Peter N
Starting Member
1 Posts |
Posted - 2005/03/30 : 02:20:18
|
Hej
Här kommer mitt första inlägg. Vill först och främst tacka alla som varit med och skapa HFLS-ettorna, fantastiska högtalare kontra pris.
Mitt problem är följande: har byggt ett par HFLS-ettor plus centern som "Mixon" föreslog i en av trådarna, ljudet i sig inget problem men centern har dålig spridning, kör projektor med 100" duk så man märker att ljudet kommer ifrån en punkt under duken, provade sen att sätta dit en HFLS-1, samma sak där.
Började sen att låna centerhögtalare av kompisar, provade även en dyring från Hifiklubben, samma symptom. Har även provat med "fantomcenter" men det lät lite tamt. Sen kom lösningen, parallelkopplade 2 st HFLS-ettor med ca 75 cm mellanrum och dialoger i film känns mer naturligt och jag är helnöjd. Men nu står jag där med 2 st PL14WJ09-08 och vill bygga ett par "mini HFLS-ettor" som skall användas till center så att mina HFLS-ettor kan flyttas tillbaka som frontare där dem hör hemma, men jag kan inget om låd och filterberäkningar, kan läsa och bygga efter ritning dock
Någon vänlig själ som kan hjälpa mig så skulle jag vara förevigt tacksam.
Mvh Peter Skåne |
Edited by - Peter N on 2005/03/30 02:21:49 |
|