HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Pioneer 668: Den optimala signalkällan?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 15

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/04 :  14:13:36  Show Profile Send mayro a Private Message
Mina vänner. JAG förstår testsättet ni hänvisar till. Och jag förkastar det omedelbart. Det förutsätter att utrutningen bakom är korrekt till 100% .. Och mot vad????????????

Att ett forum bestämmer en exakt bakomliggande "korrekt" utrustning som i stort sätt ALLA utom medlemarna tycker är rena rama sandlådan i highendvärlden gör den inte till en ens tillförlitlig testutrustning. Enbart till at JUST i denna test vara den sak som bestämmer. Detta skrivs också mycket riktigt att det föreligger så. Där har jag foten i LTS lägret som ni ser....

MEN:::::

Sedan så är jag kanske >FÖR snabb i läsningen här.. men vad är exakt testens utgångsläge?? Vad är det exakt för utsrustning som används? Är det nad 208 tex????? såsom slutsteg??

Jag skulle INTE gå in i diskution. Men ser matte76 behöver stöd här.

Sen pojkar bör man inte ta sin egen världsbild så aövarligt som här görs.. Detta är en hobby. Inte ett världskrig....

Jag har många ggr sagt jag har min ena fot i highendvärlden med dyra komponenter såsom kablar osv. Men också min andra i LTS världen då jag anser det oftast KAN och faktiskt ochså är bättre med billiga lindade tex kablar för att få enkla exempel här än dessa mellanpriskablar. där man FAKTISKT alltid har märkt en vanlig kabel såsom bättre.. En elementa för 3-5000 är inte en bra kabel som befogar det den kostar. MEn ta ett större steg upp i pris så får man resultat så det dånar om det...

Idag så kommer billigare kablar på rask fram march ifrån asien och usa mm. Och detta förändrar pris kontra vad man får i ljud avsevärt om en del inte förstår det........

Så mina rätter är i BÅDA världarna. Och däremed sagt också har jag FÖRSTÅELSE för bådas bevekelsegrunder här och på andra ställen... Båda HAR rätt. Båda har fel... så är tyvärr faktum... oavsett vad vi alla VILL tro....

Men nu så kör vi.. Berätta exakt vad som används vidutprovande av pioneer då den blev så bra. Och låt mig få läsa här och inte på en massa länkar.... Vad användes såsom exakt SANNING......

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/03/04 :  14:17:13  Show Profile Send Rydberg a Private Message
quote:
Mina vänner. JAG förstår testsättet ni hänvisar till. Och jag förkastar det omedelbart. Det förutsätter att utrutningen bakom är korrekt till 100% .. Och mot vad????????????
Du har mao inte förstått alls, det är ju precis det man eliminerar med metoden! Gör om gör rätt!

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/03/04 :  14:17:23  Show Profile Send Ayn a Private Message
quote:
Grejen är ju att ni köper rakt av att Pioneer 668 är så otroligt "ofärgande" och reproducerar signalen så naturtroget, bara för att F/E-metoden säger det.

Ja, och varför klarnar (förhoppningsvis?) när man läst hur ett F/E-test går till. Det är helt i sin ordning att ifrågasätta metoden, men det är ju klart mer konstruktivt att specificera VAD man opponerar sig mot än att bara säga "jag tror inte F/E-metoden ger oss hela sanningen. Faktiskt!"...

(apropå det, bra inlägg EA. )

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Rob
Member

242 Posts

Posted - 2005/03/04 :  14:23:19  Show Profile Send Rob a Private Message
En liten fundering...

Om 668:an anses vara så neutral och sanningsenlig vad är det då som gör den till just det ??? Utan att veta så misstänker jag att den använder samma typ av drive, digitalteknik och analogdel som de flesta andra i samma prisklass dvs. man får vad man betalar för... Det som sedan skiljer i dyrare maskiner brukar vara den mekaniska uppbyggnaden, stabilare strömförsörjningar och högre kvalite när det gäller komponentval. Medför dessa förändringar att man färgar ljudet ??? Borde det inte vara tvärtom ??? Eller är jag ute och seglar ???

