HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Mjukvarobuggar i NAD T513/T533
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Shade
Starting Member

5 Posts

Posted - 2005/03/20 :  20:36:30  Show Profile  Visit Shade's Homepage Send Shade a Private Message
Jag inköpte en NAD T533 i höstas. Sedan dess har jag samt även tre bekanta haft problem med våra T513/T533.

Det främsta felet ter sig som sådant att om man spelar en skiva till sitt slut, och den därefter självmant intager "sleep mode" och man sedan trycker på "play" så kommer ljudet bara i vänster kanal. Detta fenomenet har vi fått fram på 2 stycken T533 och 2 stycken T533 regelbundet så det rör sig knappast om någon slump.

Jag har även upplevt ett annat fel; när jag trycker på on/off-knappen på apparaten för att stänga av den så öppnas istället cd-släden?! Det går alltså bara att stänga av den via fjärrkontrollen. Efter att ha dragit ut elsladden och väntat ett par timmar så funkar det i skrivande stund som det skall.

NAD kan måhända ha bra ljudkvalite men är man ute efter stabilitet i mjukvaran så känns inte längre valet särskilt givet för mig. Jag blir förbannad när det finns sådana löjliga småfel i apparater från ett märke som "bör" vara bättre än det man hittar på OnOff och Siba. Särskilt när Hifiklubben avfärdar felen och skyller ifrån sig.

I samband med denna upplysning vill jag även ställa en fråga till forummedlemmarna:
Är det någon mer som haft problem med sina "billiga" NAD dvd/cd-spelare?

Flyttad till FlerkanalsHifi.

Edited by - marbrink on 2005/03/21 11:30:27
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000