HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 webläsare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2005/02/20 :  00:32:12  Show Profile Send esl a Private Message
Har kört Firefox från www.mozilla.org
Släng ut explorer !!
Läsaren har en hel uppsjö av små "tillägg" som bara är suveräna!
Att websurfing kunde bli så mycket bättre och snabbare det trodde jag inte!
Dessutom GRATIS

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.

Unkan
Member

119 Posts

Posted - 2005/02/20 :  01:42:08  Show Profile  Visit Unkan's Homepage Send Unkan a Private Message
Har hört mycket gott om denna så jag testade den. Det flöt dock på rätt knackigt. Många bilder vill inte laddas innan man laddat om dem och en del konstiga felmeddelanden om att sidor inte kan visas, laddar man sedan om dem är det inga problem. Vet du om detta är kända problem och vad det kan bero på? Verkar vara rätt sällsynt med dessa bekymmer annars.

//Mvh. Daniel
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/02/20 :  03:23:54  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Firefox über alles. Finns inga nackdelar som jag ser det.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2005/02/20 :  09:51:15  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Firefox funkar helt OK för mig. Kolla upp inställningarna, det finns bockrutor för bilder där.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/02/20 :  10:11:25  Show Profile Send Ayn a Private Message
För den som vill få Firefox att köra ÄNNU snabbare finns det några små tweaks man kan göra dessutom.

Skriv in "about:config" i adressrutan. Nu kommer man in på de högvis med options som finns för Firefox varav en hel del inte visas i den vanliga options-dialogen. Leta upp "network.http.pipelining" och sätt den till "true" (dubbelklicka). Under den finns "network.http.pipelining.maxrequests". Dubbelklicka på den och välj, säg, 30. Det här bestämmer hur många requests Firefox ska skicka ut i princip samtidigt istället för att skicka ut en enda request och vänta på den. Detta gör en betydande skillnad åtminstone hos mig!

Sen kan man tweaka lite till - högerklicka och välj "New -> Integer". Ange namnet "nglayout.initialpaint.delay" och värdet "0". Detta styr hur länge Firefox väntar med att visa det den läst in, dvs nu ingen tid alls eftersom det är satt till 0!

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/02/20 :  15:31:48  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Härligt! Det hjälpte.
Placeboeffekten? Kanske :) Men jag gillar den

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Unkan
Member

119 Posts

Posted - 2005/02/20 :  16:47:23  Show Profile  Visit Unkan's Homepage Send Unkan a Private Message
Min funkar fortfarande klent
"Document contains no data" eller liknande. Det torde väl kanske gälla för aftonbladet och liknande men jag tror inte det är i den bemärkelsen det menas...

//Mvh. Daniel
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/02/20 :  17:26:24  Show Profile
Tycker inte det är något speciellt snabbare än Internet Explorer.
Men det kan ju vara bra för dom som är allergiska mot Microsoft.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000