Pelle
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/03/04 :  14:25:19  Show Profile Send Ayn a Private Message
Rob, lite samma sak som med hur en futtig Denver kan låta riktigt bra kanske Ibland kan det bli väldigt rätt av ren tur. Eller nåt. Jag har ingen aning själv, men det verkar som en troligare förklaring än att nissarna på Pioneer plöjt ner tokmycket tid på att få fram en så ofärgande komponent som möjligt.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/03/04 :  14:33:01  Show Profile Send Baltazar a Private Message
Börjar förstå dig nu Rydberg, vi kommer nog inte längre än såhär. Ser inte att det går att förklara bättre än vad som redan gjorts i tråden.

Mvh

Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/03/04 :  14:35:40  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Mayro
quote:
Det förutsätter att utrutningen bakom är korrekt till 100% .. Och mot vad????????????
Nej! Exemplet med vattenpumpen är giltig även här. Du behöver inte ha loka-vatten innan pumpen. Du kan ha vanligt brunns- eller komunvatten. Om pumpen påverkar vattensmaken kommer du att kunna smaka dig till en skillnad i alla fall.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

-AG-
Member

238 Posts

Posted - 2005/03/04 :  14:49:25  Show Profile Send -AG- a Private Message
Ayn:
quote:
Mycket riktigt. Däremot - om man genom F/E-tester kommit fram till att exempelvis Pioneer 668 är i det närmaste helt ofärgande

F/E test görs inte på signalkällor. Som det stod på LTS så A/B testas signalkällor (eftersom att det inte går att utföra F/E test på signalkällor), dvs som alla "vi andra" gör. Det finns ingen ojektivitet i att 668 skulle vara ofärgad, om de inte har nån annan objektiv metod de använt just för denna.

Som förstärkartest är F/E intressant, men jag tvivlar att man testat fram förstärkare med godtycklig last, dvs att den som i deras ögon är mest ofärgad ska vara det med alla laster. Kan spontant bara fundera över skillnaden mellan en hornhögtalare med tex 103dB känslighet och en dipol med 83dB skulle göra för skillnad i ett sådant test (dvs "låtsaslasten" måste vara detsamma som de förhållande som ska råda för förstärkaren senare vid användning). Förstärkare uppför sig som bekant olika vid fasförskjutningar, impedans, effekt, ...
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/04 :  14:50:43  Show Profile Send mayro a Private Message
Min aLTS vänner. Jag hävdar testen rena löjan. Men det förutsätter att man också som jag står med fötterna i BÅDA lägren.. Inte som man i era twester utgår. Som sagt. Jag har foten i båda sidorna här.. Jag anser också KABLAR och minsta lilla skillnad gör stor skillnad. Och har vid upprepade tillfällen hos folk som INTE tror visat detta faktum. SÅ::: därav mina vänner begränsar era tester rätt markant enligt mig. Era testmetoder FÖRUTSÄTTER att bla kablar osv INTE gör skillnad. JAG vet jag hör skillnad. Och en enda liten adapter gör skillnader så stora så det kan kkasta omkull hela mitt ljud till ifrån mys till rena skiten...

Så det enda jag kan UTLÄSA av era länkar är att det är trovärdigt OM man köper exakt lydelse för saker o ting.. Vilket gör att det i mitt fall får betraktas såsom helt felaktiga testmetoder..... enkelt o snabbt är denna fråga löst.. Eller hur...

Min sanning är exakt lika mycket värd som er anser jag.. Så bevisa nu med ett test jag har fel.. Såsom ni avkräver Matte76 att han ska förstå era tester..

Han har ju "bara" hört det han frågar om. Och som trådägare MÅSTE ha rätten att omfråga.. Ni är ANBSOLUT inte fridlysta mina herrar o damer såsom ej ifrågasättbara.... Så jag går in här såsom stöd för trådägaren. Inte av eget intresse ska ni veta.. Bedrövligt att inte ens en kille som jag själv rykt ihop med kan få ha en egen tråd utan att det skall se ut så här ifrån erat håll..... bedrövligt mina herrar...

