HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Den 2:e April - DIY Göteborg 2005 !
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 9

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/02/27 :  11:26:15  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Hej alla byggentusiaster!

Nu har jag och Pac varit och tittat på lokaler för vår nästa DIY-träff i Göteborg. Där finns sju rum att spela i. Ganska lagom storlek, 4x6 meter och liknande. Sen finns ett stort konferensrum och ett kök som dock inte har kokmöjligheter men det ordnas ju ganska enkelt så vi får kaffe och sådär. Någon kan ju släpa med en kaffebryggare och en mikro.

Den 2/4-05 är det datum vi har kommit överens om och det hela har också diskuterats med Faktiskt.

Redan nu vill jag säga att det behövs några värdar, som öppnar ytterdörren för besökare och ser till att de hamnar rätt mm. För de som ställer upp som värdar tänkte vi ordna så att vi går ut och äter lite tillsammans eller något annat trevligt i samband med en enklare städning och iordningställning av lokalerna kvällen innan. Jag bedömer inte det som ett stort jobb.

Vad vill ni göra? Idéer?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/27 :  12:35:43  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Då är det dags att ändra operation övertalaning.
Vore kul och komma ner och dela lite ideer.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2005/02/27 :  13:30:47  Show Profile Send esl a Private Message
Ooops då får man snabba på med byggena då...

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/02/27 :  13:38:30  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Ja, det får du göra. Jag hoppas de är klara när jag kommer upp i morgon ;)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2005/02/27 :  13:39:53  Show Profile Send esl a Private Message
Schhh...

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2005/02/27 :  13:52:22  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message
Kommer det att bli någon slags anmälan om man vill ställa ut sina alster?

http://balrog.true.ws/
hemsidan !!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/02/27 :  17:32:54  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Skriv vad ni tar med er bara. Jag orkar inte lägga ner så mycket jobb som jag gjorde sist, det får bli som det blir. Om alla tar med sig lite extra grejor så får vi säkert ihop anläggningar till alla rummen.

Jag själv tar med:

Slutsteg med ICE A500-moduler med tillhörande högtalarkablar.
RIAA-steg
Moddad Cambridge D500SE CD
Försteg.
Lite signalkablar.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2005/02/27 :  17:46:30  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message
Detta får man ju inte missa,men som nybörjar byggare får man nog nöja sig med att beundra andras verk

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst

490 Posts

Posted - 2005/02/27 :  18:09:56  Show Profile  Visit Tux's Homepage Send Tux a Private Message
Jag kommer!
Förra året var jag bara nere som glad lekman och beundrade alla snygga byggen och snackade med alla trevliga människor, i år kommer jag att ha med mig mitt eget hembyggda Hypex UcD400 slutsteg.

Det finns en liknande tråd hos faktiskt där det förhoppningsvis kommer att anmälas en massa roliga byggen.
Den tråden finns här: http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5419

Jag ser verkligen fram emot årets Diy-drabbning!
Vi ses där!

Mvh Tux

Klubbmästare för Audiogrupp Väst
Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io
Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...

Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/02/27 :  18:10:50  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Vill man ta med något får man mycket gärna skriva det här eller på Faktiskt.se så ser vi bättre hur det går ihop. Även de som inte är med i något forum är välkomna, det är öppet för alla som har intresset.

Adress till tråden på Faktiskt är http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=94976#94976
jag länkar även hit från tråden på Faktiskt, så kan man lätt följa båda.

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Jax
Member

667 Posts

Posted - 2005/02/27 :  18:42:12  Show Profile  Visit Jax's Homepage Send Jax a Private Message
Förhoppningsvis kommer jag med prototypen till mitt förslag till HFTA om inget oförutsett inträffar. Jag behöver göra den lite mer säker för nyfikna samt hinna få ihop ett nätaggregat tills dess.

Jag håller på och mäter på den för stunden och det ser bra ut.

/Janne

Rörfreak och snål smålänning i blodet.
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2005/02/27 :  18:43:15  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Vill någon moderator ligga denna länk på något lämpligt ställe, överst kanske?

http://instantboard.com/users/peranders/viewtopic.php?p=325#325

Jag erbjuder mig att ha en "anmälningslista". Tråden ovan kan alla editera och ni behöver inte vara registrerade.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

markih
LTS Göteborg

963 Posts

Posted - 2005/02/27 :  18:44:45  Show Profile Send markih a Private Message
Schysst! Hoppas lokalerna är bättre än tidigare (som det nu har sagts)!

markih
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2005/02/27 :  19:14:18  Show Profile  Visit peranders's Homepage
... man kan inte få allt när det är gratis....

