HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Lowther fidelio
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2005/04/22 :  11:33:16  Show Profile Send cittroman a Private Message
En polare har köpt fidelio med Lowthers EX 2 element.

Han är inte det minsta nöjd med ljudet, har ngn erfarenhet av detta element om det kräver ruggigt mkt inspelningstid?

Vi har kört signalgenerator på 10hz i ca 2dygn men dom är fortfarande lite vassa.

Som sagt har ngn erfarenhet av detta?

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2005/04/22 :  11:43:52  Show Profile Send Snutten a Private Message
Jag har lyssnat till den högtalaren en gång på mässan förra året, blev inte imponerad men det var som sagt bara på mässa. säkert lite halvdåligt rum osv.
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2005/04/22 :  12:22:55  Show Profile Send Draken a Private Message
Byggde för tio år sedan en par Fidelio men med ett snarlika element från Lowther – oerhört vasst, fast jag spelar dom genom en 300B förstärkare.
Bygger annat nu i stället, och är klar om några dagar, hoppas jag?

//Draken
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/04/22 :  15:21:50  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Hörde högtalaren på mässan förra året precis som snutten och har för mig att jag blev ganska imponerad... tänk vad den personliga smaken är olika!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Brecker
Starting Member

19 Posts

Posted - 2005/04/23 :  07:30:30  Show Profile Send Brecker a Private Message
Tidigare i livet så hade jag Lowther under några år, dock inte EX-modellerna. Lowther kräver att spelas in ordentligt, i hela registret vill jag påstå så det behövs musik! Vidare så är min uppfattning den att de nog vill föredra rör framför transistor-stärkare. Du berättar inte vad du matar dom med men ett tips är att du kan (tror jag även på EX) skruva ur faspluggen i mitten för att dämpa diskanten tills de är inspelade ordentligt.
Spela på, trägen vinner!

Bättre ett par hela 300B-rör idag
än ett par hel-rör igår!
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2005/04/23 :  14:31:00  Show Profile Send cittroman a Private Message
Tack för respons och tips.
Den drivs med 2*25w rör i Klass A (audio inovation 500)
Vi får se hur det blir för honom om han behåller dom.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000