HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Intresse för uppstart av ett hifisällskap i Ske-å?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/02/25 :  11:28:39  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Jag håller på att utreda hur brett intresset för hifi är i Skellefteås närområde och hur många som skulle vara intresserade att delta i en sällskap vars primära syfte skulle vara att under mer eller mindre regi träffas och dela erfarenheter vad gäller hifi, lyssna, diskutera och ha det trevligt tillsammans.

Dessa träffar kommer naturligtvis att vara begränsade enbart till sällskapets medlemmar och deltagandet vid varje enskild träff skulle vara helt frivilligt.

Bor du Skellefteå eller inom rimligt bilavstånd och är intresserad av att delta i träffar av denna karaktär, eventuellt också ta med någon eller några intressanta produkter för utvärdering eller kanske rent av husera en träff hemma hos dig där vi får chansen att lyssna till din ljudanläggning?

Anmäl ditt intresse genom att skicka ett e-postmeddelande till intresserad@euphonic.se där du anger om du bor i Skellefteå eller utanför och i så fall vart. Passa också på att skriva lite mer om dig själv och om du vill, så berätta lite om din hifi.

Någon direkt tidsram för eventuellt uppstartande för ett dito sällskap finns ännu ej.

Skriv gärna kommentarer i den här tråden om ni känner för det.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/02/25 :  11:35:57  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Strålande ide! Vi har ASO här i sydöstra Sverige och jag är rätt säker på att det har gett alla oss medlemmar en hel del i form av erfarenheter, kontaktnät, upplevelser, feedback, nyheter och självklart musikaliska uppslag.

Gå med - ni som bor i närheten!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/02/25 :  11:48:27  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Luktar onekligen ASO av det hela Posta samma tråd på Euphonia forumet så får du nog fler svar. Vet att det finns en del stadiga läsare där som kommer från Piteå och luleå.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/02/25 :  12:45:58  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Jo visst luktar det så! Jag kan ju inte annat än att erkänna att idén har växt med tiden här på forumet och det är ju ett ypperligt bra sätt att läras sig nya saker och få nya erfarenheter, och inte minst knyta nya kontakter med likasinnade.

Nu vet jag inte hur det är rent allmänt sett, så jag kan bara spekulera från min egen situation, men personligen har jag ingen i min bekantskapkrets som delar mitt intresse, de flesta flinar bara och tycker att man är lite konstig som lägger pengar på ljud. Sådant känns ju inte speciellt konstruktivt.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/02/25 13:34:29
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2005/02/25 :  17:43:59  Show Profile Send geldis a Private Message
Det är en bra idé. Varför sitta själv i stugorna med en oförstående omgivning?
Dessutom är det utvecklade för HiFi intresset att möta likasinnade.
"ASO -Vi hörs"

mvh

geldis
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/02/26 :  17:31:38  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
EA: Har redan skickat in en förfrågan.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/02/28 :  01:40:14  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Toppen! Men visst finns det fler än Labbe som är runt-Skellefteåbo? Kom igen nu!

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

stice
Member

152 Posts

Posted - 2005/02/28 :  10:59:15  Show Profile Send stice a Private Message
Intresseanmälan skickad.


mvh Stice...
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/02/28 :  11:04:01  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Finns det möjlighet att bli "sommarmedlem"
Go to Top of Page

Metal
Member

285 Posts

Posted - 2005/02/28 :  19:22:32  Show Profile Send Metal a Private Message
Bra ide det här! Har skickat en intresseanmälan.

/F
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/03/01 :  10:41:09  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Toppen!

Kom igen nu, jag vet att det finns fler runt-Skellefteå-bor där ute

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/03/01 10:41:34
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/03/01 :  11:09:51  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Ni som mailar, det vore toppen om ni skriver ert användarnamn och vilket forum ni finns registrerad på, d.v.s. om ni som mailar är registrerade och inte bara läser trådarna förstås

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/03/03 :  12:59:02  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Jag knuffar lite på den här tråden med förhoppning att det finns fler västerbotten och norrbottenbor som skulle kunna vara intresserad av detta. Vi har även några intresserade i bl.a. Luleå.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

JonasV
Member

595 Posts

Posted - 2005/03/03 :  14:02:20  Show Profile Send JonasV a Private Message
Har en kär barndomsvän som bor i Skellefteå, på acceptabelt resavstånd från Darlkarlså där jag gick i Bibelskolan.
Har även en Faster Helen i Umeå, Helen's familj är fruktad av förbrytarna då Hon jobbade åt Kronofogden och hennes Man Staffer är Polismästare och fått besök av Scotland Yard

Åren går innan man träffar dom och nu har hon fått en släng av Alzheimers så jag hoppas träffa dom innan Hon blir för dålig
Har alltid älskat Norrland och försöker ofta argumentera för ett besök Norrut.

Om ni nu lyckas bilda lokalträffar så hoppas jag få hälsa på någon gång?

Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut.
Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O

Edited by - JonasV on 2005/03/03 14:03:02
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/03/03 :  14:39:53  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Bibelskola, kronofogden, poliser och så var det någon som refererade till detta sällskapet som "sekt". Nästan så man får rysningar av den bild av norrland som framställs

Bara framtiden kan avgöra hur stark sammansättningen av människor blir, hur fasetterat produktutbudet blir o.s.v. men det är väl ingen omöjlighet att det kan bli någon mer organiserade träff för inte bara "medlemmar". Får se vad som händer! Merkurius trillar väl in i ~samma katergori som dig då.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2005/03/04 :  11:13:18  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
Fick du min intresse anmälan ?
André

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/03/04 :  11:32:03  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Hej André,

Jag såg den nu på morgonen, men jag har ännu inte haft möjlighet att svara ännu.

Det är trevligt att se att ni tycker att det är så pass intressant att även mer långväga entusiaster är intresserade! Det sätter onekligen högre krav på träffarna, men det bör vi väl kunna hantera

Lite mer folk med nischade produkter i Skellefteås närområde skulle vara trevligt.

Sparka igång djungeltelegrafen och hör med vänner och bekanta tillika hifi-entusiaster, det finns garanterat guldkorn även ute i Skellefte-stugorna. Problemet är kanske att det inte rör sig om forum-folk.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/03/04 11:35:02
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/03/08 :  06:48:20  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Jag knuffar lite till på den här i hoppet om att det finns fler intresserade "där ute" Kom igen nu det finns fler med genuint hifi-intresse än så här!

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000