HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Mini HFLS-1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Peter N
Starting Member

1 Posts

Posted - 2005/03/30 :  02:20:18  Show Profile Send Peter N a Private Message
Hej

Här kommer mitt första inlägg.
Vill först och främst tacka alla som varit med och skapa HFLS-ettorna,
fantastiska högtalare kontra pris.

Mitt problem är följande: har byggt ett par HFLS-ettor plus centern som "Mixon" föreslog i en av trådarna, ljudet i sig inget problem men centern har dålig spridning, kör projektor med 100" duk så man märker att ljudet kommer ifrån en punkt under duken, provade sen att sätta dit en HFLS-1, samma sak där.

Började sen att låna centerhögtalare av kompisar, provade även en dyring från Hifiklubben, samma symptom.
Har även provat med "fantomcenter" men det lät lite tamt.
Sen kom lösningen, parallelkopplade 2 st HFLS-ettor med ca 75 cm mellanrum och dialoger i film känns mer naturligt och jag är helnöjd.
Men nu står jag där med 2 st PL14WJ09-08 och vill bygga ett par "mini HFLS-ettor" som skall användas till center så att mina HFLS-ettor kan flyttas tillbaka som frontare där dem hör hemma, men jag kan inget om låd och filterberäkningar, kan läsa och bygga efter ritning dock

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig så skulle jag vara förevigt tacksam.

Mvh
Peter
Skåne

Edited by - Peter N on 2005/03/30 02:21:49

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/03/30 :  09:27:53  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Använd 2 HFLS-1 som centrar.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000