HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Erfarenheter av S.A.T och B&W tillsammans !
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

binmarv
Member

403 Posts

Posted - 2005/04/09 :  11:12:29  Show Profile Send binmarv a Private Message
Jag vänder mig nu till er som haft möjligheten att lyssna på kombinationen S.A.T och B&W. Jag har en Arcam cd-spelare och en Amplifix. Till detta kör jag idag Audiovector och det låter mycket bra. Nu har jag begränsat utrymme och har funderingar på att sälja mina kära högtalare och köpa stativare. Jag har lyssnat på JM-lab, 907, men denna passade tydligen inte ihop med Amplifixen. Den lät förövrigt trevligt. Jag har även lyssnat på Dali Helicon, men den saknade lite av vad jag letade efter. Nu kommer min fråga:

Vad vet eller tror ni om kombinationen FMJ, Amplifix och B&W 805s tillsammans ?

Jag vill ha alla åsikter. Avråder ni eller kan det helt enkelt vara en svinbra kombination ?

Tacksam för alla svar !

PS. Stort ris till Hifi-klubbarna i Skåne för att de inte tar in Nautilus-serien till butikerna och hänvisar till Stockholm och Köpenhamn för lyssning

Det man inte har i huvudet får man ha i öronen!

Edited by - binmarv on 2005/04/09 11:31:02

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2005/04/09 :  22:00:38  Show Profile Send Terminator a Private Message
Jag tror att det handlar om att inte alla butiker får sälja Nautilus då B&W kräver att säljarna som jobbar i butiken har fått särskild produktutbildning.
Go to Top of Page

perob
Member

190 Posts

Posted - 2005/04/10 :  00:47:30  Show Profile Send perob a Private Message
Varför skulle inte fixen passa ihop med 907? Provlyssnade du denna kombination själv eller något du bara hört? Om så är fallet tycker jag att du ska prova själv, förutsättningarna finns för välljud anser jag efter att provat själv... Ett tips är även att fixa sinalkablar som gör att du kan använda den balancerade ingången på fixen. Mvh /Per

Musik i två kanaler!

Min anläggning

Go to Top of Page

binmarv
Member

403 Posts

Posted - 2005/04/10 :  11:40:38  Show Profile Send binmarv a Private Message
perob: Det var säljaren i butiken som sa att de var helt fel tillsammans. Jag har inte testat själv, men man förutsätter ju att de menar vad de säger under de omständigheterna. Annars är det mycket osmart sagt eftersom kunden tvekar och förmodligen inte köper högtalarna.

Terminator: Anledningarna var många, bl.a utrymmesskäl och specialsatsning på Dali etc, men allra viktigaste sa butikerna att det berodde på att B&W ställde krav på kringutrsutningen i butikerna. Jag ser det som en självklarhet att man har vettig kringutrustning om man säljer högtalare i de högre divisionerna. Det var nästan pinsamt dåligt att lyssna på lite finare högtalare i billigare surroundförstärkare, vilket blev fallet i minst två av butikerna.

Jag tycker att det är idiotiskt att inte ta in något ur nautilus-serien då det borde finnas många som är ute efter högtalare i de prisklasserna. Tyvärr har Hifi-klubben gått mer mot stormarknadstrenden (Siba, On-Off osv.) och inriktar sig mer på att kränga så mycket som möjligt, så snabbt som möjligt. Det finns dock undantag och det är där personalen har varit i butiken ett längre tag och förmedlar kunskap och intresse utöver bild och surroundddelen, samt den billigare men absolut prisvärda hifi:n.

Det man inte har i huvudet får man ha i öronen!

Edited by - binmarv on 2005/04/10 11:41:56
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000