HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Öhman-liknande högtalare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 13

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/03/04 :  03:27:20  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
STOPP! För helvete!! 8 sidor på ett dygn !

Jag ska försöka läsa igenom alla inlägg och besvara dem efter bästa förmåga..

Tills dess. Moderatorer radera alla inlägg innan jag gör ett nytt.

Tack.

Edit
Förutom om någon rekommenderar gubbar som kan sin sak, alá Öhman, Linkwitz & sånt.

Edited by - m_persson79 on 2005/03/04 03:36:20
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/04 :  07:32:33  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Just därför försöker jag inta en hyffsat ödmjuk och lyhörd attityd till andras åsikter om stereopryttlar.

Jonas: Så bra för dig då...det gör jag med, det är därför jag uttryckt mig som att jag tror, inte vet. Läs ordentligt innan du kritiserar Jonas!

Rydberg: Jag har uttryckt att jag tror att AV är bättre än piP, inte att jag vet att det är så. För att veta måste jag ju lyssna eller hur? Har det verkat som att jag vet, så är det feltolkat. Ja jag skrev "helt säkert", MEN DET ÄR UPPENBART ATT DET ÄR SOM JAG TROR, EFTERSOM JAG EJ KAN VETA. Jag har flera gånger skrivit att jag ej lyssnat på dem.

Din ironisering av inlägg etc bryr jag mig inte om, du kan uppenbarligen inte hantera en vanlig diskussion utan att påstå att det är personliga angrepp på Öhman...honom har jag inget emot! Har aldrig träffat karln! Har endast vänt mig mot det han skrivit, svart på vitt!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/03/04 07:44:50
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/04 :  07:33:45  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Förutom om någon rekommenderar gubbar som kan sin sak, alá Öhman, Linkwitz & sånt

Så du menar att kritiska inlägg som ifrågasätter dessa "gubbar" ej tillåts? Hmm, luktar forna Sovjetunionen...

- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/03/04 :  08:43:49  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
matte76, jag ska sluta bry mig om vad folk tror. Tror gör man i kyrkan
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/04 :  08:59:45  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
matte76, jag ska sluta bry mig om vad folk tror. Tror gör man i kyrkan

Varför har du isåfall kritiserat att jag bara "tror"? Jag vill verkligen veta, men för att jämföra mina högtalare med piP måste jag dra med mina golvare och resten av min anläggning till Stockholm, om man nu ens får göra så för Öhman. Alltså är det ganska bökigt. Fram tills jag kan göra denna jämförelse fortsätter jag tro, men veta kan jag inte. Om piP skulle låta bättre än mina är de riktigt extremt prisvärda. Då omdefinierar de begreppet prisvärdhet.

Edited by - matte76 on 2005/03/04 09:00:44
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/03/04 :  09:16:22  Show Profile Send Ayn a Private Message
...och så är vi igång igen...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2005/03/04 :  09:17:40  Show Profile Send Mahler a Private Message
.. och inte tog det många sekunder!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2005/03/04 :  10:00:05  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Personligen tyckte jag att dom där Melos på sid 1 lät rätt ok när jag var på Radiolagret och lyssnade. Ino Pip har jag nu också hört och dom låter riktigt bra för att vara så små. Basen var imponerande.

Jag har hört ryktas att en forummedlem skall bygga en specialare (golvvariant) utav Pip. Den kan bli en rökare i krysset . Dessutom riktigt snygg.

Jag har börjat få mer och mer respekt för DIY

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/03/04 :  11:30:22  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Sedan Zalve på förra sidan vädjade om att diskussionen skulle tillbaka till ämnet har ytterst lite skrivits. (Om trådens ämne)

Hela tråden är farligt nära personpåhopp på IÖ.

Längst upp på den här sidan vädjar trådskaparen om att hålla sig till ämnet, och får då kommentaren att det "luktar forna Sovjetunionen"

Så här kan vi inte ha det.

Jag låser här så länge, vill trådskaparen öppna tråden igen får han kontakta någon admin eller moderator.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
Page: of 13 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000