HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 HiFiForum.nu uppgraderar servrar *updated 11/10*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22002 Posts

Posted - 2005/02/10 :  23:52:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Det är mer än dags...

HiFiForum.nu tar krafttag för att få ordning på serversituationen

Lördagen den 12/2 klockan 10.00 kommer vi att ta krafttag för att vi skall få ordning på våra timeout-problem.

Tyvärr innebär detta att vi tvingas stänga forumet temporärt. Avstängningen blir minst några timmar, men kan bli längre än så. Vi hoppas på förståelse för detta avbrott som enbart görs för att vi skall få bättre fart och stabilitet.

Vänligen,
HiFiForum.nu


P.S. Detta meddelande kommer även att gå ut som mass-PM till alla medlemmar.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2005/02/11 :  18:33:31  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
Det ska nog bli jättebra det här :)

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22002 Posts

Posted - 2005/02/12 :  09:53:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Det är tur att vi har dig Meyer!

Nu är det 20 minuter kvar tills vi drar igång...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/02/12 :  13:53:49  Show Profile Send Ayn a Private Message
Hur går/gick det?

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2005/02/12 :  13:59:06  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
Det går bra :)
vi finjusterar för tillfället.

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22002 Posts

Posted - 2005/02/12 :  14:00:21  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hos mig är vi blixtrande snabba just nu. Det är ingen liten skillnad...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/02/12 :  14:04:06  Show Profile Send Ayn a Private Message
Härligt

Har ni optimerat SQL-frågorna eller databasen i sig? Eller båda kanske...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2005/02/12 :  14:13:27  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
vi har bytt hostingprovider. Sqlfrrågorna och databasen är ganska så bra gjorda standard. Några nya index är tillagda i databasen dock.

edit: stavfel

lyssna först, bedöm sedan.

Edited by - Meyer on 2005/02/12 14:37:40
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/02/12 :  14:17:36  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Nu!!!!!!!!! Hej, vad det går!!!!!!!

Tack till Meyer, vår hjälte!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2005/02/12 :  14:38:19  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
Tack Tack Bernt :)

Det går onekligen bättre nu, vi får hoppas på att det håller i sig :)

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2005/02/12 :  19:15:39  Show Profile Send hal a Private Message
Gjorde en sökning på ordet "förstärkare" och fick över 6000 träffar på 304 sidor . Detta gick på 27 sekunder. Imponerande om man jämför med tidigare, då hade det inte gått alls.

Så det ser lovande ut .

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

LydMekk
Member

109 Posts

Posted - 2005/02/13 :  20:06:25  Show Profile Send LydMekk a Private Message
13.02 kl. 20:11 går det meget bra fra Norge! Ingen problemer og mye bedre hastighet. Håper bare det holder seg... :)

Shit happenz...
Go to Top of Page

Hjelm
Member

553 Posts

Posted - 2005/02/15 :  12:47:56  Show Profile Send Hjelm a Private Message
Att man inte kan göra jump to last post beror det på att postningen är från innan omläggningen eller?

Hjelm
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22002 Posts

Posted - 2005/04/28 :  10:04:20  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej!

Vi är nu inne i slutfasen av flytten så det kan bli driftsstörningar under de kommande dagarna och nu i helgen.

Vi gör vad vi kan för att allt skall löpa smärtfritt, men man vet tyvärr aldrig...

Vänligen,
Teamet bakom HiFiForum.nu

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2005/04/29 :  14:47:50  Show Profile Send Patrik a Private Message
Blir vi av med:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e31'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver]Timeout expired

/forum/search_mssql.asp, line 156

då tro....

[green]It's all about the music![/green]
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/04/29 :  15:12:05  Show Profile Send ohmega a Private Message
Jag bara måste ge en eloge åt gänget som sköterom forumet. Det har hittintills fungerat oerhört bra - jag är medlem i ett annat forum så jag har att jämföra med. Det går snabbt - inte massa konstiga fel hela tiden mm. Tummen upp!!

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22002 Posts

Posted - 2005/10/04 :  20:27:54  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Äntligen!!!!!


Nu har vi ÄNTLIGEN kommit loss från vår gamla serverprovider!!! Idag har jag själv ändrat dns'en för hififorum.nu.

Detta innebär att om några dagar så ligger den gamla siten och flyter i cyberspace utan några pekare till sig och vi kan börja installera mailfunktionen på denna serverparken.

När vi jobbar med mail(om några dagar) kan temporära driftuppehåll och felmedelanden förekomma. Men det finns inget ont som inte har något gott med sig.

Jag vill passa på att rikta ett stort tack till Mikael2 för den supporten han gett oss här på slutet. Utan Mikael2 hade vi suttit ordentligt fast. 110% hjälpsamhet, tack Mikael!
Jag vill också tacka Meyer för stödet han ger, tack kompis!




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/10/04 :  22:30:36  Show Profile Send denada a Private Message
Grattis PAC.

Det är mycket trevligt att moja om dnserna till de domäner man pular med.

Vad är det för SQL som driftar sidan? Jag har för mig om att det är en MS men vilken version av den är det?
Har det funderats på MySQL? Den är ju snabb som attan men är sidan optimerad för ms så är det ju lite jobbigare att skriva om allt för att det ska funka.

Men än en gång GRATTIS PAC!!!!

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22002 Posts

Posted - 2005/10/05 :  10:35:37  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Jag återkommer med dina SQL-frågor.




Nu kan man köra HiFiForum.nu via båe www.hififorum.nu och www.hififorum.nu

Driftstörningarna i morse var relaterade till DNS-ompekningen jag nämnde igår.

Det kan bli fler driftstörningar, men som sagt så börjar det reda ut sig för oss nu.

En ytterligare fördel med att vara direktpekad är att svarstiden på anropen går ner när vi slipper studsa mellan serverparkerna, dvs det går fortare att surfa på oss nu.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2005/10/06 :  14:41:13  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
Hejsan, forumet kör på MS-SQL Server 2000 för tillfället. Tyvärr kör det inte på mysql (för mysql optimering är jag väldigt bra på). Huruvida det går att konvertera till mysql vet jag inte, jag har inte undersökt den saken. Men det är nog inte en helt enkel uppgift. För övrigt är ms-sql en väldigt bra databasserver det med, det viktigaste är att man använder den rätt. Allt kan gå dåligt om man gör fel :)

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2005/10/06 :  22:16:43  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Det var så lite, tack själv för ett fint forum PAC
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22002 Posts

Posted - 2005/10/11 :  09:15:00  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Nu finns det ljus i tunneln för mailsupporten till HiFiForum.nu.

De nya mailservrarna är uppe och snurrar, men de har inte länkats in till forum-mjukvaran än. Det kommer att göras inom kort så det kan bli lite driftsstörningar pga att jag pillar i forum-mjukvaran de närmaste dagarna...

Mvh, Per


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/10/19 :  14:45:06  Show Profile Send denada a Private Message
Meyer: Jo SQL 2k är en trevlig databas att köra för det är ganska ont om buggar i den (om man tittar mot SQL 7.0 fast det är ju inte rättvist...) Men fördelen med MySQL är ju att den är liten och snabb som attan på att göra sökningar... den är ju tyvärr inte helt lika snabb med att uppdatera många register samtidigt...

Men för att köra forum på brukar den vara kvick som få...

Fast är forumet i dag skrivet mot en Ms SQL så är det lite surt att skriva om allt för att få det att funka mot en MySQL helt klart...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000