HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Varför stänga kabeltråden?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2005/02/07 :  20:11:04  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Hej!

Varför stänga kabeltråden på 21 sidor? Jag har inte sagt ett ord i den tråd och borde inte bry mig :D, men jag tyckte det var skönt att alla kabel nissar fick vädra sina synpunkter i den tråden.

I min mening fick vi mindre bråk och bättre stämning i själva hifi forumet, eller det är bara jag som tyckte det? Over and out!

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/02/07 :  21:27:33  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Ja, det kan man fråga sig. Jag har inte heller lagt mig i (meningslöst).

Kunde iaf flyttat tråden hit om det blir för OT.

Risken finns att dylika trådar elimineras helt. Det är ju trots allt ett diskussionsforum.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/07 :  22:10:55  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Kanske för att den inte handlade om kablar längre ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2005/02/07 :  23:00:50  Show Profile Send jonasz a Private Message
Hukar, men det är lite väl lågt i tak här...

Är det inte bättre att moderatorerna leder den tillbaka in på rätt spår än stänger den?

Jonas

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2005/02/07 :  23:32:35  Show Profile Send lasselite a Private Message
"Hukar, men det är lite väl lågt i tak här..." där fick du till det

"Kanske för att den inte handlade om kablar längre ?!"

Nä, det var några som gnällde om att kabeltrådar är så trista oxå. Men kabeltrådar är som hydror. En blev låst och genast tog två andra fart, MMMHHHOOOOOOOWWWAAAAAAAHAHAHA.

Tyvärr är det lite för mycket moderatorpillande på HF. Låt trådarna självdö istället
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/02/08 :  01:58:33  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2005/02/08 :  09:18:29  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Word
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2005/02/08 :  09:47:59  Show Profile Send AKA a Private Message
Tråden handlade mest om Denvern i slutet. Det räcker väl men de andra runt 4 trådarna om den maskinen.

Tycker inte alls det är för mycket redigerande från våra moderatorer. När de går in behövs det oftast modereras. Annars hade väldigt många trådar förstörts av ett fåtal personer.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/08 :  13:36:55  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jonasz: OM du kollar 1-2 sidor från slutet, så ser du att jag försökte få tillbaka tråden från Denver prylen.

lasseliten: Ingen oväntad kommentar från dig

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2005/02/08 :  22:07:34  Show Profile Send Aton a Private Message
Det är väl inget problem med en och annan stängd kabeltråd, det startas ändå ett par nya varje vecka.

För övrigt anser jag att i princip alla 20-sidiga trådar borde stängas. Där samlas gärna folk med verbal diarré. Ju mer text desto mindre innehåll. Och då blir tråden snabbt så våldsamt ointressant att vi andra kan behöva sjukhusvård eller Prozac för att återhämta oss.
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2005/02/08 :  22:20:04  Show Profile Send lasselite a Private Message
Salva: Nähä...
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/02/08 :  22:40:10  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Förutsägbart, eller vad sa ni?


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2005/02/08 :  22:53:54  Show Profile Send hal a Private Message
quote:
MMMHHHOOOOOOOWWWAAAAAAAHAHAHA.

quote:
Salva: Nähä...



När förutsägbarheten blir ett signum

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2005/02/08 :  23:30:46  Show Profile Send lasselite a Private Message
§.7 Inlägg för den goda stämningens skull
Inlägg på HiFiForum.nu skall inte förstöra den goda
stämningen. Vi är här för att lära oss, och hjälpa andra.

§.9 Påhopp
Att skriva om en person i nedsättande ordalag tolereras
inte, oavsett om det gäller en medlem på HiFiForum.nu eller ej.
§.9.1 Påhopp - personliga
Ett publikt forum är fel ställe. Gör upp per
mail, PM eller telefon.

Man tycker att vissa borde ha koll på forumets regler...

/Jag är inte bara förutsägbar, jag kan kasta sten i glashus oxå
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/08 :  23:47:23  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message

$7 - Om jag kollar på hals reaktion, så tycker jag att det inte strider mot denna punkt.
$9 - Vad är nersättande att skriva att jag vet att du inte gillar moderatorernas ingreep ?


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2005/02/09 02:34:14
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2005/02/09 :  10:31:50  Show Profile Send lasselite a Private Message
Du vet mycket väl vad Du skrev som faller innom ramarna för §.7.

Vi kan väl uppdatera en regel till:

§.6.2 Stay on Topic
Det är inte tillåtet att driva iväg i trådarnas ämne.
Starta en ny tråd istället. Off Topic kan godkännas
om skaparen av tråden godkänner det eller om hela
diskussionen ändrar riktning. Rekomendationen är
ändå att skapa en ny tråd (med tydlig subjekt/rubrik).

Din kommentar och två inlägg handlar bara om mig som forumdeltagare. Det luktar illa, och det luktar farligt likt mobbing.

Din kommentar är, förutom den nedlåtande lilla detaljen (den är inte bara onödig, den är dessutom elak), bara onödig. Om du ville komentera det, så som det anstår en moderator på Sveriges största hififorum, så hade du kunnat göra det på ett bättre och mer nyanserat sätt. Liksom att du gärna får utveckla hur du resonerar kring
quote:
$7 - Om jag kollar på hals reaktion, så tycker jag att det inte strider mot denna punkt.

Förslagsvis då via PM, för egentligen hamnar ju hela denna tråd under §.11.

Pärs kommentar tar jag med en klackspark. Vi har delat syrligheter förr (hoppas du inte är tjurig över kommentaren om din födelsedag, och att du förstod vad jag menade (till slut)).

