HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Uppgradering av tonarm på Michell Gyro Dec...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/03/24 :  15:29:41  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Tjenare!

Jag sitter väldigt nöjd med min vinylrigg, en Michell Gyrodec med Audio Technica AT1120 och en Empire MC5'a. Men jag börjar misstänka att riggen har mer att ge så jag går i tonarmsfunderingar. Jag har införskaffat en Rega RB300 som jag tänkte sätta på verket och ha kvar MC5'an. Men jag är inte så säker på att det räcker...

Finns det någon med erfarenheter av tonarmar på Gyro Dec'en som kan dela med sig lite?

Mvh, Per

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

bassman
Member

402 Posts

Posted - 2005/03/24 :  16:54:57  Show Profile Send bassman a Private Message
Om du skaffar RB300:an, så kan jag rekommendera att du byter ut motvikten mot en som har direktkontakt med armen. Originalet har en gummiring, som gör att vikten fjädrar. Jag satte dit en liten röravskärare med ungefär samma vikt och det lyfter ljudet mycket. Ett fastare, mer exakt ljud blir det. Förstår inte varför det inte är så från fabriken..
Hmm..lite dammigt ser jag.



/Anders

Det låter bättre med helrör på bänken

Edited by - bassman on 2005/03/24 17:36:34
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/03/25 :  00:27:13  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Jo, de där eftermarknadsvikterna har jag lagt märke till och nog bestämt mig för.

Men en liten röravskärare var väldigt fyndigt! Både låg tyngdpunkt och bra "tryck" i fästet emot armen.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Per G
Member

257 Posts

Posted - 2005/03/27 :  21:32:33  Show Profile Send Per G a Private Message
Per,
En RB300 fungerar alldeles utmärkt på Gyrodec. Jag körde med en från början men har nu bytt till en SME309 (inte SME3009) vilket tar spelaren ett snäpp till upp på skalan tycker jag.
/Per

You're nobody without a Naim
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/03/27 :  21:42:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
tack för ditt svar!

Var fick du tag på din nya armplatta?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000