HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Scorpions Live DVD...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/14 :  01:45:13  Show Profile Send mayro a Private Message

Jag har aldrig i hela mitt liv skrivit text om musik..

Men denna dvd bara MÅSTE jag slå ett slag för.. UNDERBAR upptagning. SUPERMUSIK som helt förlamar en med sin storslagna kvalitet. Ett musikaliskt äventyr ifrån detta bands storhet...Om man gillar Scorpions så är denna ett absolut måste. Det är sådan nerv i varenda låt. Tyvärr har jag inte tv tillkopplad ännu. Utan har endast klurat igång den ändå utan bild.

Men spelar ingen roll. Detta är för mig det bästa jag hört av Scorpions någonsin. Man hör publiken sjunga med i varenda låt. Och ja. Denna är helt enkelt en super DVD rakt igenom...Och jag får nog erkänna jag sitter som en larvig karokee sångare jag med...

Ett betyg i vanliga fall är ju 1 till 5.. I min värld är detta en 10á utan snack... Så gillar du Scorpions? Köp denna direkt och åk hem. Slå på en go fika till termosen.. Lutas dig tillbaks och tryck igång showen. Och njut över 20 låtar av kanonmusik. Och har du högupplösande anläggning så, NJUT som en larvig småkille som fått sin första moppe o mekat dit trimmet...

Detta är musikhistoria anser jag.med larvigt hög kvalitet i varende jäkla låt. INTE en dålig låt. inte en enda..

TACK för tipset Wolfgang. Och tack för hjälpen att skaffa mig denna skiva!!! Just nu överlägset mest spelad här.Den är fan för mycket. Varför kan inte ALLA göra en liknade produkt? genomarbetad hela skivan!! Och alla låtar är klassiker av rang. Sammanlagt slår denna ut allt annat jag hört. En rysaresom gör en så glad så glad

MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/04/14 :  13:20:48  Show Profile Send matte76 a Private Message
Kul, denna ska jag kolla upp! Deras äldre material, innan det bara blev ballader, håller fortfarande.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/04/14 :  13:45:05  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Tar naturligtvis med "Originalet" (Inköpt i Tyskland förra veckan för 100:- Skr) på våran träff den 30:de......

Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2005/04/14 :  13:56:01  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Tjena!

Vilken är det?
Scorpions - Moment of glory with The Berlin Philharmonik Orch eller
Scorpions - Acoustica

Man kanske skall ta båda...
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/14 :  14:28:24  Show Profile Send mayro a Private Message

Scorpions - Acoustica är det jag skriver om... Men säkert är även den andre ok den med. Men denna Scorpions Acoustica live är en sak som BARA inte får missas om man gillar Scorpions. Tror även folk som inte är bevandrade i denna musik kan älska den....

Det finns låtar som helt enkelt får en att undra när dom moderna banden ska lära sig lira. För detta är helt klart en uppvisning hur proffs kan få saker gjorda på scen live.. Och vilken röst denne man har som sjunger... OJOJOJ.. det finns spår som gör håret över hela kroppen till knappnålar av ren skär njutning....

Jag O Lena satt till Kl 04,00 i morse och såg ut som igelkottar i musikrummet här....

Och det finns låtar som får en att ta fram tändaren även om man INTE är fysiskt där ens...Eller var vi det ändå

Svårt att avgöra faktiskt.. Detta är klart den bästa skiva jag någonsin hört. Det finns andra som har enstaka låtar här o där. Men på denna är bara allt bra till rent superbra... MUSIKHISTORIA är ett understatment rent ut sagt... KÖP o njut....

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/04/14 14:32:35
Go to Top of Page

Kreator
Member

238 Posts

Posted - 2005/04/14 :  18:22:15  Show Profile Send Kreator a Private Message
Missa inte Napalm Death! Det härdar kan jag säga...

Strapping Young Lad och Meshugga är också heta tips.

Pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en Porsche än i en Fiat!
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2005/04/14 :  18:25:37  Show Profile Send molsson a Private Message
Kreator, kan detta ha hamnat i fel tråd? Klaus Meines originalhår vrider sig i graven om du nämner strapping young lad i samma tråd.

No hay banda!!
Go to Top of Page

Kreator
Member

238 Posts

Posted - 2005/04/14 :  18:33:08  Show Profile Send Kreator a Private Message
Upptäckte precis mitt fatala misstag! Fattar inte hur f-n det kunde hamna här!? Ber om ursäkt.....

Pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en Porsche än i en Fiat!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/14 :  20:57:56  Show Profile Send mayro a Private Message

Kreator

Du ser hur det går då man kör för mycket sån musik.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Bosco
Member

444 Posts

Posted - 2005/04/27 :  19:32:27  Show Profile Send Bosco a Private Message
Grannen har spelat den här skivan för mig oavbrutet i nästan två år nu. Börjar kunna den

När jag kör den i min egen stereo tycker jag att den är lite väl "ultraproducerad", ungefär som Eagles - Hell Freezes Over.

Sen blir det lite bisarrt när de enda som blivit inbjudna som publik till dessa gamlingar är unga snygga brudar.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/04/27 :  21:48:38  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Personligen så är nog detta inget jag skulle köpa, efter att ha lyssnat på den (Dock bara 2ch)
Tyckte många av versionerna blev bleka i ackustisk tappning. "Still loving you" och "Rock you like a hurricane" är 2 trevliga låtar som man levt med under sin uppväxt, nu kändes de ganska bleka.

Det var bättre förr ;)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

sonataarctica
Starting Member

12 Posts

Posted - 2005/04/28 :  18:01:43  Show Profile Send sonataarctica a Private Message
Köpte min nu i veckan. Finns på discshop för endast 99:- http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_produkt.php?lang=&id=29440&&ref=
Är igentligen inget Scorpions fan men det var så fantastiskt bra ljud på den så jag är glad ändå =)

sneak@spray.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000