NewMount
Member
268 Posts |
Posted - 2005/04/04 : 01:29:42
|
MP3 är inte rendlad HiFi, jag vet, men relaterat.
En produkt med följande egenskaper tycker jag borde vara självklar, men jag kan inte hitta någon sådan på marknaden:
MP3-spelare med hårddisk Trådlöst nätverk Stereo RCA-utgång Vettig PC-mjukvara för överföring av filer till spelaren Vettig mjukvara i spelaren för bläddring bland låtar Tydlig display Fjärrkontroll Storlek som en standard stereokomponent
Den produkt (som jag hittat) som kommer närmast är Kiss DP-1504/1508. Det är en DVD-spelare med hårddisk och WLAN. Känner någon till några andra produkter liknande den jag beskriver ovan, eller eventuellt andra DVD-spelare med hårddisk och WLAN?
Är det någon som har erfarenhet av Kiss DP-1504/1508?
Det finns gott om "relästationer" för streaming av filer från en dator till stereon, men jag vill kunna lyssna på MP3-filer på stereon utan att datorn är igång och utan det strul som uppstår vid streaming på trådlösa nätverk.
Ett alternativ är naturligtvis en kompakt liten PC (typ Shuttle), men det blir så mycket extra skräp som man inte behöver (t.ex. en skärm, tangentbord, mus, Windows, WinAmp, etc.) och dessutom är det dyrt. |
Gärna en Ferrari, men först en bra stereo |
|