HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifitankar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2005/04/21 :  11:49:46  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Vad ska man göra när firman har skickat ut en i världen på ett projekt som skulle vara i fyra månader men blir mycket längre. Landade i Australien i maj04 och skulle åka hem senast september04, men sitter kvar här än och det ser ut att kunna bli efter nyår till och med. Projektet är i lite gungning och på måndag får vi veta om det blir fortsättning eller inte. Jag har sån hifipanik att jag ändå bjöd på ett par krix suberbrix på ebay i Australien. Torskade den auktionen. Börjar bli less, har hifin i Sverige, hörlurssystem i Irland. Har ågren av inte kunna umgås med hifin, eller snarare slappna av till musiken. Tror ni vet vad jag menar. Får väl köpa en Ipod och sen köpa kinahifi. Rörsteg och högtalare får det väl bli. Sen kablar från signalcable. Drömma går i alla fall. Svårt att förklara hur mycket jag saknar hifin. snyft.

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/04/21 :  11:52:07  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Naw :(
Kan du inte skicka efter grejorna från irland eller sverige?

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2005/04/21 :  12:24:45  Show Profile Send Tomas a Private Message
Lider med dig!

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2005/04/21 :  12:58:18  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Ska väl lägga till att jag inte har commitment för mer än en månad eller två i stöten. Det gör det hela riktigt illa. Men nu skiter jag i det, nu bygger jag något som går att lyssna på. Enough is enough. Hmm, sen sitter jag där med hifiprylar över hela världen. *suck*
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2005/04/21 :  14:01:47  Show Profile Send Mahler a Private Message
Var på Irland finns dina grejjer??

Åker till Irland igen i jobb i början på Juni så då kan jag ju "låna" med mig din fina Hifi!!



quote:
Hmm, sen sitter jag där med hifiprylar över hela världen. *suck*


Sitter inte med prylar i Skottland??

Åker dit om två veckor!!

Hehehee

-----------------------
Tabula Rasa!

Edited by - Mahler on 2005/04/21 14:04:06
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2005/04/22 :  01:39:22  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
He he, jag är bostadslös på Irland nu. Medans jag var här beslutade sig min hyresvärd för att sälja stället jag bodde i. Så en kompis har packat ihop allt och det lagras i en annan kompis garage. :)

Vad tycker du om Irland? Är det Dublin eller? Vad jobbar du med?
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2005/04/22 :  08:22:38  Show Profile Send Mahler a Private Message
Area Sales Manager. Huvudmarknader är Irland/England/Skottland!

Jorrå, gillar Irland mycket faktiskt!! Brukar köra rundan Dublin - Cork - Limerick - Galway - Tullamore - Dublin och besöka kunder!! Skitvägar förvisso men annars finfint!!

Bodde du i Dublin?

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2005/04/22 :  08:39:59  Show Profile Send Harry_up a Private Message
Hej, du har världens chans där under.
Besök http://werple.net.au/~kiewavly/audio1.html så får du se och höra lite extrema Tannoyer (Westminister) kanske, sånt som nästan bara återstår i fantasin i Europa. Lite Leak TL-12 är inte heller fel.
Så har du tid så kanske du skulle se om det går att göra ett lyssningstest som du senare kan göra ett litet reportage om. Med massor med bilder givetvis.

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2005/04/23 :  10:11:05  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Mahler, jo Dublin var det, jobbet i Citywest om det säger något.

Harry_up, det är en bit bort från Melbourne bara, har ingen bil eller något här.
Bara cykel och det går ju att cykla dit men inte så lätt att få med kamera
och försöka göra reportage där. :)
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2005/04/23 :  10:25:15  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Ja jäklar, Visat jag har här är ett tourist and business Visa. Det betyder att jag måste lämna Oz var tredje månad, så på fredag blir att åka till Vanuatu och plaska runt i vattnet där. Blir lite fridykning, målet är 35 meter, når jag 40 så kissar jag på mig av upphetsning. :) Måste bara komma upp med. :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000