HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Chassimod-tävling på Tekniska museet
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2005/03/12 :  15:34:51  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag tycker det vore synd om enbart de som läser siter om datorhårdvara skulle se detta.

För andra(?) året i rda arrangerar Tekniska Museet en tävling om bästa chassimodden. Man kan se bilder på bidragen hos Sweclockers http://www.sweclockers.com/tavling/bidrag_sc.php

Jag har tittat på bilderna och det är bara att kapitulera, det som en gång i tiden började som en lite nördig hobby där det gällde att ha så mycket neon som möjligt i lådan har utvecklats till "riktig" konst.

En del är nog gjort för att se "coolt" ut, men vad sägs om modden "Ikea"? Eller för den delan trä-lådorna? Lego-datorn är en annan favorit.

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/03/12 :  16:43:19  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det fanns MÅNGa roliga/snygga bidrag och en del mindre praktiska

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

JonasV
Member

595 Posts

Posted - 2005/03/12 :  19:00:24  Show Profile Send JonasV a Private Message
Jag har sett också hur specialdesigners gör för företagsbeställningar för Mässor och dyl.
Helt OTROLIGT!

Mitt drömchassi som Omnitekniker är:
Grov smidd Blötjärn, blånerad och med glödskal och Rostbeläggningar levande på Ytan
Hjärna några Pneumatiskt drivna funktioner eller moduler i chassit för att Underlätta handhavandet samt Seervice

Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut.
Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/12 :  20:20:33  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Neonöverdos

tänk om alla diyer hade sett ut så :/

Fast denna var juh tjusig!

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Edited by - vemsom on 2005/03/12 20:25:46
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2005/03/13 :  00:05:04  Show Profile Send Aton a Private Message
Den här lådan var inte dålig.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000