HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 MP3-spelare med hårddisk och WLAN
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

NewMount
Member

268 Posts

Posted - 2005/04/04 :  01:29:42  Show Profile Send NewMount a Private Message
MP3 är inte rendlad HiFi, jag vet, men relaterat.

En produkt med följande egenskaper tycker jag borde vara självklar, men jag kan inte hitta någon sådan på marknaden:

MP3-spelare med hårddisk
Trådlöst nätverk
Stereo RCA-utgång
Vettig PC-mjukvara för överföring av filer till spelaren
Vettig mjukvara i spelaren för bläddring bland låtar
Tydlig display
Fjärrkontroll
Storlek som en standard stereokomponent

Den produkt (som jag hittat) som kommer närmast är Kiss DP-1504/1508. Det är en DVD-spelare med hårddisk och WLAN. Känner någon till några andra produkter liknande den jag beskriver ovan, eller eventuellt andra DVD-spelare med hårddisk och WLAN?

Är det någon som har erfarenhet av Kiss DP-1504/1508?

Det finns gott om "relästationer" för streaming av filer från en dator till stereon, men jag vill kunna lyssna på MP3-filer på stereon utan att datorn är igång och utan det strul som uppstår vid streaming på trådlösa nätverk.

Ett alternativ är naturligtvis en kompakt liten PC (typ Shuttle), men det blir så mycket extra skräp som man inte behöver (t.ex. en skärm, tangentbord, mus, Windows, WinAmp, etc.) och dessutom är det dyrt.

Gärna en Ferrari, men först en bra stereo

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2005/04/04 :  08:13:27  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Om du kan tänka dig att lägga musikfilerna i datorns hårddisk så finns det en del alternativ.
Här är ett:
http://www.slimdevices.com/

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2005/04/04 :  13:39:22  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Titta på min tidligare tråd: http://www2.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=36155

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000