka EBM-rytmerna och den vilda stilen hos det Belgiska bandet.

Jag gillar dom som jag gillar Skinny Puppy; vilda oförutsägbara.
Efter en Kristenkris lyssnade vi inte på dom under flera år, och min bror har definitivt överlämnat den till mig...
Dom skall tydligen skapa en webbsida, så jag får se vad mer dom har gjort under sina år
Denna länk med intervju fann jag: http://metica.se/interviews/interviews_result.php?i_id=0018

vad har ni självt hört eller sett med dom?

rebelliska hälsingar jonasV

Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut.
Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/04/23 :  20:39:06  Show Profile Send Roq a Private Message
Kul läsning JonasV. Jag får lite minnen från 80-talet då jag lyssnade en del på banden som nämns i artikeln, mest Poesie Noire och A Split Second (som jag f.ö. såg live på "gamla" fryshuset).
a;Grumh lyssnade jag inte så mycket på men jag kommer ihåg att de hade en del sjuka låtar och texter. Jag har en 12" med orginalnamnet "Too many cocks spoil the breath" som jag tror censurerades och som de senare släppte igen med den rumsrenare titeln "Too many cooks spoil the broth" . Den maxin var bra kommer jag ihåg. Står nere i källarn nu tillsammans med all annan vinyl.... En annan maxi-singel som var bra var den med "Drama in the Subway".
Jag tror inte jag skulle tycka musiken var lika bra idag dock.
Go to Top of Page

JonasV
Member

595 Posts

Posted - 2005/04/23 :  21:22:26  Show Profile Send JonasV a Private Message
visste ingkentinken om dem, det var kul att höra om din vinyl då det inte blev så många resultat av googlingen!

MVH JonasV

Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2005/04/27 :  16:33:16  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Oj oj oj ha ha ha!!! ā;GRUMH har jag inte tänkt på på många år! Även jag var syntare i mina tonår, och det står en hel packe ā;GRUMH-plattor i hyllan fortfarande. Jag har ibland satt på en låt på senare tid för att komma ihåg och nostalgisera.

Handen på hjärtat, våra favoritbögsyntare från Belgien har inte motstått tidens grymma tand. Det är riktigt, riktigt dåligt om man lyssnar på det idag. Den samplade slap-basen de hade i princip alla låtar låter helt sjukt kasst. Texterna är fortfarande lite roliga, till exempel "Wizard needs food to stay alive" som refererar till det klassiska arkadspelet Gauntlet som fanns i alla spelhallar på den tiden.

Den nyfikne kan kolla upp skivorna "Black vinyl under cover" (hette "Silver circle under plastic" på cd...) och epn "Underground" med det ökända skivomslaget föreställande missbildade foster. Sen finns det en massa ep som är lite skoj, minns inte vad de heter.

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

JonasV
Member

595 Posts

Posted - 2005/04/27 :  20:39:17  Show Profile Send JonasV a Private Message
Tack för dina inspirerande tips filikoster, mina knaskompisar var lite tokiga i spelet "Gauntlet" också

Dåligt att Grupperna lägger av sig så där; hopas inte heller att dom slamrar med rör och plåttlock i alla skivor heller...
Nu vet jag mycket mera.

MVH JonasV.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000