Jag kommer att ta med mitt senaste monsterbygge. Jag gör inte normalt, he he. Skämt åsido, jag tar med mitt senaste hörlursslutsteg med TPA6120 som framträdande komponent. Tyvärr så kan jag troligtvis inte hjälpa till så mycket. Lovar inget, men det är inte omöjligt att det kan bli en arbetsinsats.

Jag tror att vi har kvar vår "Coffee Queen" (bryggare i rostfritt med 2000 watt) på jobbet. Ska kolla detta. Smidigt med att få en liter kaffe på 5 minuter!

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

DAVE_HB
Member

180 Posts

Posted - 2005/02/27 :  19:43:05  Show Profile  Visit DAVE_HB's Homepage Send DAVE_HB a Private Message
Ska bli trevligt detta!

Jag tar med mig mätutrustning så att de som vill kan få T/S-parametrar uppmätta på sina element. I övrigt vet jag inte om det blir så mycket mer. Kanske lite signalkablar och någon liten elektronikburk. Tänkte mer softa omkring och hjälpa där det går.

/anders (aka naqref)

- Hjälper Holographic Audio, Larsen Hifi samt Bremen
- Admin på Faktiskt.se
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/02/27 :  21:34:27  Show Profile Send ILLY a Private Message
quote:
Jag tror att vi har kvar vår "Coffee Queen" (bryggare i rostfritt med 2000 watt) på jobbet. Ska kolla detta. Smidigt med att få en liter kaffe på 5 minuter!

Jag vet med största säkerhet att vi har två överblivna sådana i förrådet på jobbet. Sen vågar jag inte svära på om det var coffee queen eller något annat märke. Kan nog behöva kalka ur dom före användning också, misstänker jag...

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6796 Posts

Posted - 2005/02/28 :  00:29:26  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Jag var med på förra mötet och jag kommer följer med gör även mitt "fin" riia som tyvärr inte var klart förra gången och lite annat gottis.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts

Posted - 2005/02/28 :  00:50:14  Show Profile Send avr7000 a Private Message
Jätteskoj!

Jag kommer!
Jag tar med mig några Hypex-steg, digitalfilter och tillhörande högtalare, -ev. dipolsub med 8*12"
Gainclone.
(kan nog låna med mig kompisens Zapulse med)

Finns intresse och plats kan jag tänka mig att ta med komplett 7.1 hembiosystem med CRT-projektor så att vi kan spisa multikanal och musik DVD...

Komponent-loppis skulle oxå vara skoj...

/Stefan

Mina pryttlar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12665
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2005/02/28 :  13:23:51  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
- Min omoddade Denver kommer med inkl. den låda komponenter som skall in i den...
- Några Tubtraps borde kunna få plats i bilen de också...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

mattiasa
Member

584 Posts

Posted - 2005/02/28 :  15:47:31  Show Profile Send mattiasa a Private Message
Hehe.... Det har jag svårt att tro PAC.... Jag har sett din bil. Skall du ha Tubetrapsen på Taket

Får man lov att fråga vart evenemanget är tänkt att vara? I Göteborg vill säga.....
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2005/02/28 :  16:23:08  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Jag tänker nog också ta o dyka upp.
Har nog inget roligt att ta med mig då det mesta ligger isärplockat just nu..

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2005/02/28 :  17:29:20  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Mattiasa,

nära SKF, alldeles bredvid badhuset.

Vad menar du är tuberna för stora eller är bilen för liten???

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

mattiasa
Member

584 Posts

Posted - 2005/02/28 :  20:36:22  Show Profile Send mattiasa a Private Message
PAC: Take a wild guess......
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2005/02/28 :  23:23:28  Show Profile Send Kmj a Private Message
Jag kommer och kollar lite bara, det har redan visats tillräckligt med hfls1 och en gainclon e inte mkt att komma med :)

Bernt
Det råkar inte vara rozenblits försteg du tar med? Ska ju bygga det senare så det skulle vara kul att se det.

Vid kristinedal alltså? toppen bara ett stenkast bort :)

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts

Posted - 2005/02/28 :  23:37:25  Show Profile Send avr7000 a Private Message
Det verkar ju som om containern med prylar från Parts Express är på ingång... Kanske hinner man sno ihop några lååååånga line source högtalare till den 2/4

/Stefan

Mina pryttlar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12665
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/02/28 :  23:47:35  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Kmj: Nej, det är inte Rozenblits variant. Det är ett transformatorkopplat försteg.

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page
Page: of 9 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000