Author |
Topic |
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2005/04/22 : 11:33:16
|
En polare har köpt fidelio med Lowthers EX 2 element.
Han är inte det minsta nöjd med ljudet, har ngn erfarenhet av detta element om det kräver ruggigt mkt inspelningstid?
Vi har kört signalgenerator på 10hz i ca 2dygn men dom är fortfarande lite vassa.
Som sagt har ngn erfarenhet av detta? |
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
|
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2005/04/22 : 11:43:52
|
Jag har lyssnat till den högtalaren en gång på mässan förra året, blev inte imponerad men det var som sagt bara på mässa. säkert lite halvdåligt rum osv. |
|
|
Draken
Member
1550 Posts |
Posted - 2005/04/22 : 12:22:55
|
Byggde för tio år sedan en par Fidelio men med ett snarlika element från Lowther – oerhört vasst, fast jag spelar dom genom en 300B förstärkare. Bygger annat nu i stället, och är klar om några dagar, hoppas jag?
//Draken
|
|
|
Fisksmisk ola
Member
1763 Posts |
Posted - 2005/04/22 : 15:21:50
|
Hörde högtalaren på mässan förra året precis som snutten och har för mig att jag blev ganska imponerad... tänk vad den personliga smaken är olika! |
Euroline - T-Amp - DIY |
|
|
Brecker
Starting Member
19 Posts |
Posted - 2005/04/23 : 07:30:30
|
Tidigare i livet så hade jag Lowther under några år, dock inte EX-modellerna. Lowther kräver att spelas in ordentligt, i hela registret vill jag påstå så det behövs musik! Vidare så är min uppfattning den att de nog vill föredra rör framför transistor-stärkare. Du berättar inte vad du matar dom med men ett tips är att du kan (tror jag även på EX) skruva ur faspluggen i mitten för att dämpa diskanten tills de är inspelade ordentligt. Spela på, trägen vinner! |
Bättre ett par hela 300B-rör idag än ett par hel-rör igår! |
|
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2005/04/23 : 14:31:00
|
Tack för respons och tips. Den drivs med 2*25w rör i Klass A (audio inovation 500) Vi får se hur det blir för honom om han behåller dom. |
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
|
|
|
|
Topic |
|