Author |
Topic |
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2005/02/25 : 11:28:39
|
Jag håller på att utreda hur brett intresset för hifi är i Skellefteås närområde och hur många som skulle vara intresserade att delta i en sällskap vars primära syfte skulle vara att under mer eller mindre regi träffas och dela erfarenheter vad gäller hifi, lyssna, diskutera och ha det trevligt tillsammans.
Dessa träffar kommer naturligtvis att vara begränsade enbart till sällskapets medlemmar och deltagandet vid varje enskild träff skulle vara helt frivilligt.
Bor du Skellefteå eller inom rimligt bilavstånd och är intresserad av att delta i träffar av denna karaktär, eventuellt också ta med någon eller några intressanta produkter för utvärdering eller kanske rent av husera en träff hemma hos dig där vi får chansen att lyssna till din ljudanläggning?
Anmäl ditt intresse genom att skicka ett e-postmeddelande till intresserad@euphonic.se där du anger om du bor i Skellefteå eller utanför och i så fall vart. Passa också på att skriva lite mer om dig själv och om du vill, så berätta lite om din hifi.
Någon direkt tidsram för eventuellt uppstartande för ett dito sällskap finns ännu ej.
Skriv gärna kommentarer i den här tråden om ni känner för det. |
/Jonas
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2005/02/25 : 11:35:57
|
Strålande ide! Vi har ASO här i sydöstra Sverige och jag är rätt säker på att det har gett alla oss medlemmar en hel del i form av erfarenheter, kontaktnät, upplevelser, feedback, nyheter och självklart musikaliska uppslag.
Gå med - ni som bor i närheten!
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
Merkurius
Member
1750 Posts |
Posted - 2005/02/25 : 11:48:27
|
Luktar onekligen ASO av det hela Posta samma tråd på Euphonia forumet så får du nog fler svar. Vet att det finns en del stadiga läsare där som kommer från Piteå och luleå. |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2005/02/25 : 12:45:58
|
Jo visst luktar det så! Jag kan ju inte annat än att erkänna att idén har växt med tiden här på forumet och det är ju ett ypperligt bra sätt att läras sig nya saker och få nya erfarenheter, och inte minst knyta nya kontakter med likasinnade.
Nu vet jag inte hur det är rent allmänt sett, så jag kan bara spekulera från min egen situation, men personligen har jag ingen i min bekantskapkrets som delar mitt intresse, de flesta flinar bara och tycker att man är lite konstig som lägger pengar på ljud. Sådant känns ju inte speciellt konstruktivt. |
/Jonas
|
Edited by - EuphoniC on 2005/02/25 13:34:29 |
|
|
geldis
fd. klubbmästare i ASO
1266 Posts |
Posted - 2005/02/25 : 17:43:59
|
Det är en bra idé. Varför sitta själv i stugorna med en oförstående omgivning? Dessutom är det utvecklade för HiFi intresset att möta likasinnade. "ASO -Vi hörs"
mvh |
geldis |
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2005/02/26 : 17:31:38
|
EA: Har redan skickat in en förfrågan. |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2005/02/28 : 01:40:14
|
Toppen! Men visst finns det fler än Labbe som är runt-Skellefteåbo? Kom igen nu! |
/Jonas
|
|
|
stice
Member
152 Posts |
Posted - 2005/02/28 : 10:59:15
|
Intresseanmälan skickad.
|
mvh Stice... |
|
|
Merkurius
Member
1750 Posts |
Posted - 2005/02/28 : 11:04:01
|
Finns det möjlighet att bli "sommarmedlem" |
|
|
Metal
Member
285 Posts |
Posted - 2005/02/28 : 19:22:32
|
Bra ide det här! Har skickat en intresseanmälan. |
/F |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2005/03/01 : 10:41:09
|
Toppen!
Kom igen nu, jag vet att det finns fler runt-Skellefteå-bor där ute |
/Jonas
|
Edited by - EuphoniC on 2005/03/01 10:41:34 |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2005/03/01 : 11:09:51
|
Ni som mailar, det vore toppen om ni skriver ert användarnamn och vilket forum ni finns registrerad på, d.v.s. om ni som mailar är registrerade och inte bara läser trådarna förstås |
/Jonas
|
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2005/03/03 : 12:59:02
|
Jag knuffar lite på den här tråden med förhoppning att det finns fler västerbotten och norrbottenbor som skulle kunna vara intresserad av detta. Vi har även några intresserade i bl.a. Luleå. |
/Jonas
|
|
|
JonasV
Member
595 Posts |
Posted - 2005/03/03 : 14:02:20
|
Har en kär barndomsvän som bor i Skellefteå, på acceptabelt resavstånd från Darlkarlså där jag gick i Bibelskolan. Har även en Faster Helen i Umeå, Helen's familj är fruktad av förbrytarna då Hon jobbade åt Kronofogden och hennes Man Staffer är Polismästare och fått besök av Scotland Yard
Åren går innan man träffar dom och nu har hon fått en släng av Alzheimers så jag hoppas träffa dom innan Hon blir för dålig Har alltid älskat Norrland och försöker ofta argumentera för ett besök Norrut.
Om ni nu lyckas bilda lokalträffar så hoppas jag få hälsa på någon gång? |
Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut. Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O |
Edited by - JonasV on 2005/03/03 14:03:02 |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2005/03/03 : 14:39:53
|
Bibelskola, kronofogden, poliser och så var det någon som refererade till detta sällskapet som "sekt". Nästan så man får rysningar av den bild av norrland som framställs
Bara framtiden kan avgöra hur stark sammansättningen av människor blir, hur fasetterat produktutbudet blir o.s.v. men det är väl ingen omöjlighet att det kan bli någon mer organiserade träff för inte bara "medlemmar". Får se vad som händer! Merkurius trillar väl in i ~samma katergori som dig då. |
/Jonas
|
|
|
swingpjatt
Member
338 Posts |
Posted - 2005/03/04 : 11:13:18
|
Fick du min intresse anmälan ? André |
Handla nu! svepningen har inga fickor. |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2005/03/04 : 11:32:03
|
Hej André,
Jag såg den nu på morgonen, men jag har ännu inte haft möjlighet att svara ännu.
Det är trevligt att se att ni tycker att det är så pass intressant att även mer långväga entusiaster är intresserade! Det sätter onekligen högre krav på träffarna, men det bör vi väl kunna hantera
Lite mer folk med nischade produkter i Skellefteås närområde skulle vara trevligt.
Sparka igång djungeltelegrafen och hör med vänner och bekanta tillika hifi-entusiaster, det finns garanterat guldkorn även ute i Skellefte-stugorna. Problemet är kanske att det inte rör sig om forum-folk. |
/Jonas
|
Edited by - EuphoniC on 2005/03/04 11:35:02 |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2005/03/08 : 06:48:20
|
Jag knuffar lite till på den här i hoppet om att det finns fler intresserade "där ute" Kom igen nu det finns fler med genuint hifi-intresse än så här! |
/Jonas
|
|
|
|
Topic |
|