Author |
Topic |
Blue
Member
2120 Posts |
Posted - 2005/05/10 : 11:18:53
|
Wow! Så nu var det dags för nästa vända... Spännande! Jag hoppas Matte vill behålla dom längre än fem månader, men jag vet inte om jag vågar tro på det... En ny säljesannons inom ett par veckor känns inte helt orealistisk, eller vad tror ni andra?
; )
Vad som kanske är lite illavarslande är ju att Matte REDAN snackar om vilka högtalare han ska skaffa i nästa uppgradering... Men som sagt, jag hoppas verkligen att du kan komma att bli nöjd Matte, så sambon din kan få lite själsfrid efter alla karuseller som varit på sistone
; ) |
Ett kungarike för en vevgrammofon. |
|
|
Haakan
Member
2630 Posts |
Posted - 2005/05/10 : 11:21:51
|
förstår inte hur din tjej tillåter allt bytande hit å dit...min skulle va helt galen (fast iofs ni kanske inte delar ekonomi) |
"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =) |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/05/10 : 11:22:25
|
quote: Vad som kanske är lite illavarslande är ju att Matte REDAN snackar om vilka högtalare han ska skaffa i nästa uppgradering
Blue: Menat som ett skämt och självironi givetvis...
quote: Wow! Så nu var det dags för nästa vända... Spännande! Jag hoppas Matte vill behålla dom längre än fem månader, men jag vet inte om jag vågar tro på det... En ny säljesannons inom ett par veckor känns inte helt orealistisk, eller vad tror ni andra?
Den som lever får se... |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
Edited by - matte76 on 2005/05/10 11:24:31 |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/05/10 : 11:24:04
|
Haakan: Nej vi har ett gemensamt konto, och även vars ett...gissa från vilket hifi-pengarna går? Sen har jag en tjej som är förstående, men efter jag sålde mina Audiovector var hon nära att ringa psyket... |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
vole
Member
515 Posts |
Posted - 2005/05/10 : 11:33:50
|
Hahahahha !!! matte76, din tjej har inte snckat med min Det var nästan snudd på att min också ringde de vitklädda som har en tröja med knytning i ryggen under förra hösten
Aja, man ska inte klaga när man har en sambo som kan tycka att det blir "lite" mycke, men åt andra sidan säger, -Det är ditt intresse och jag är glad för din skull.. |
All strävan efter liv, leder till lidande !
"Why keep asking questions when your head is full"
|
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/05/10 : 11:40:01
|
quote: Det var nästan snudd på att min också ringde de vitklädda som har en tröja med knytning i ryggen under förra hösten
Vole: |
|
|
|
Bosco
Member
444 Posts |
Posted - 2005/05/10 : 12:16:56
|
Är det fler här vars sambo har häst/hästar? Jag förutsätter att ni inte har några som helst problem att motivera dessa små kostnader som hifiprylar betingar i sammanhanget.
Största problemet är att få pengarna att räcka överhuvudtaget... |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/05/10 : 17:25:55
|
Måste bara tillägga att jag verkligen kan rekommendera Viennas nya Beethoven. Brutalt bra och stor ljudbild, bra släpp, fin dynamik, mycket detaljer, grym bas och luftig men behaglig diskant, samt nyanserat mellanregister. Dessutom mycket allround vad gäller musikgenres den klarar av verkar det som! Jag njuter! Är det världens bästa högtalare? Knappast, men mycket bra i sin prisklass i alla fall! |
|
Edited by - matte76 on 2005/05/10 17:28:08 |
|
|
Leif B
Member
1496 Posts |
Posted - 2005/05/10 : 17:31:22
|
Den beskrivningen på högtalare får mig att känna igen mina egna.
mvh Leif B |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/05/10 : 17:32:50
|
Leif B: Då sitter du nöjd. |
|
|
|
Holken
Member
69 Posts |
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/05/10 : 18:32:12
|
Tyvärr har jag ingen digitalkamera, men kolla länkarna nedan samt www.Vassagohifi.com.
http://www.shows.soundstagelive.com/shows/avtour2005/frk_dly_may08.shtml http://www2.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=39634
Den som är ute efter nya högtalare i dessa prisklasser eller tom högre, kolla in Viennas nya Grand-serie. Mycket balanserat och allround ljud som låter väldigt bra till det jag lirat hemma hittills, mest pop/rock/hårdrock/grunge/akustiskt. Ljudet är mer sammanhängande vad gäller samspel mellan alla register och inte lika påträngande i längden med vissa skivor som AV Mi3 Avantgarde som jag hade tidigare kunde bli. |
|
Edited by - matte76 on 2005/05/11 08:14:26 |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/05/24 : 13:44:41
|
Har nu lagt upp mina första intryck (ej lyssningsintryck, då de är helt nya utan en timmes inspelning ens) av mina nya högtalare Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand på Hårdvara/recensioner för de som är intresserade.
Har också lagt upp en kort recension av mina lyssningsintryck av storebror Beethoven Concert Grand som jag hade hemma för lån i två veckor innan jag bestämde mig för lillebror. |
|
Edited by - matte76 on 2005/05/24 14:10:57 |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2005/06/10 : 21:22:52
|
quote: quote: --------------------------------------------------------------------------------
Pratade med en försäljare på Hifi-klubben i Malmö som haft ett par Energi veritas, och bytt dom mot ett par Hellicon 800. Om man jämförde dom lät det ungefär som någon hängt en handduk över Energi veritas sa han. Överreklamerade enligt hans bedömning. --------------------------------------------------------------------------------
Ursäkta hayabusa, men den försäljaren var troligtvis helt döv Detta var bla roligaste som jag läst på länge... Ja varför har jag så kul, jo därför att jag och en kompis som var ute efter högtalare i klassen uppåt 100.000kr lyssnade på DALI Euphonia MS5 och B&W N802 ett flertal gånger på Hifiklubben innan han bestämde sig för B&W burkarna. Och innan vi gjorde detta så lyssnade jag bla på Hellicon i samma rum, och Hellicon 800 spelar inte alls i samma klass som 802orna och MS5. Men det är nu som det roliga kommer, kompisen har sålt sina B&W N802 och han bytte till Energy Veritas, varför?. Därför att de spelar nästa i samma liga som B&W N802, men till ett mycket lägre pris, och så behöver de absolut inte sådana svindyra grejer som B&W N802 behöver för att blomma ut totalt, både i effekt och kvalite. Så att säga att Hellicon 800 är en klart bättre högtalare än Energy Veritas är det roligaste som jag läst på länge. Och varför låter då Energy Veritas högtalaren så bra för pengarna då, ja det är bara att titta på lådkonstruktionen och kvaliteten på den. Inget speciellt alls, utan pengarna har lagts på annatVisst har smaken betydelse i slutändan, men Veritas spelar i en högre division än vad priset avslöjar. De som inte tror mig, så låna hem ett par av Siba och testa!
Var idag och lyssnade på Dali Helicon 400W och jag blev förvånad, de lät bra! Nu i efterhand så är jag säker på att Helicon 800exet som jag lyssnade på hos klubben kan inte ha varit 100% inspelade, de lät kantiga och små vassa i diskanten oavsett musikstil vid det tillfället och 400orna hade inga sådana problem alls idag. |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
Topic |
|