Author |
Topic |
Thomas_Ö
Member
391 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 09:03:21
|
Halloj,
Surfade runt på en hemsida för en Hifi butik i Singapore, där stötte jag på följande produkter som man undrar över , kanske nån har erfarenhet av dem och kan förklara för en skeptiker vad de är till för
http://www.xaudio.com.sg/xaudio/product_files/acc_files/CDUC1.htm
http://www.xaudio.com.sg/xaudio/product_files/acc_files/Mring1.htm
...det fräcka med CD-uppgraderaren är att den automatiskt slutar "uppgradera" när du kört den så många gånger du betalt för ..."after 10 upgrades this device will selfdestruct in 10 seconds...10 - 9 - 8 - 7......poff"
|
Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet |
|
Mahler
Member
1782 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 09:36:14
|
Den första var snygg...
Förstår jag rätt??
Man uppgraderar maskinen "utifrån"??? Ööööh!!
Eller menar dom att man uppgraderar själva cd-skivan???
SKRATTAR!! |
----------------------- Tabula Rasa! |
|
|
Thomas_Ö
Member
391 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 10:08:04
|
tror det är själva "skivan" faktiskt....omjag fattat rätt |
Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet |
|
|
Mahler
Member
1782 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 10:10:08
|
Ja va ska man säga!!
Försöker hålla ett öppet sinne till hifi och tweakar men det här tangerade nog gränsen för min tro!!
hiiiihiii!! |
|
|
jeppe72
Member
1492 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 10:12:45
|
Den där cd-skivuppgraderingen var faktiskt rolig. En förklaring skulle vara intressant. Jag är ruskigt, ruskigt avvaktande och ganska tveksam, om jag ska uttrycka mig försiktigt. Ringarna kanske är någon form av feriter? |
Retro låter fint. |
|
|
sker
Member
488 Posts |
|
Thomas_Ö
Member
391 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 11:20:56
|
...You tell me.........skämt åsido, här är lite info från xaudio:
Magic Ring Specifications Product Sound Enhancement Device ~ Excellent improvement in analytical capability, sense of layer, frequency extension and more dynamics
CD Upgrading Card Specifications Product Sound Enhancement Device Model CD Upgrading Card Brand JSMR ~ Applying Quantum theory ~ Re-align the position of signal according to master disc by correction of the positioning error occurred during pressing ~ Reducing the background noise ...so... there it is....
|
|
|
sker
Member
488 Posts |
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 11:36:13
|
Den första är misstänkt likt ett minneskort till en sony playstation. |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
|
|
Lt Andersson
Member
600 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 11:59:36
|
quote: Re-align the position of signal according to master disc by correction of the positioning error occurred during pressing
Den här raden var nog det värsta på länge... Om det är så att det har uppstått fel som borde korrigeras via C2 så behövs inte prylen och är inte felet korrigerbart så kan man ju inte veta vad som är rätt eller fel och då borde väl vanlig interpolering vara bättre en en woodogissning |
Musiclover! |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 12:01:02
|
Vad kostar ringarna och vart kan man köpa dem? Online? (jag är allvarlig) |
/Jonas
|
|
|
Mahler
Member
1782 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 12:16:04
|
Ja jösses,
Den "dåren" som går på den valsen
Nu kan jag inte mkt om digitala media men en cd-skiva...
Allvarligt!
Hur i h-e skall man "om-organisera" ettorna och nollorna på en cd-skiva som inte är brännbar, på en cd-spelare som inte kan bränna cd-skivor, och fysiskt sett utanför apparaten... Tror inte ens att Joe Labero skulle klara av det trolleritricket!!
Och hur i h-e skall man för det första "dra ur" de felaktiga signalerna, jonglera runt dom lite och sen slänga in dom igen PÅ SKIVAN!!! Ju det dom påstår... Det skall ju bara göras en gång.. Alltså är det ju skivan som fysiskt skall förändras!! Öööh!!! Fattar niente!!
Noterade även detta!! quote: Re-align the position of signal according to master disc by correction of the positioning error occurred during pressing
Skrattar så jag får kramp i magen!!
Förutsätter inte detta att själva mastern är tillgänglig på ngt vis?? Eller kan kortet på ngt vis trolla fram/simulera mastern??
