HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sommardax !!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Leif B
Member

1495 Posts

Posted - 2005/06/09 :  17:45:10  Show Profile Send Leif B a Private Message
Vad säger ni om det här med hifi.
Ska man verkligen pyssla med detta under sommaren?
Hur gör ni?
Finns det några bra förslag på vad man kan passa på att göra nu för att få en än mer bättre ljudåtergivning?

mvh Leif B

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2005/06/09 :  18:03:12  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
1. Ligga i hängmattan och läs lite relevant litteratur, så man kan DIYa när de mörka kvällarna kommer.
2. Gå på konserter och bli påmind om att musik är kul.
3. Nyare konsert- och operahus har ofta luftkonditionering;-)
4. Bär ut stereon på gräsmattan och lyssna utan utan reflektioner.
5. Jobba extra och köp nya prylar.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2005/06/09 :  18:25:12  Show Profile Send weezer a Private Message
Jag ska skicka iväg försteget på service under sommaren, så jag kopplar bort det helt....dessutom är jag inte i stan under 5 veckors tid så det blir mp3spelare och sommarpratare på köksradion på landet som enda ljudkälla...
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2005/06/09 :  18:37:06  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Ska man verkligen pyssla med detta under sommaren?
Hur gör ni?
Finns det några bra förslag på vad man kan passa på att göra nu för att få en än mer bättre ljudåtergivning?

Svar ja, i alla fall i mitt fall Jag kommer troligtsvis att byta frontar under sommaren eller hösten. Och så ska jag ut på en liten Hifi resa söderut, besöka någon butik och träffa några forum medlemmar är det tänkt.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2005/06/09 :  20:05:07  Show Profile Send U1 a Private Message
Det är nu det börjar! Nu kan man stå ute och bygga, fräsa och såga. Man kan ta med lödkolven ut och sitta i solen o sniffa tenn. Det blir en skön sommar

/J
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/06/09 :  21:22:54  Show Profile Send Roq a Private Message
Man slår sig ner i solstolen och öppnar fönstret och lyssnar

Nr. 4 där på Boergars lista är jag ofta sugen på att testa men det faller alltid på att jag inte orkar fixa och bära.

Edited by - Roq on 2005/06/09 21:23:54
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2005/06/09 :  21:58:37  Show Profile Send eliot a Private Message
Jag skall ut på min årliga HiFi-resa genom Tyskland och Schweiz och träffa min Guru och få veta det senaste
...samt köpa vinyl och läsa hifi-tidningar och dricka tysk pils.

..annars sitter jag i badbyxor och värmer mig i skenet av mina klass A rörmonoblock

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2005/06/09 :  22:26:46  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
jag ska vara ute och njuta av solen, det är vad jag försöker intala mig själv iaf :)
men jag ska sommarjobba också. sen blir det till o köpa ny CD-spelare och förstärkare. det ser vi framemot :)
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2005/06/09 :  22:35:34  Show Profile Send Snoddas a Private Message
quote:
träffa min Guru


Ingvar Öhman

quote:
3. Nyare konsert- och operahus har ofta luftkonditionering;-)


Fusk. Nä på med Dr. Martenskängorna, slitna "baggy" jeansshorts
och en Kiss WorldTour 1980t-shirt och in till Roskilde och känn
dej ung igen. Kan inte bli fel med en Carlsberg i näven!
Ovanligt bra band i år: Black Sabbath (orginalbesättningen), Audioslave, Green Day med flera, med flera..........

"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/06/09 :  22:38:04  Show Profile Send Drem a Private Message
Eftersom det inte är några resor planerade denna sommaren så ser jag fram mot en solig och varm sommar på västkusten. Det blir nog minst 4-5 resor ut till Gullholmens klippor ute på Orust där vi drar miljoner fiskar ur havet och samtidigt njuter av lite kall öl som vi har med oss i kylboxen Sen fortsätter vi festligheterna hemma hos en kompis som precis köpt en stuga ute i Orust-bushen. Ser också fram mot alla svettiga löparpass i skogen när det är 30 grader varmt ute. Bara jag och fåglarna som kvittrar, och så förbi sjön där man spanar in lite babes. Löppasset där avslutas vid sjön där man springer rakt ut i vattnet! Mycket underbart! I övrigt så är det nog som vanligt. Det kommer fortfarande bli mycket musik och film på anläggningen.

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/06/09 :  22:49:28  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message

Det är ju inte alla dar på semestern som är soliga och fina, ibland knappt en enda, så det blir väl kanske nån heldagslyssning annars hoppas jag på fiske som sysselsättning.

Förresten ska jag åka till Paris för första gången tillsamman med sambo och barnbarn men lite egna expeditioner kanske det blir. Är det nån som har tips på någon omistlig hifibutik som man inte får missa?

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

Bosco
Member

444 Posts

Posted - 2005/06/09 :  23:33:50  Show Profile Send Bosco a Private Message
Jag har aldrig förstått det här med att man inte ska lyssna på musik på sommaren.

Det är klart att stereon går för fullt!
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2005/06/09 :  23:41:47  Show Profile Send brewitz a Private Message
Det är väl spm vanligt. Mycket jobb, lite ledighet och MYCKET musik. Sommar betyder inte så mycket i England, det blir mindre vått i några månader....
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2005/06/10 :  02:51:07  Show Profile Send Bravo a Private Message
Bara om det regnar!!!!!

Jag älskar musik, min fru blir galen på alla skivor jag köper, men ändå!

Den svenska sommaren är så kort, så kort, så mellan regnskurarna gör något annat som att njuta av naturen, samvarob och värmen när den varar.
Med andra ord utomhus utom räckhåll från din superanläggning, snart sitter du ändå och kurar i rusket framför densamma igen.

Bravo
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/06/10 :  08:58:52  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
quote:
Hur gör ni?
Finns det några bra förslag på vad man kan passa på att göra nu för att få en än mer bättre ljudåtergivning?


Japp ! Jag plockar fram mina "soundpax" och ställer dom på altanen
Då är det sommar

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2005/06/10 :  10:20:03  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Nåt som är kul är att bygga en "budget-hifi" till sommartorpet. Alla barnsliga och roliga lösningar som man velat göra under året men känt sig för seriös för ska göras nu. T. ex. en gryphon look-a-like med 10-12 brebandare per kanal till stugan, en tivoli mod med Acoustic Reality, ett fostex 7.1 system med peerless 12:a till datorn, klä lillsyrrans Vifa golvare med leopard fuskskinn etc, etc.

Och, just det, lägga upp en SERIÖS sparplan för Densens mono block, B-350, vill ha..

Glad sommar

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/06/10 :  10:27:14  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Det blir väl lite hembesök i sommar hos ett par forumsmedlemmar. Skaffa referenser mao.

Grillning hos Pac är ju helt OK, man hör ju maggisarna ut på altanen också.

DIY kan göras utomhus på sommaren, fräsdammet blåser ju bort själv.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2005/06/10 :  23:13:35  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Grillning hos Pac är ju helt OK, man hör ju maggisarna ut på altanen också.
OK, låter ju riktigt trevligtnästan så man fick lust att åka till Göteborg.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000