HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 R C ljud & bild (umeå)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

C.Matsson
Member

62 Posts

Posted - 2005/04/14 :  19:25:11  Show Profile Send C.Matsson a Private Message
ville bara lasta av mig min iritation, jag var där igår och kollade på högtalare.
fick höra ett och annat som jag vart iriterad på, bl.a att BOSE skulle va det bästa som finns.
sen att om man bygger egna högtalare så blir det aldrig lika bra som köpta, spelar ingen roll "what so ever".

sedan idag kom ett par kompisar till mig och sa "ipod är sämst för det säger dom på R C ljud och bild" "den har bara 13mW i uteffekt".
visst så hade ipod bara 13mW på 1:a generationen, men sedan 2:a generationen (ca. 2002) så har den 60mW, (aktuella generationen nu är 4)
fast det glömde dom nog att säga på R C...
...förut tyckte jag om R C ljud och bild, men den respekten dom hadde hos mig lyckades dom krossa själva på 2 dagar.

jag säger inte att man inte ska handla där, men nästa gång jag går in där så slår jag till dövörat...

http://www.krs-one.com/

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2005/04/14 :  20:53:36  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Vet inte vem du har pratat med men jag känner inte igen bemötandet.
Har varit in där med jämna mellanrum sedan mitten av 80-talet och
har alltid fått ett trevligt och vettigt bemötande trots att jag
sällan faktiskt handlar något.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

C.Matsson
Member

62 Posts

Posted - 2005/04/14 :  21:28:41  Show Profile Send C.Matsson a Private Message
det var t....s jag pratade med.
jag har blivigt trevligt bemöt där förut också, men av någon anledning så va det trevliga som bortblåst.
sen tyckte jag att det var ganska oproffsigt att snacka skit om ipod (det vet jag inte om det va han som sa) och diy sådär, visst dom vill väll sälja sina grejjor men det finns en gräns och den gick dom över nu.

http://www.krs-one.com/
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/04/14 :  21:39:29  Show Profile Send Ayn a Private Message
Guru, absolut inte. Nja, namngivning av person och företag är knappast hjälpsamt.../Pac

I övrigt tycker jag det känns som att det krävs mer än så här för att skapa en tråd för att snacka skit om RC.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/04/14 :  21:59:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej C.Matsson!
Välkommen till HiFiForum.nu!

Det är aldrig roligt att bli besviken när man har höga förväntningar. Det låter som att de har haft en dålig dag och det har alla rätt till ibland, även de som jobbar i ett serviceyrke.

På HiFiForum.nu vänder vi hellre andra kinden till än hänger ut de som haft en dålig dag. Så ge dem en chans till när du kommit över din värsta besvikelse.

Uthängning och påhopp är något våra regler hanterar. Läs gärna mer under rubriken "Påhopp"...

Så, vi stänger denna tråden och ger dem en chans till.

Vänligen,
Per

P.S. Guru, det hjälper föga att försöka dra fler över samma kam...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000