HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Lite tips önskas
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2005/03/11 :  02:49:04  Show Profile Send Lepra a Private Message
På hur man kan få igång ett "haltande" förhållande...
Det känns som om vi står och trampar så tips på hur man (med enkla medel) kan få en knuff framåt mottages tacksamt.

Ut o käka är väl en klassiker... men då måste barnvakt skrämmas fram först o det är inte alltid det är så lätt. Inte med kort varsel iaf.

Så helst nåt man kan göra som "en lycklig familj" då jag valt lilla komfort paketet o agerar "plastfarsa"

/Victor

Frozen Brains Tell No Tales

pontus
Member

392 Posts

Posted - 2005/03/11 :  12:42:38  Show Profile Send pontus a Private Message
Tycker äta ute är överskattat. Att laga maten tillsammans med lite trevliga viner är mkt trevligare. Hur det fungerar med barn i bilden är mer osäkert.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/11 :  12:47:29  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Det är nog mest att bryta slentrianen. Tror det mesta kan förgylla. Åka hela familjen på utflykt eller så. Tror det gör mer än man tror för vardagen. Och det är nog den man vill se till är speciell, så det inte bara är speciellt vid vissa tillfällen.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

mwali
Member

171 Posts

Posted - 2005/03/12 :  12:20:55  Show Profile Send mwali a Private Message
Har du slutat göra vissa saker sedan barnen kom? Saknar du något i förhållandet? Om du kommer fram till att du saknar exempelvis närhet och kärlek så tror jag det bästa sättet är att själv börja ge mer av den varan själv. Det man ger får man tillbaks dubbelt.

Ett mer praktiskt råd:

Hitta en tid i låt säga varannan vecka som ni bestämmer är din och din partners tid för varandra. Boka upp barnvakt i förväg och låt din partner börja att bestämma aktivitet, du får bestämma nästa gång.

Ett annat råd att lugna dig lite med hifiintresset, och lägg tiden på partnern, barnen istället. Anläggningen kan uppfattas som en älskarinna av många kvinnor.....

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/03/12 :  15:12:31  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Nu vet jag inte hur mycket tid du lägger vid datorn/forumet. NÄr du har läst detta så kan du ta en VIT vecka från datorn.
(Datorn kan bytas ut mot anläggningen, om det "stjäl mycket tid)

Om det går att fixa barnvakt (om man har barn), gå och bowla (Går säkert att ta med barnet) Ta en dag ute, ta med fika/matsäck och åk pulka i snön.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2005/03/12 :  18:08:47  Show Profile Send Lepra a Private Message
Grejen är den att vi bor på olika ort så vi träffas bara på helgerna vilket ställer till det med tiden. Data/hifi tid är inget problem då vi bor på olika ort. Vi gillar båda att gallerisurfa för att få inspiration till inredning när/om vi flyttar ihop.
Just nu sitter jag vid datorn hos henne men hon glor på fame factory (och jag skulle bara kolla denna tråd)

Närhet och kärlek är det väl jag som ger... men får man ingen vidare respons så slutar man ju med det allt eftersom tyvärr :(
Fast nu när toppen av nykärleken har dalat så tar slentrianen över verkar det som... surt.

Jag köpte en bukett blommor och det funkade väl... typ.
Den snickers jag köpte var mest poppis... inte jag, inte blommorna utan en snickers... nåja.. ska ut o slänga mig i soffan o kämpa vidare nu.

mwali: Det är inte mitt barn. Så det är inga saker jag slutat med utan snarare massa saker jag börjat med vilket jag inte har nåt emot.

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000