HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förslag på signalkabel önskas
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Burner
Starting Member

49 Posts

Posted - 2005/04/02 :  19:10:28  Show Profile Send Burner a Private Message
Jag har i dagarna köpt en Thule Spirit DVA150 Digit II DVD/CD-spelare. Har dock inte fått den än :( Nu grubblar jag på vilka signal kablar man ska använda till den. Min budget för kablarna är upp till 3000kr. Är mycket tacksam för alla svar jag får på den här topicen :) MVH Fredrik

"Förr i tiden gifte man sig när man lärt känna varandra, idag skiljer man sig istället"

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/04/03 :  12:20:41  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
www.signalcable.com

Retro låter fint.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2005/04/03 :  12:59:39  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Jag har i dagarna köpt en Thule Spirit DVA150 Digit II DVD/CD-spelare. Har dock inte fått den än :( Nu grubblar jag på vilka signal kablar man ska använda till den. Min budget för kablarna är upp till 3000kr. Är mycket tacksam för alla svar jag får på den här topicen :) MVH Fredrik

Utveckla det lite mera,tex. vad är det som du saknar idag med Monster kabeln

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2005/04/03 :  13:04:44  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message
ct100! Den är helt ok, faktiskt! En diy-kabel alltså. Pris med bra kontakter ca 300:-
Fråga min vapendragare Naqref om han orkar slänga ihop en åt dig. http://www.naqref.com

Annars rekommenderar jag dig att prova Siltech. Helst classic-series! Men de måste absolut provas innan köp, då de är lite dyrare, samt antagligen inte är rätt i alla anläggningar. De är nämligen lite speciella då de spelar väldigt, väldigt lätt och luftigt och 'motståndsfritt'. Här är en prislista till Er danska deltagare. Jag tror den är relativt fräsch. Siltech distribueras av Tonkraft och bör gå att få tag på i vilken Dynaudiobutik som helst.

http://www.interceptor.dk/Siltech_prisliste.htm

Snoogens
Go to Top of Page

Burner
Starting Member

49 Posts

Posted - 2005/04/03 :  15:02:41  Show Profile Send Burner a Private Message
FBK: Jag köpte den kabeln till min gamla dvd-spelare, kostade inte mer än 250kr då.. Vill ha en kabel som kan leverera betydligt bättre ljudbild än min monster. Har du något förslag?

"Förr i tiden gifte man sig när man lärt känna varandra, idag skiljer man sig istället"
Go to Top of Page

sker
Member

488 Posts

Posted - 2005/04/03 :  15:42:26  Show Profile Send sker a Private Message
En kabel som jag själv äger och som det finns ganska många begagnade av är NordOst Red Dawn. Ligger på mellan 2000-3000kr. Snabb och luftig, kan dock bli lite vass i fel system men i rätt kombination så är den mycket prisvärd.

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/03 :  21:13:31  Show Profile Send mayro a Private Message


Jag råder dig självklart till att titta på sidan som Jeppe72 sände till dig. Läs också lite mer om dom här på recentioner här...

Notera också hur många som är nöjda och inte en enda missnöjd...inte en..

Inte ens en enda som skrivit en dålig för att misskreditera varken här eller i något land som är sååå vanligt inom alla typer av forum.. Detta säger nog en hel del.....

Så läs du lite mer och du kommer inse detta inte är den "vanliga billighetskabeln" som man möter här o där..

Det finns nada i närheten som ens kan konkurera.... Absolut inget.

Cardas golden cross fick dyngspö.. inte lite utan dyngspö.

En annan säljer nu kablar som kostade brutto runt 170000---200000kr...(Vet inte om han behåller nån till annan plats som tv eller radiodel..) kan inte säja vad före han vill själv deklarera detta. Men detta gör man INTE med skräp. Så ta du en titt och fundera till lite. Varför köpa nåt som inte är lika bra dyrare beg än dessa kostar fabriksnya lev vid ditt utlämningsställe.....

Så detta är mitt tips.

MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2005/04/04 :  00:27:57  Show Profile Send MartinH a Private Message
Dock så kan en kabel inte låta lika bra i alla system, har man otur så passar den inte perfekt i ens system... medans en annan kan fungera klart bättre...

Så jag skulle alltid pröva en kabel i mitt system innan jag köper den, och se till att jag kan byta den om det inte fungerar..

Ett tips är att fråga importören av Thule i sverige om vad dom tycker fungerar bra.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/04 :  01:08:19  Show Profile Send mayro a Private Message
nja. med över 750 nöjda i USA samt alla hitils i sverige.. jo det finns nog NÅGON dessa inte passar till. Men av allt tills idag så har dom passat i alla fall. det är väl en rätt säker investering med 750 glada bara på audigon.. och sedan bara i svedala idag är vi väl en säkert 20-30-40 nöjda köpare av silver resolution...jag vet inte hur många.


Oddsen för att det blir fel är inte direkt skrämmande höga direkt...

Jag minns första inläggen om dessa kablar. Då garvade alla...Dom kallades "suspekta anonser" osv osv... Idag skrattar ingen. Och minst skrattar handlarna som ifrån start såg lite så där lagom nedlåtade på trådarna om dessa..

Men som sagt... Jag är vansinnigt glad att jag kunnat dela med mig detta till en stor mängd folk. För det är rent skräp att bra kablar skall vara förunnat endast dom som har stora stora plånböcker...

Kablar gör så mycket för ens ljudupplevelse. så att numera ALLA kan få topp. Och jag menar verkligen toppkablar för dessa rena rama stöldpriserna gör mig glad..


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000