HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Acryl eller aluminium till cd-chassi
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2005/04/02 :  21:53:27  Show Profile Send christopher a Private Message
Jag har tänkt moda min cd-spelare och bygga nytt chassi i en block plus lock. Undrar om jag skall använda acryl block eller ett aluminium block.

MMMm mer en 60 pers som tittar pådenna tråd och ingen som har något att säga...sniff...väntar att någon vågar svara

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea

Edited by - christopher on 2005/04/03 20:14:50

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2005/04/03 :  20:26:16  Show Profile Send christopher a Private Message
En liten cad bild för att vissa hur jag har tänkt det. Frågan är skall jag använda acryl eller aluminium?

Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/04/03 :  20:47:40  Show Profile Send Haakan a Private Message
hehe en sån alu-bit lär kosta som en begagnad bil

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

silvervarg
Member

652 Posts

Posted - 2005/04/03 :  22:03:18  Show Profile Send silvervarg a Private Message
Vad vill du uppnå med att ha stora solida partier?
Visst kan du uppnå stabilitet i chassit, men du får ett tungt och svårbearbetat chassi och en dyr lösning.
Akryl är i alla fall mer lättarbetat och billigare än aluminium, så jag hade nog föredragit det alternativet om jag måste välja ett av dem.
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2005/04/03 :  22:10:31  Show Profile Send christopher a Private Message
Berbetning och material pris är dock ingen problem, då jag har en block av båda. Bilden är ingen slutligt, bara en snabb bild för att vissa hur jag har tänkt det. Jag har tänkt ha separat nätt delar, display, driv, analogue bitten, digital bitten. Och har tänkt ha varje nätt bytt i ett separat hål.

Go to Top of Page

kasra
Member

588 Posts

Posted - 2005/04/03 :  23:01:25  Show Profile Send kasra a Private Message
dåså... har du alubiten kör alu!

"Pretty girls dont cry"
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/04/04 :  00:50:11  Show Profile Send ILLY a Private Message
Varför inte börja med MDF klädd i aluminiumfolie? Tungt, stadigt och jämfört mot dina kandidater billigt och lättarbetat. Ger det resultat så offrar du aluminiumblocket, märks ingen skillnad så sparar du det till ett bättre tillfälle.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

trango
Member

360 Posts

Posted - 2005/04/04 :  06:14:14  Show Profile Send trango a Private Message

Jag skulle nog också prova med MDF först. Som ILLY säger, det är ett billigt material att misslyckas med! Sen brukar jag i alla fall få en mängd nya insikter EFTER alla hål har borrats, bättre att få de insikterna i MDF.

Nästa projekt, PASS F4
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000