HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Chassin och byggen i lgh
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2005/03/30 :  10:13:01  Show Profile Send Kmj a Private Message
Jag sitter nu som vanligt med en massa saker jag vill göra surrande i huvudet. Allt från kablar till försteg, högtalare och ett antal slutsteg, både med rör och utan.

Saken är ju den att hur mkt välvilja det än finns så måste man kunna göra allt i ett kök då man har lägenhet (tänk vad bra ett garage skulle vara). Själva bygget av kretsarna är ju ofta det minsta problemet, strulet börjar när man skall få tag i en fin inkapsling så bygget i fråga kan flyttas till centerpossition i finrummet, tv-rummet eller vad det nu kan vara. Hur skaffar man snygga chassin på ett smidigt sätt egentligen?
Hittills har jag jobbat i 4mm tjock aluminiumplåt vilket inte är att rekommendera utan tillgång till plats och verktyg.
9mm tjock mdf som sedan fanérats, detta var smidigt men det måste väl finnas fler sätt?

Kan plexiglas vara nått? Det är väl ett antal personer som har använt sig av detta material och målat insidan av plattorna? Hur blev isåfall detta?

Kanske kan man göra det och sedan fanéra det om det inte duger..... Hur gör ni andra?

Kom gärna mer råd, idéer, allmänt spånande.

Mvh
Ken

.....where the music comes to die.
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000