Stå på dig matte76. Du har ALLA rättigheter i världen att ställa denna fråga du ställer...... Men om den inte får på faktiskt.se ställas utan den blir nerdyvlad. Och numera inte på ett friare forum där vi alla "får" komma till tals utan en ren jakt uppstår ifrån LTS anhängare. ja då får man nog börja se sig om att avsluta sina medlemsakp i något forum..... För vi har väl rättigheter vi också anser jag...eller är det inte just detta hififorum.nu står för. ATT VI ALLA FÅR HA ÅSIKTER O TRÅDAR??. Jag ser helt klart detta forum som det bästa av dom alla eftersom här finns alla typer ifrån den lilla lilla till den värsta dyraste... ja alla typer

Detta vidgar MINA vyer massor...

Ta bara det faktum att jag ska få i mitt eget hem höra en pip!!!!! Förstå detta i mina ord här. JAG ska få höra en pip i mitt eget hem. TROTTS RYDBERG o mina olika åsikter så skall vi en trevlig förhoppningsvis fin vårdag avnjuta en produkt tillsammans TROTTS våra helt olika åsikter!!!!!!

Detta är essensen av ett bra öppet forum där man skäller o bråkar. Men även delar med sig o har skoj...

SO gubbs.. ha skoj.. Detta försöker jag ha.... Inte annat. Och då datorn slås av och man ses så ska det vara skoj. och inte för uppgörelser mer i handfasta typer...

Som Rydberg o jag kommer göra. Med fika o middag och efterföljande kanske till o med inköp av en IÖ produkt. för kan denna lilla impa så till den grad så mitt intrese stiger så drar jag mig INTE för att även syna dom större alster som IÖ har. Även om jag till mycket INTE är anhängare till hans sätt att marknadsföra sig o sina åsikter...

Kom igen här grabbar... Är verkligen en pionner en cdmaskin som är så ärlig?? var lite verklighetsnära här... Jag anser min denver vara bra. Jag har sett den faktiskt spela ut dyrare spelare. Jag har ocksdå sett den få stryk av en total forsellkombo.. SÅ:::: kom igen...

Mitt bidrag till diskutionsdämpande är här lagt.....VÄNNER!!!!`?
fast med olika bevekelsegrund---

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/04 :  14:52:59  Show Profile Send matte76 a Private Message
Mayro: Rock on!!

Ja, lika bra att lägga ner, tycker LTS-anhängare att en högtalare för 6-7.000, en dvd för samma summa och en gammal NAD 208 är den ultimata hifi-anläggningen får ni tycka det. Jag tycker annorlunda! Respektera det utan att nedvärdera, om ni nu klarar av det...

En sak jag inte får ihop är att om jag lyssnar på en anläggning med en cd-spelare för säg 10.000, coh sen helt enkelt byter den mot Pioneer 668, med exakt samma förutsättningar, och ljudet blir uppenbart sämre, med en luddig ridå över musiken, en bas som säckar ihop osv, ja då MÅSTE det vara övriga anläggningen som färgar ljudet så det blir så, det KAN ju bara inte vara Pioneern det är fel på, den är ju HELT ofärgad enligt LTS-tester, som är lag!!

Lägg av, ska man skratta eller gråta...

Det lustiga är att i princip alla som inte uppenbart stöder LTS-teorierna tycker Pioneern suger som cd-spelare...jag menar, blir ljudet klarare och renare med en annan cd-spelare enligt ovan är det då färgningar? Nej, det är den cd-spelaren som spelar upp skivan bättre än Pioneern helt enkelt.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/03/04 14:57:22
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/03/04 :  14:56:08  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jag tror ni är förtäckta LTS'are som i själva verket gör nån baklänges reklam!

Ni (Mayron och matte76) bemöter inte det jag skriver utan påbörjar ju en annan diskussion, eller åt minstonde byter mål.