Hals kommentar blev jag mest förvånad över, men sedan lade jag ihop några ledtrådar och så gick det upp ett liljeholmen.

En moderator, en föredetta och en Wannabe. Inte illa om jag får säga det själv

Om jag ska rekomendera mina vänner ett forum med lite rolig läsing kring HiFi så rekomenderar jag ofta HF, men om någon verkligen vill lära sig något så rekomenderar jag tveklöst www.faktiskt.se. Något för moderatorer och admin att ta till sig. Det måste vara trist att ha förlorat så mycket kunnande till ett annat... kompleterande (är väl det snälla ordet) forum.

Förlåt att jag svävade ut lite. Jag hoppas det är OK med Marcus
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/02/09 :  10:44:24  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Så ilsk, bitsk och hatisk men ändå kvar!
quote:
/Jag är inte bara förutsägbar, jag kan kasta sten i glashus oxå
Kasta pil i kuvös!??





Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2005/02/09 :  11:11:43  Show Profile Send lasselite a Private Message
Bitsk, javist. Men hatisk & ilsk??? Skulle aldrig få för mig att hata något eller någon på HF. Det är trots allt bara en hobby, ett intresse. Men det visste du ju redan att jag skulle skriva

"men ändå kvar!"
Vill inte göra dig besviken, men det finns fler att diskutera med än dig
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/02/09 :  11:33:57  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message



Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2005/02/09 :  11:37:44  Show Profile Send hal a Private Message
Ja, vad kommer all denna negativa inställning ifrån.
Det var inte min mening att såra dig lasselite, men eftersom du själv ofta har "lite" syrliga kommentarer så tänkte jag bara syrligt kommentera dina onödiga inlägg. Inlägg som du själv så förnuftig förklarar, mycket väl kan läggas i ett PM istället.
För övrigt välkomnar jag dig i musiktrådarna (röda tråden) och bildtråden.
Ser fram emot dina insatser där, du var ju ganska nära sist, där är inga sura miner.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2005/02/09 :  11:46:09  Show Profile Send hal a Private Message
"wannabe", det låter det.
Tycker moderatorerna gör ett fantastiskt och otacksamt jobb efter bästa förmåga.
Dom lägger mer tid och tankar på detta än vad vi kan föreställa oss.
Tacken är ofta både befogad och obefogad kritik.
Balansgången mellan att moderera och inte moderera är hårtunn och visst kan ibland misstag begås.
Men tillströmningen av nya medlemmar, aktiviteten samt den oftast hjärtliga stämningen visar att dom i det stora hela gör ett gott jobb.
Tack för ert arbete.
SKulle idag inte vilja byta med dom .

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/02/09 :  11:49:55  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
Är det inte bättre att moderatorerna leder den tillbaka in på rätt spår än stänger den?
Jo, det är det. Men när det driver om och om igen finns det en gräns och den nåddes i den tråden. Vi kom inte vidare i huvudämnet och det hade inte diskuterats på ett par sidor trots något försök att komma upp på spår...

Vi har tidigare fått förslag på att man skall kunna slå isär en tråd så att den delen som går OT blir en ny tråd. Jag har kikat lite på vad som behövs för att vi skall kunna uppgradera vår SW till att hantera det också. Det går, men för tillfället lägger vi vår energi på att få upp farten på forumet.


Lasse, om du skriver direkt kritik emot oss är det väl inte så konstigt om vi vill ta upp en diskussion med dig? Missade du att Zalve lade in en smiley bakom sitt inlägg?

Du har helt rätt i att det är synd att förlora kunskap till andra forum. Vi vill att alla skall kunna vara på HiFiforum.nu. För att främja en diskussion där alla får delta och där just mobbing och andra sådana tråkigheter inte tystar så har vi våra regler. Kan/vill man inte följa dem så har vi tyvärr inte andra medel än att stänga

Det finns inte en avstängning som skett utan en PM och/eller maildiskussion innan och där diskuteras vad i reglerna som är problemet. Det har förekommit ett enda undantag till den regeln men det hoppas jag är utagerat nu...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2005/02/09 :  12:02:42  Show Profile Send lasselite a Private Message
Syrliga kommentarer försöker jag hålla till att gälla företeelser och inte deltagares inlägg. Men om det uppfattas så får jag försöka skärpa mig. Det verkar oxå som om jag, av dig, uppfattas som onödigt negativ. Vi får väl se om det är något jag kan göra något åt.

Jag skulle inte heller vilja byta med modsen, men ibland gör dom det onödigt svårt för sig. Tycker jag.

No hard feelings "hal".
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/02/09 :  13:35:49  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Tack för ditt PM lasselite

quote:
Jag skulle inte heller vilja byta med modsen, men ibland gör dom det onödigt svårt för sig

Javisst har vi mycket att lära oss... Och vi drar all lärdom vi kan, tack för feedbacken

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Joav
Member

233 Posts

Posted - 2005/02/13 :  15:03:10  Show Profile Send Joav a Private Message
Jag säger bara som en viss politiker:
"Nu tycker jag att vi tar varandra i händerna och sjunger we shall overcome..."

Jag lär mig av att ställa dumma frågor
Gör din Streo glad spela "Riltons vänner" www.riltonsvanner.com
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2005/02/14 :  19:59:58  Show Profile Send FBK a Private Message
Tycker moddarna gör ett mycket gediget jobb på detta forum! Lär inte vara så lätt att hålla ögonen på alla nissar som gärna tummar lite på reglerna när de får tillfälle.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.73 sekunder. Snitz Forums 2000