HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Oturs helg!!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Borgaren
Member

87 Posts

Posted - 2005/02/12 :  09:54:03  Show Profile Send Borgaren a Private Message
För ett par veckor sen så fick jag mina element till mina tre st hfsl, sedan dess har jag samlat på mig material från alla håll, inga kostnader sparade! Ju mer jag läst och plenarat desto mer sugen att komma igång har jag blivit. Och nu kom helgen då jag var ledig, fräsen som skulle lånas kom äntligen, sista kondingen till filtret fanns äntligen i lager. Lödpenna inhandlad och brädgården hade sågat färdigt.

Äntligen snart färdig, eller??

Det började gå ät h-e direkt, frässtålet ville inte komma ur fräsen, attans vad vi försökte, slutade med akuten för brorsan. :( Och stålet stod t.o.m med emot rep. shoppens verktyg. Skulle bara ta en vecka att få nya delar.

Så alltså, inga element hål, men det gjorde inget, för när jag började pyssla med mdf noterade jag - fanken vad tjock den är!
Mmm jag hade fått 22mm iställe för 19mm. Alltså , 3 mm fel i alla skarvar!!

Men man ska inte nedslås, jag kan ju börja med filtret iaf.
Löda är ju kul! Fast om den split nya lödkolven inte funkar.........

Jag undrar hur jag kan ha denna otur, det är inte menat att jag ska få mina högtalare!! Dessutom så står tjejen bakom och ler och säger"Vad var det jag sa" riktigt skadeglatt.
Kan inte alla be en kort stund för mig nästa helg då jag försöker igen?? Nu ska jag ringa och trösta lillebror med fem stygn i fingret. Mvh Daniel

Intresse motiverar lärande

Borgaren
Member

87 Posts

Posted - 2005/02/12 :  09:55:22  Show Profile Send Borgaren a Private Message
Oj inlägget skulle vara i hfsl uppdaterad.

Intresse motiverar lärande
Go to Top of Page

swede
Member

1091 Posts

Posted - 2005/02/12 :  17:46:16  Show Profile  Visit swede's Homepage Send swede a Private Message
Synd att tjejen inte kunde vara mer förstående. I en långsiktig relation måste man ju faktiskt acceptera varandras hobbys.

Men du verkar ju haft super-otur. Lycka till!

//magnus

perl -ne'chomp;$a.=pack"b*",$_;END{print"\n$a\n\n"}'<<RM
10000010001101101010011000001110000101100000010001001110
101011100011011010100110110011101000010001010000
RM
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/02/12 :  18:42:57  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Lycka till. Hittills har mitt gått bra.
fräsningarna kom rätt det var bara en liten "felkörning" efter att hålet / mallen ramlat ur på undersidan. Inget större problem att fixa.
sen fick jag skärmade diskanter, så då fick jag slipa hålet större för att få i dem.. Sagt och gjort.
Nu väntar jag på grejorna till delnignsfiltret och bävar över att jag försökte mig på att snedställa baffeln på mitt första projekt.. jaja-.
projekt.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

asto
Member of Nerikes Audiofiler

2011 Posts

Posted - 2005/02/13 :  11:29:21  Show Profile Send asto a Private Message
Lider med dig Borgaren =(
Men denna otur gör bara att man blir starkare. håller tummarna. skrattar bäst som skrattar sist vet du väl =)

Go to Top of Page

rokk
Member

181 Posts

Posted - 2005/02/18 :  17:59:00  Show Profile Send rokk a Private Message
Du har värre otur än mig, jag har alla delar förutom själva MDF-kittet som jag aldrig fick... väntat i över ett halvår nu, börjar fundera vars det tatt vägen ;)
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/02/18 :  18:44:53  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Urk.

Jag är inte troende men jag kan sympati-be.


Hoppas det löser sig! Hur gick det m bror din?`

Trist med en så oförstående flickvän.
Go to Top of Page

Ludde
Member

279 Posts

Posted - 2005/02/18 :  19:11:12  Show Profile Send Ludde a Private Message
Jag ber, jag är själv en ganska godmotaglig människa för otur...

apprå på tjejen så är det bara att lugnt men bestämt förklara att det är din livsuppgift att skapa dom blivande underbara skapelserna, du gör ju trots allt ett nytta för hela värden ;)

Go to Top of Page

Borgaren
Member

87 Posts

Posted - 2005/03/04 :  08:36:51  Show Profile Send Borgaren a Private Message
Tack för all uppmuntran, jag har inte kunnat läsa detta förrens nu....eftersom datorns hårdidsk skar !!!!!!

Ja menar, hur går sånt till!!
Kommer det i stim eller?

Jaja eftersom jag förbrukat ett livs otur på 48 timmar så kommer resten att gå galant.

L8ter

Intresse motiverar lärande
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000