HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Bluffhögtalare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2005/02/15 :  13:00:18  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Surfade precis in på Hifimagasinet och upptäckte en annons med de minst sagt tveksamma BSS-högtalarna som såldes flitigt ur de berömda vita bilarna..

Om jag är helt fel ute så säg gärna till så raderar jag tråden kvickt.

BSS annons

Hittade en annan tråd om dessa högtalare på ett utlänskt forum.
Länk

// Jonas


Konsult hos Consulterna

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/15 :  13:30:02  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Bilden som inte fungerar på Hifimagasinet är denna annons på blocket.

http://www.blocket.se/view/4356535.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/02/15 :  14:24:53  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Är inte detta samma(lika)högtalare som man brukar se till salu för runt tusenlappen ?
Undrar vad dom igentligen kostar ?

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2005/02/15 :  14:40:01  Show Profile Send Larsho a Private Message
Jag förstår om han är desperat att sälja dem

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2005/02/15 :  17:21:54  Show Profile Send Aton a Private Message
Ordinarie pris 24.000 ser ni väl! Rena fyndet...
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2005/02/15 :  17:33:31  Show Profile Send Larsho a Private Message
Ja har han betalt det så förstår jag att han är desperat

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/02/15 :  17:43:29  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Bluffhögtalare och bluffhögtalare ?
Dom funkar säkert, så jag skulle nog hellre vilja säga bluffpris!
Iaf dom 24000:- som han säger är ord,pris.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/15 :  18:54:18  Show Profile Send mayro a Private Message
Min syrra köpte en bunt typ sådana för nåt år sedan. Sen ringde hon mig och sa jag MÅSTE komma över eftersom jag höll på med stereosaker.. Priset var enligt mitt förmenande max en 500--1000kr dom borde kosta.. Tror dom skulle säljas för runt 500 på onoff eller sådant ställe. Dom som hon köpt lät hemskt....

Stackarn om han betalat dessa pengar....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/02/18 :  18:05:38  Show Profile Send edison a Private Message
Ja, såg den...tror dom gått för 4-6000 kr men det är ju illa nog...att sen påstå 24.000 är normala priset är nästan värre än "bara ren lögn"... det är ju bedrägeri...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2005/02/18 18:06:12
Go to Top of Page

il cattivo
Member

50 Posts

Posted - 2005/02/20 :  10:47:31  Show Profile Send il cattivo a Private Message
Tydligen cirkulerar dessa bilar än idag. Träffade en kille som nyligen blivit erbjuden att köpa högtalare som "blivit över", direkt från en lastbil. Han kom inte ihåg vilket märke det var, men säljaren visade upp papper, broschyrer, fraktsedlar och hela köret. 2000 euro var nypriset men han kunde få dem för 5000:-, dock blev det ingen affär, för som han sa, "Vem är så dum att man köper högtalare för fem tusen på ett lastbilsflak utan möjlighet att lyssna på dem".

/Magnus
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2005/02/20 :  15:04:37  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Ja det är ett bedrägligt förfarande som vi bör försöka att få stoppat. De testades för några år sedan i Hifi&Musik där man skrev att de var det sämsta de hört vilket jag ju klart tror på.Var tydligen inte ens värda materialkostnaden. Mvh Kristofer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000