HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Copland CDA-288
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

adaktus
Member

58 Posts

Posted - 2005/04/23 :  03:39:22  Show Profile  Visit adaktus's Homepage Send adaktus a Private Message
Tjenare!
Funderar på att köpa en lätt begagnad Copland CDA-288 cd-spelare, är nu ute efter lite feedback på denna spelare. Jag använder just nu en Rotel RVD 1080 som cd-spelare och tänkte slå på stort med en dedikerad separat spelare till min musik:)

Killen som säljer den vill ha 7000kr, är det värt pengarna, hur mycket kvalitet får jag för den här summan? Passar den bra ihop med hårdrock? Min reciever är en Harman/Kardon AVR 8500, hörtalare är Bowers & Wilkins DM603 s3

Kom gärna med spårsmål:)

big muff, super fuzz

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/04/23 :  06:35:16  Show Profile Send matte76 a Private Message
Den ska vara ganska mjuk och "laid-back", och har fått finfin kritik i England..har ej hört den själv dock.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/04/23 :  07:47:01  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Jag hade en till precis nyligen som jag sålde för just 7000:-
Så det verkar vara ett pris som håller 288´an är byggd som en pansarvagn, har ett väldigt stabilt drivverk från Teac och låter riktigt bra, förutom att den är snygg Hur stora skillnader det är, och om du uppskattar det, mellan Rotel och Copland är svårare att uttala sig om. Om du har möjlighet och provlyssna är väl det bästa.
/Jonas
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2005/04/23 :  09:08:23  Show Profile Send bjarne a Private Message
Du har sett detta antar jag?!
http://www.soundstage.com/revequip/ian01.htm
http://www.hifichoice.co.uk/archive/perl/143_printreview.htm

Har själv ej lyssnat på denna, men gillar det jag hört av copland och också åsynen av dem.

/God Jakt/ bjarne
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2005/04/23 :  10:54:36  Show Profile Send Tomas a Private Message
Hej!

Har haft en CDA288. Jag anser att den låter mkt bättre än Roteln, men med just hårdrock vart det faktiskt roligare att lyssna på Roteln då CDA´n upplevdes lite tunn. Dock bytte jag ut den mot Advantage CD1 och sedan Opera Reference 2.2(båda ligger runt 7´ begagnade) och dessa spelare spelar både hårdrock och jazz-liknande musik betydligt roligare, bättre och mer engegerande än både Roteln och CDA288'an enligt mina öron. Hoppas att det kan vara någon hjälp. 7000kr är däremot ett bra pris för 288'an tycker jag!

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page

adaktus
Member

58 Posts

Posted - 2005/04/24 :  18:21:02  Show Profile  Visit adaktus's Homepage Send adaktus a Private Message
Ok, jag blir bara mer och mer sugen på att slå på stort och köpa denna pläs:)
En sista fråga, spelar den cd-r skivor? och har den problem med att spela kopieringsskyddade skivor?

big muff, super fuzz
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/04/24 :  18:29:20  Show Profile Send Blue a Private Message
Angående CD-R: vet ej. Däremot råkade jag hitta någon gammal hifiblaska från typ 98 igår när jag städade, där 288an fick mycket bra betyg. Klart läcker och välbyggd pjäs!

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

adaktus
Member

58 Posts

Posted - 2005/04/24 :  18:39:50  Show Profile  Visit adaktus's Homepage Send adaktus a Private Message
Låter fint som snus! Kommer den spela bra ihop med min H/K AVR 8500 tro? :) ähh, jag har redan bestämt mig...

big muff, super fuzz
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2005/04/24 :  18:50:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Japp, min 288 tog CD-R.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/04/24 :  20:47:49  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Min tog CD-r också, så det är nog inga problem.
/Jonas
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2005/04/25 :  12:17:51  Show Profile Send Tomas a Private Message
CD-R är inga problem med 289!

Go to Top of Page

-AG-
Member

238 Posts

Posted - 2005/04/25 :  12:34:34  Show Profile Send -AG- a Private Message
För att gå lite OT.

Tomas, hur upplevde du skillnaderna mellan Reference och CD1:an?
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2005/04/25 :  12:55:19  Show Profile Send Tomas a Private Message
Skillnaden mellan CD1 och 2.2 då jag tog obalanserad signal från CD1 tyckte jag vart ganska stor. Det vart lite filt över CD1, inte lika engagerande och mkt detaljer blev för luddiga att urskilja. Men dagen innan killen jag sålde CD1 till kom för att hämta den tog jag signal från den balanserade utgången och vart skillnaden nästan obefintlig, nästan. Jag analyserade inte situationen vidare då den ändå vart såld och jag ville inget veta

Go to Top of Page

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2005/04/25 :  19:55:21  Show Profile Send filkingian a Private Message
Jag är nöjd med min 288:a och den spelar cd-r. Fjärren är dock lite mesig faktiskt...

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000