HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 HiFi & Surround 2005 i Köpenhamn
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/02/10 :  11:21:37  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message




Boombox tipsar oss
quote:
Tips till kalendern för oss skåningar.

Det er med stor glæde DHES i år kan slå dørene op for endnu en Hi-Fi messe der fokusere på både konsument Hi-Fi og ægte High-End Hi-Fi. http://www.hifi-musik.dk/

Tidspunktet:
Lørdag d. 5. marts fra kl. 11-18
Søndag d. 6. marts fra kl. 11-17

Adressen:
Hotel Scandic
Vester Søgade 6
1601 København
Danmark

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/02/26 :  10:05:41  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Någon som vet vad det kostar och om det kanske är lite samåkning på g?

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/02/26 :  15:21:12  Show Profile Send Blue a Private Message
Jag ska fett dit i alla fall. Nån som kollat upp var hotellet ligger? Borde vara rätt smidigt att bara glida över med tåget från Malmö...

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/02/26 :  16:17:11  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Scandic. Tror det ligger vid centralen? Bäst vi kollar upp det ;)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

octavia rs
Member

338 Posts

Posted - 2005/02/26 :  21:26:12  Show Profile Send octavia rs a Private Message
Hotellet ligger bara en liten bit ifrån stationen, så det är på bekvämt gång avstånd

Main system
TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8 C2, Ansuz Darkz D and T2
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Roon ROCK on NUC -> dCS Network bridge -> AES/EBU -> DAC
HD Plex 200W PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC)

Second system
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Devialet Silver Phantom, Devialet Tree
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/02/26 :  22:49:18  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Ursäkta men här kommer lite reklam:

www.safflebussen.se

Prisex:
Malmö - Köpenhamn 40kr (lågpris mån-tors) 50kr (ord.pris)
Helsingborg - Köpenhamn 100kr
Göteborg - Köpenhamn 200kr (lågpris mån-tors) 280kr (ord.pris) (Billigare för studenter/ungdomar och pensionärer)

Dagsresor tur/retur finns på vissa resor. Vet inte om det är för de som är längre än några mil)

Fler priser: http://www.safflebussen.se/index.php?page=tidtabeller&under=p300


Själv skall jag till GBG och hälsa på els på måndag
vilket kostar 270kr tur / retur..

får väll anses som ganska


Såvida det inte blir samåkning.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/02/27 :  21:22:08  Show Profile Send mace a Private Message
Tjahapp Då blir det resa till Köpenhamn på Lördag
M'et och A'et roar sig på mässan medans C'et och E'et barnvaktas i Malmö

Vi ses kanske

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/03/01 :  20:20:14  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Jag. Leif "Mårten" och Sten kommer på lördag till mässan. Vi bilar till Malmö och tar tåget därifrån. Jag gissar att vi inte är i Köpenhamn förrän framåt 13tiden. Vi ses där.
På kvällen, natten blir det kul i Köpenhamn med ölprovning, god mat och livemusiclyssning :D

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/01 :  20:29:44  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Jorma. Tåget kostar 87kr/pers/enkel. Bara så ni vet ;)
Går bussar för 40 eller 50 som jag tipsat om tidigare.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/03/01 :  21:06:45  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Tackar för den upplysningen vemsom, men det passar nog ändå bäst med tider och stationer med tåget. Det dyrare priset är smällar som man får ta

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/03/01 :  21:46:04  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
På kvällen, natten blir det kul i Köpenhamn med ölprovning, god mat och livemusiclyssning :D



Vi åker tillbaka redan på eftermidagen

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2005/03/02 :  11:39:38  Show Profile Send boombox a Private Message
AAhhh, ølprovning. Jag kan rekommendera http://www.norrebrobryghus.dk/bryghus.html.

Bra site før att søka adresser och kartor i Kbh finns på http://www.krak.dk
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/03/02 :  11:44:05  Show Profile Send Blue a Private Message
Var och när träffas svenskarna? Jag sticker dit själv så det vore kul med en liten pratstund och kanske en öl eller två!

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/03/02 :  12:31:35  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
Vi åker tillbaka redan på eftermidagen



Nu stannar Vi till sena kvällen
Vad kan Ni kunniga rekomendera ?? Norrebro verkar trevligt

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2005/03/02 :  13:06:16  Show Profile Send boombox a Private Message
Livemusik i Kbh i helgen.

http://www.kultunaut.dk/perl/arrlist/type-nynaut?Area=Kbh.+og+Frederiksberg-amt&ArrStartday=5&ArrStartmonth=Marts&ArrStartyear=2005&ArrSlutday=6&ArrSlutmonth=Marts&ArrSlutyear=2005&Genre=Rock%2FPop&Genre=Funk%2FBlues%2FR%26B&Genre=Jazz&Genre=Verdensmusik%2FLatin&Genre=Folk%2Fvise%2Fcountry&Genre=Gospel&Genre=Klassisk&Genre=Dansegulv&Genre=Andet%2FUkendt&ArrGenre=Alle&ArrKunstner=

Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/02 :  15:03:21  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Funderar på hur snabbt man kan ta sig från helsingborg till köpenhamn. Kanske kan åka direkt efter jobbet klockan tre och vara där vid fyra / halv fem. Fast då kanske redan alla har druckit sina öl och åkt hem.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/03/04 :  11:05:17  Show Profile Send vole a Private Message
Någon från Malmö trakten som ska över på lördag som man kan få slå följe med ?