Men visst - diskussion är ju kul.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/03/04 :  14:59:19  Show Profile Send Rydberg a Private Message
quote:
Som förstärkartest är F/E intressant, men jag tvivlar att man testat fram förstärkare med godtycklig last, dvs att den som i deras ögon är mest ofärgad ska vara det med alla laster.
Bra och relevant fråga!!! Lasten är gjord för att på bästa sätt simulera en högtalare, lasten ställs om så man lastar förstärkaren i massa olika fasvinklar och impedanser. Lasten är ju gjord av en högtalartillverakre så den är nog inte helt kass, frågan är hur bra den simulerar en högtalare? Det är en intressant diskussion!

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/04 :  14:59:48  Show Profile Send matte76 a Private Message
Engelholm: Ja, jag menar att man bör kunna förstå alla tester och metoder som lekman, med hjälp av oformuleringar eller liknande. Sen fattar jag också att vissa metoder kan vara svårare att förklara än andra, men nog borde det gå att skriva in en hyfsat lättbegriplig förklaring här...men det skiter jag i nu, jag nöjer mig med länkarna som sagt, har gett upp...

- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/03/04 :  15:01:17  Show Profile Send Rydberg a Private Message
quote:
F/E test görs inte på signalkällor.
Jo det kan man göra men metoden ser lita annorlunda ut, i den förlängda varienaten av F/E-testmetoden kan du läsa hur metoden går till.

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/04 :  15:02:34  Show Profile Send matte76 a Private Message
Om vi säger så här: Finns det andra metoder förutom F/E-metoden som säger att Pioneer 668 är så ofärgad och naturlig som ni hävdar? Isåfall hade det varit intressant att läsa om den...

Edited by - matte76 on 2005/03/04 15:03:02
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/03/04 :  15:06:43  Show Profile Send Ayn a Private Message
quote:
Kom igen här grabbar... Är verkligen en pionner en cdmaskin som är så ärlig?? var lite verklighetsnära här... Jag anser min denver vara bra. Jag har sett den faktiskt spela ut dyrare spelare. Jag har ocksdå sett den få stryk av en total forsellkombo.. SÅ:::: kom igen...

Just det här förstår jag inte vad du menar med. Din Denver-spelare kan mycket väl vara bättre än många mycket dyrare komponenter, men jag tolkar det som att du framför det som ett argument MOT Pioneer 668? Förklara gärna vidare

I övrigt håller jag med dig om mycket och ställer mig frågande till en del.
Ja, det vidgar vyerna att delta i forum på nätet. Och jo, visst är det kul

Däremot tycker jag du är väldigt snabb att döma ut testmetoden, och på lite konstiga grunder.
quote:
Era testmetoder FÖRUTSÄTTER att bla kablar osv INTE gör skillnad. JAG vet jag hör skillnad.

Pratar vi fortfarande om F/E-test nu eller har diskussionen bytt ämne plötsligt? Såvitt jag vet har kablar absolut ingenting att göra med hur ett F/E-test fungerar (förutom att man måste ha ett sätt att föra signalen från punkt till punkt då). Vad är det för testmetod du pratar om som förutsätter att kablar inte gör någon skillnad?

Du säger att du står med fötterna i bägge lägren, men jag tror att du blandar ihop begreppen lite. Ditt argument för att du står med ena foten i "LTS-lägret" verkar vara att du kan tycka att billiga komponenter också kan låta bra. Det har inte heller något med saken att göra. LTS rekommenderar inte komponenter baserat på deras pris, de rekommenderar komponenter baserat på huruvida de är färgande eller inte. Sen om två komponenter visar sig vara ofärgande och den ena kostar, säg, 30k mindre än den andra, då utgör priset onekligen en skillnad till den billigare komponentens fördel, inte sant?

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/03/04 :  15:12:41  Show Profile Send Ayn a Private Message
quote:
Om vi säger så här: Finns det andra metoder förutom F/E-metoden som säger att Pioneer 668 är så ofärgad och naturlig som ni hävdar? Isåfall hade det varit intressant att läsa om den...