Man KAN ju inte va så korkad att man går på det?? ELLER?? |
|
|
Thomas_Ö
Member
391 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 12:26:33
|
quote: Vad kostar ringarna och vart kan man köpa dem? Online? (jag är allvarlig)
...Ja-a...du får väl kontakta Xaudio i Singapore
http://www.xaudio.com.sg/xaudio/contact.htm
så kan du få tag i " THE RING"
eller CD Uprade Chip
|
Edited by - Thomas_Ö on 2005/04/05 12:28:00 |
|
|
Mahler
Member
1782 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 12:30:27
|
quote: Load in the 2nd disc for upgrading if any. Put the CD upgrading card back into the box to prevent leakage after using
|
|
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 12:34:33
|
Hej Mahler ja det undrar man ju, men å andra sidan så har ju tydligen en del här på forumet gått på årets första aprilskämt också, dvs det om smutsig el pga stormen.Mvh Kristofer |
|
|
Jax
Member
667 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 12:34:36
|
Rent bondfångeri. Spara era pengar, hehe.
|
/Janne
Rörfreak och snål smålänning i blodet.
|
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 12:35:57
|
I sann slashdot-anda verkar det kunnas sammanfattas:
1. Create cheap bogus product 2. Include the word "quantum" in product description 3. ??? 4. Profit! |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
JonasV
Member
595 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 12:41:47
|
Jag tror nog det är En anti-tes/anti-falsk Cohersion av Neutriniumflödena genom Chaosmatter: Samt Likaledes speculation om Quantuminterferencedispersion Av exciterade Photoner ur Moebiusspace. Erkänner mig Lite "Grön" på DimensionsFysik samt Abstrakt Logik.
|
Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut. Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O |
|
|
Conan
Member
525 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 12:57:20
|
Jasså, ni garvar, grabbar men vad är det som egentligen skiljer dessa prylar från allt annat hokus-pokus i branshen? Hifi-tllbehör som funkar på kvantnivå är ju inget nytt och inte heller är väl diverse stenar att ställa på CD-spelaren? Kanske inte just denna firma excellerar speciellt på att hitta på förklaringar till hur deras produkter "fungerar", men det är ju heller inte första gången?
*Om* nu någon på forumet skulle hävda att "men jag använder dessa produkter och de innebär ett avsevärt lyft för ljudet" (vilket troligen skulle bli utfallet om 25 slumpvis utvalda hifi-entusiaster med "öppet sinne" skulle prova dessa produkter), skulle de då helt plötsligt börja fungera!? Vilka "bevis" skulle ni som är skeptiska mot dessa produkter men välvilliga mot andra (kablar, spikar under förstärkarna, nätsladdar, bybees o.s.v) kräva för att börja "tro" även på detta? Räcker det att lyssna kanske? Som dom säger i sin annons för ringen: "After trying, then say!"
Är det inte *upplevelsen* av en förbättring, och inte den tekniska förklaringen till hur pryler eventuellt fungerar som är det väsentliga? Det sannolikaste är väl att den här firman knåpat ihop nåt som ger en förbättrad ljudupplevelse och i sedan i efterhand försöker man krysta fram en teknisk förklaring (även om en sådan inte existerar).
Jag är faktiskt inte ute efter att skapa konflikt om detta med hifi & woodoo utan är genuint intresserad av åsikter i frågan, så vad tror och tycker ni? |
Militant Ljudrättsaktivist |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 13:09:33
|
Thomas_Ö: Tack, jag har mailet dem |
/Jonas
|
|
|
erikus
Starting Member
44 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 13:19:08
|
Den med lite giftig tunga skulle faktiskt kunna påtala likheten mellan "Magic Ring" Quantum Vessel och Bybees Quantum Purifiers som sitter på Jormas kablar. Den förra går tydligen att skratta åt, så även den senare? |
|
|
molsson
Member
1646 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 13:22:45
|
Man har sålt shakti i många år. |
No hay banda!! |
|
|
Thomas_Ö
Member
391 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 13:55:08
|
Conan: quote: Är det inte *upplevelsen* av en förbättring, och inte den tekniska förklaringen till hur pryler eventuellt fungerar som är det väsentliga?
Jo....kanske vi, (allvarligt menat och utan att göra någon till åtlöje) skulle be forumets bästa "Guldöra" att beställa ett par "MagicRings" och en CD-upgrade-chip och göra ett utlåtande, vi intresserade kan väl splitta på kostnaden..??
Vilken av alla oss har bästa "guldörat" ?
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 14:03:04
|
Herregud vikka grejor.. Vad kostar dom?? |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Thomas_Ö
Member
391 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 14:13:50
|
...Är du på och beställa mayro och skriv sen en recension.... |
|
|
Mahler
Member
1782 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 14:14:41
|
quote: och inte heller är väl diverse stenar att ställa på CD-spelaren
Men Conan,
Gissar att du syftar på Shakti... Stenarna syftar väl som jag förstått till att minska ev. vibrationer från drivmekanismen som fortplantar sig till chassit.. med resultatet att musiken förhoppningsvis skall bli lugnare.. Fråga inte mig ifall det funkar men principen håller ju i teorin åtminstonde eller hur??
Samma princip som fina fötter till elektronik och högtalare anser jag??
Inte så mkt hokus pokus i min mening..
Och inte så jämförbart med skojjarna ovan tycker jag..
|
|
|
Topic |
|