HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nytt baselement till QLN 606
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

emil
Member

586 Posts

Posted - 2005/05/03 :  16:31:49  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
Har ett par QLN 606 där det har hänt en liten olycka med ena baselementet.
Har ringt till JWS i falkenberg men de hade inga ersättningselement till mina lådor.
Ringde även till Hifikit och kollade om dom kunde få tag på original element till lådorna men de hävdade att elementen var special-
tillverkade och inte gick att få tag på.

Elementet som sitter i lådorna har betäckningen TC18WK-0608, det närmsta Hifikit kunde komma var ett element som hette TC18WG-0608 frågan är vad det är för skillnad på elementen.

Någon som har andra förslag på var man kan vända sig samt tankar om deta får gärna dela med sig.

avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts

Posted - 2005/05/04 :  10:28:12  Show Profile Send avr7000 a Private Message
Det är lite större magnet på ditt orginalelement 85 mm i stället för 72mm på det andra (samma talspolediameter...)

http://www.d-s-t.com/link/main/tech/codes2.htm

Ring/maila till VIFA o fråga om detta på verkar verkningsgraden/ljudet i någon större utsträckning eller om du kan köpa ett element direkt från dem...


Tymphany Denmark:
Stationsvej 5
DK - 6920 Videbæk
Denmark
Tel.: +45 97171722
Fax: +45 97173697
email: europe-sales@tymphany.com

Vad har hänt med elementet?

Mvh

/Stefan

Mina pryttlar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12665
Go to Top of Page

emil
Member

586 Posts

Posted - 2005/05/04 :  23:44:19  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
Elementet har fått påhälsning av ett litet barn med en penna som han körde igenom upphägningen på tre olika ställen innan jag ingrep, tråkigt men kunde varit värre det finns ju 3 baselement till som lyckligtvis klarade sig.

Har pratat med vifa men dom säljer endast elementet i en kvantitet om 1000 stycken vilket är lite fler än vad jag tänkt mig

Däremot fick jag idén att lämna in det och få baselementet omkantat men jag vill gärna ha samma typ av upphängning som sitter där idag, det vore ju kul om det ser likadant ut när jag plockar av fronterna.

Kan tex technovox ha original upphägningar till Vifa element?
Go to Top of Page

avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts

Posted - 2005/05/05 :  00:52:21  Show Profile Send avr7000 a Private Message
Micke hifi@hotbrev.com kan kanske skaffa fram en sådan upphängning

Mina pryttlar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12665
Go to Top of Page

emil
Member

586 Posts

Posted - 2005/05/05 :  09:18:31  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
Har mailat Micke så får vi se.
Tack för all hjälp AVR7000
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000