HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Prisskillnader mellan länder!?!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Niklas Svensson
Starting Member

5 Posts

Posted - 2005/02/10 :  10:21:44  Show Profile Send Niklas Svensson a Private Message
Hejsan.

Satt och kollade Spanska importörer (jag bor ju i Spanien) och hittade importören utav Marten Design.
Jag hade för mig att det sagts här pa forumet att Duke skulle kosta 29900kr och Ellinton samma summa.
Här nere säljs Duke med stativ för 6300€, Ellington 6000€ och Duke Ellington 11700€.

Om sa är fallet far man väl importera.

Detta var bara en liten reflektion. Samma sak händer ju med tex amerikansk HiFi i Sverige, men om mina svenska priser stämmer sa är det ju nästan dubbelt sa dyrt här nere.

Ha't gött.

Niklas Svensson

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2005/02/10 :  11:44:12  Show Profile Send MartinN a Private Message
Dubbla priset verkar skumt, USA-grejer med tull brukar bli
30-40% dyrare än i USA - men mellan Spanien och Sverige borde
det inte bli någon tull ....

Martin
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/02/10 :  11:48:29  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Spanjoren har väl satt det pris han vill ta. Fri handel i EU är ju ingen nackdel...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000