HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 konstant surr med NAD T743v2
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

eleven
Member

60 Posts

Posted - 2005/03/15 :  22:28:45  Show Profile  Visit eleven's Homepage Send eleven a Private Message
hej,

har precis köpt en NAD t743. till min stora förskräckelse upptäcker när jag kommer hem att rackaren ger ifrån sig ett konstant surrande ljud som helt är oberoende av volymnivå. så fort ett par högtalare (har testat med två olika par) är kopplade till förstärkaren så uppstår problemet.

jag har testat att stänga av alla analoga ingångar samt stängt av alla digitala ingångar, inget resultat.

jag har läst en hel del på brittiska forum där problemet tycks väl utspritt.

jag har även testat på en massa olika elurtag i huset, jag kan inte utesluta detta, men det verkar inte vara problemet.

just nu vet jag inte alls vad jag ska ta mig till.

Think for yourself.
Question authority.

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2005/03/22 :  15:16:38  Show Profile Send niklass a Private Message
bara att gå tillbaka till hifiklubben med apparaten så får dom fixa det!

/n

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Go to Top of Page

Rishna
Member

185 Posts

Posted - 2005/04/11 :  19:04:33  Show Profile Send Rishna a Private Message
Har haft en T753 som jag lämnat tillbaka pga. samma fenomen som du beskriver. Orsaken är fläktarna som jävlas med förstärkaren så till den grad att det hörs igenom i alla kanaler på en oacceptabelt hög nivå. Trodde att v.2:orna var utan ovanstående problem. Jaja...

Reklamera omedelbart! Jag fick byta till annan produkt rakt av. Bra Hifiklubben!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.21 sekunder. Snitz Forums 2000