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"


Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/04 :  12:16:32  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Vole: Jag tänkte, men jag är i Helsingborg på dagen och jobbar. Skulle vara om jag hann dit efter. Vilket känns lite tajt. Slutar tre. Borde med lite tur kunna vara där vid fyra halv fem.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2005/03/04 :  13:40:17  Show Profile Send boombox a Private Message
Kan åka. Tar över själv från Malmö med tåg vid två-tiden lördag. Spenderar 15-18 på mässan. Från 18- provsmakar någon öl på Nörrebro. Lite trist dock att göra själv. Någon som hänger på?
/Bengan

Edited by - boombox on 2005/03/04 13:41:06
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/04 :  14:02:41  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Jag tycker vi borde samlas ihop de som är där och gemensamt hitta lite öl

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/03/04 :  17:53:47  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Det blir Leif "Mårten" Olofsson som blir vår guide i Köpenhamn.
Familjen Olofsson har ju ätit sig runt i Köpenhamn och en del andra europeiska städer och skrivit guideböcker om dessa matrundor.
Så var vi hamnar vet jag inte ännu, men framåt midnatt blir det förmodligen på bluesklubben Mojo. Spelningen börjar 22.30 och brukar hålla på till 3-snåret.
Jag har varit där ett par gånger tidigare och inte blivit besviken.
Det kan vara lite trångt där, men stämningen brukar vara fin.

På lördag spelar:
Thorbjørn Risager: Blue Seven. Thorbjørn Risager (gui/vok), Emil Balsgaard (keys), Svein Erik Martensen (gui), Andreas Biilmand (trompet), Kasper Wagner (sax), Søren Bøjgaard (bas) og Martin Seidelin (tr).
BB King party Blues af den fede slags

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/

Edited by - Jorma on 2005/03/04 17:55:27
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/03/06 :  13:51:42  Show Profile Send Blue a Private Message
Trevlig mässa! Träffade lite folk från faktiskt, men vet inte om det var någon härifrån där och tog bilder?

Skön stämning, lite mer avslappnat än det brukar vara på svenska mässor. Danskarna är minsann ett gemytligt släkte!

Highlights? Hifi-Klubbens demonstration av nya Nautilus och Classé var tämligen mäktig. Coolt när dom körde klassisk bebop också, kändes verkligen som att man var på jazzkonsert. Mer hi-end som imponerade på mig var Gamut-systemet, piggt, dynamiskt och medryckande.

I ett av de få rum där det var lite mer blygsamt med volymen spelade Rega på ett "budgetsystem" bestående av P5 + Brio + de nya små golvarna R3. Schysst ljud för små pengar!

Kul var också de två symapiska danskarna som ligger bakom ett nytt märke (heter det Inowatt eller något sådant?) med små och säreget designade prylar, cd-drive med skivan exponerad "naken" som på en vinylspelare och små, tuffa digitala stärkare. Cool design och nog tyckte jag att det lät ganska lovande.

Men som sagt... hoppas på lite bildreportage från någon annan som var där!


Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/06 :  13:55:46  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Hur mycket är "små pengar"?

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/03/06 :  17:10:15  Show Profile Send Blue a Private Message
Du menar Rega-systemet? Tja... P5an är väl inte direkt billig,en bit över 10 lax med pickup, men stärkaren ligger väl på typ 5000 och högtalarna likaså. Byter man P5an mot en P2a kan man få ett riktigt trevligt Rega-system för typ 15000, och det får väl ändå räknas som "små pengar" i hifisammanhang.

Var du på mässan förresten? Eller någon annan? Eller bara jag?

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/06 :  17:25:46  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Jo jag håller med dig.
Nej jag var inte där. Jag tänkte att jag sparar mig till DIYträffen i göteborg.
Pengarna försvann snabbt denna månaden även om 200kr (vilket det ungefär skulle kosta minst att åka till danmark) inte är så mycket.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2005/03/07 :  10:38:26  Show Profile Send boombox a Private Message
Håller med om att Rega systemet lät trevlig. Klart vettig högtalardesign. Små, diskreta, designade för att stå mot väggen och fint ljud.

Mest imponerad blev jag av Musical Fidelitys A5 cd-spelare. Bland det bästa jag hört och kostade 18.000DKK.

En speciell upplevelse var Diapasons högtalare. De var konstruerade utan delningsfilter, och vilken dynamik! De konventionellt konstruerade högtalare jag hört kommer inte i närheten. Varför kan man inte få samma dynamik med delningfilter tro? I övrigt var var ljudet inte riktigt min kopp te. Lite för påträngande.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000