Har sedan 96-97 levt med ett par lätt moddade Martin Logan Sequel 2. Gillar dom fortfarande hårt, transparanta detaljerade och snygga!
Har nu blivit sugen på något nytt (begagnat troligen) Dom kommer att dras av ett Audio Resarch Classic 60. I botten delning ca 80 Hz finns 2st basmoduler drivna av IcePower monoblock. Kommer att spela på tvären i ett 25-30 kvm rum mycket möbler samt absorbenter och diffusorer.
Vad kan vara bra? Behöver inget med bra botten Sonus Faber små Thiel är på tapeten. Lyssnar mycket på mycket blandad musik. Mest rock o blues. Vissa perioder bara klassiskt.
Nej inte Thiel, efter en månad hör man bara den hissade toppen Moderator editerar sig själv och ber samtidigt om ursäkt för det skarpa uttalandet. Micke
Harbeth C7 tillsammans med Classic 60 tror jag blir helt magiskt. Super rent och upplösning i världsklass som du är van vid.
Micke
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Angående Thiel: Jag tycker att de CS6 som jag hört hemma hos CH några gånger är bland det bästa jag hört. De kräver dock ett kompetent förstärkeri för de är ganska tungdrivna. Kanske Micke hört Thiel med för klena slutsteg??? En tanke bara. Thiels mindre modeller känner jag inte till dock.