Om jag säger så här: Finns det några tillkortakommanden med F/E-testmetoden som du vill påtala? Vad kan göras för att lösa de problem du eventuellt ser med metoden?

quote:
Ja, lika bra att lägga ner, tycker LTS-anhängare att en högtalare för 6-7.000, en dvd för samma summa och en gammal NAD 208 är den ultimata hifi-anläggningen får ni tycka det. Jag tycker annorlunda! Respektera det utan att nedvärdera, om ni nu klarar av det...

Är det bara jag som tycker att det blir lite märkligt med så många perspektivmarkörer i en text som handlar om att man vill uppmana andra till respekt? "Respektera det utan att nedvärdera, om ni nu klarar av det" - det låter som du inte ger mycket för dina "motståndares" förmåga att respektera dig. Kan det bero på att du i och med det visar din brist på respekt för dem, kanske?

Den "gamla" NAD208, finns det en ny?

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/04 :  15:16:59  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Om jag säger så här: Finns det några tillkortakommanden med F/E-testmetoden som du vill påtala

Hmm hur ska jag veta det, jag är inte expert på området..undrade bara om det gjort andra typer av tester, ingen testmetod är perfekt vilket iofs LTS-are tycker att den är..

quote:
det bero på att du i och med det visar din brist på respekt för dem, kanske?

Nej. Men antyder man att jag skulle vara korkad som en viss person här gjort har man visat stor brist på respekt. Har jag sjunkit till samma nivå? Visa var isåfall.

quote:
Den "gamla" NAD208, finns det en ny

Lägg av, jag menade så klart att det inte är en ny produkt, vilket du säkert begrep.

Edited by - matte76 on 2005/03/04 15:20:46
Go to Top of Page

Bosco
Member

444 Posts

Posted - 2005/03/04 :  15:29:21  Show Profile Send Bosco a Private Message
Ibland undrar man varför ni ältar om så mycket där svaren är ganska enkla att finna.

Hur går F/E-lyssning till? Läs metodbeskrivningen, det finns både en kort och en lång beskrivning länkad tidigare. Det fina med metoden är att man inte behöver en absolut referens. Lyssningen går ut på att identifiera skillnader.

Hur gick testet av 668:an till? Läs testet för bövelen! Molt nr 1/2004.

Skillnad på kablar som är helt olika konstruerade? Javisst.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/03/04 :  15:31:19  Show Profile Send Ayn a Private Message
quote:
Lägg av, jag menade så klart att det inte är en ny produkt, vilket du säkert begrep.

Absolut. Min poäng är att det blir väldigt dubbla budskap när du ber om respekt och sen använder laddade ord (som då alltså "gammal" kan anses vara i sammanhanget) för att beskriva en komponent som förespråkas av de du vill ha respekt från. Det är lite som att säga "jamen förlåt då!" i allmänt trotsig ton, typ.

quote:
Har jag sjunkit till samma nivå? Visa var isåfall.

Näe, tycker inte att du sjunkit till nån särskilt låg nivå. Men kan vi vara överens om att dina formuleringar som i exemplet kan tolkas som lite provocerande? Det handlar inte om vilken nivå man håller sig på, utan mer att folk kan ta till sig det man uttrycker på ett sätt som man avsett. Vill du uttrycka "jag respekterar åsikterna hos dem som tycker mycket om den här CD-spelaren" så vill du väl inte att folk ska tolka det som "jag tycker det verkar helt befängt att man kan tycka att den här CD-spelaren är något att ha, men okejdå, alla får väl tycka som de vill"?

quote:
quote:
Om jag säger så här: Finns det några tillkortakommanden med F/E-testmetoden som du vill påtala

Hmm hur ska jag veta det, jag är inte expert på området..

Det är helt okej. Det är inte jag heller. Däremot har jag skaffat mig en del kunskap om hur metoden funkar och ska jag avfärda den som dålig och/eller inte fungerande vill jag hitta argument för det först.

Jfr metoden "öppen A/B-lyssning": min invändning - möjligheten finns att man påverkas av att man vet vilken av komponenterna som ska testas som används.

Det är lika okej att invända mot F/E-metoden! För att man ska kunna invända är det ju dock en fördel om man har några invändningar att redovisa.

Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2005/03/04 :  15:46:27  Show Profile Send Snoddas a Private Message
Suck

Förstår inte varför disskusionerna måste "balla ur", mer
eller mindre i alla fall............

Vissa anser kanske att det 668an är den optimala signalkällan
medans andra inte gör det. Alla hör och uppfattar ljud olika.
Själv har jag en (liten) hörselnedsättning på bägge öronen
så jag tror att jag uppfattar ljud annorlunda än andra.......

Redan på första sidan i denna tråden finns två inlägg som
är ett tydligt bevis på detta:

quote:
Den anses (tror jag) av LTS vara det enda man behöver i cd-spelarväg och att det är onödigt att köpa dyrare cd-spelare.

Lite längre ner har "Lt Andersson" skrivit:

quote:
668an är grå, grumlig och diffus enligt mig (äger en själv).

Han bör ju veta eftersom han sjäv har en, eller????

Själv har jag precis köpt "lillebroren" till 668an (575an)
och hur den låter har jag ingen aning om för jag har inte hunnit packa upp den. Slår den min Jungson cd-spelare blir jag faktiskt lite
besviken

Själv har jag svårt att se att den skulle vara bättre men större
under har väl skett

PS. Mätningar är inte så viktiga, bara det låter bra!!!!!

"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-

Edited by - Snoddas on 2005/03/04 15:48:18
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/04 :  15:46:47  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Du säger att du står med fötterna i bägge lägren, men jag tror att du blandar ihop begreppen lite. Ditt argument för att du står med ena foten i "LTS-lägret" verkar vara att du kan tycka att billiga komponenter också kan låta bra. Det har inte heller något med saken att göra. LTS rekommenderar inte komponenter baserat på deras pris, de rekommenderar komponenter baserat på huruvida de är färgande eller inte. Sen om två komponenter visar sig vara ofärgande och den ena kostar, säg, 30k mindre än den andra, då utgör priset onekligen en skillnad till den billigare komponentens fördel, inte sant?

Jag har redan i spalmetrar beskrivit HUR jag delar LTS åsikter angående kablar samt en del som står runt just hur saker i tester förändrar osv... Inte att detta har NÅGOT med pris att göra.. Inte mer än att om man jämför en kablad anläggning med "TYP" LTS metod så kan den OFTA spela klart bättre än om man har en mix med mediokra saker för i samanhanget DYRA komponenter i kabelvärlden.. För där finns det massor med ren "humbugg".. Där man endast har säljandet såsom mål. Ljudet per kr är inte värt mer än tvinnad tråd ifrån elfa eller dyligt företag..
Sagt UTAN nervärdering.....Så snälla. Du samt många andra har redan säkert läst typen av delad fot osv på massor med ställen. Försök minnas detta nu så slipper vi ta det en gång till. Jag har samma grunder nu som i går osv.. OK hoppas jag...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/03/04 :  15:51:07  Show Profile Send Ayn a Private Message
OK mayro! Ber om ursäkt om jag tolkade dig fel. Då verkar det handla om ungefär samma inställning men olika preferenser. Tack för klargörandet

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/04 :  15:54:40  Show Profile Send mayro a Private Message
nu är det krig på alla trådar mellan anhängare och inte anhängare av alla de slag.... Skrattar gott här.. FASIKEN VAD SKOJ VI HAR !!!!!!!

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/03/04 :  15:59:13  Show Profile Send Baltazar a Private Message
"Det är inte lönt att förklara för nån som inte begriper"

Gammalt kinesiskt ordspråk. Eller var det Norrländskt?

Jaja, eftersom ingen verkar veta vad LTS sysslar med, vad ett F/E test är eller skillnaden mellan subjektivt och objektivt bra ljud är det väl ingen mening att fortsätta diskutionen. Det totala oviljan eller oförmågan att ta till sig vad som skrivs och informationen som det länkas till gör ju detta lönlöst.

Trevlig helg!

PS. Jag äger inte ett skit som är rekomenderat av LTS.

Edited by - Baltazar on 2005/03/04 16:01:03
Go to Top of Page
Page: of 15 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.74 sekunder. Snitz Forums 2000