HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Hur koppla för att få igång OSD från stärkare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wacko
Member

210 Posts

Posted - 2005/02/07 :  18:42:47  Show Profile Send Wacko a Private Message
Tja!

Köpte en surroundstärkare häromdagen, men jag fattar *** inte hur man ska koppla för att få igång OSD i den? Någon som har några förslag? Alla roliga grejor görs ju genom den =)

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2005/02/07 :  18:50:35  Show Profile Send Bubben a Private Message
Normalt sett via kontakten märkt "Monitor", "Video Out" eller liknande. Brukar vara en composit eller component...
Sedan in på motsvarande kontakt i TV´n.

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Allison One
Member

153 Posts

Posted - 2005/02/08 :  10:21:25  Show Profile Send Allison One a Private Message
Kabeln brukar ha gul märkning, (de flesta digitalkamror har en sådan i standardutrustningen.)
Kopplas in i samma ingång på Tv:n som kameran och brukar sitta på sidan eller i fronten på tv:n och även ingången brukar vara gulmärkt.
Sedan letar du på tv:n fram rätt kanal, ext.1 eller front eller vad den kan den heta?

En lugn stund själv för att lyssna på prylarna är den bästa uppgraderingen!
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2005/02/11 :  14:08:48  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Vad är det för surroundstärkare?

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2005/02/11 :  16:22:13  Show Profile Send C-Quence a Private Message
Annars tycker jag att instruktionsboken är en bra resurs att titta i.
Go to Top of Page

Wacko
Member

210 Posts

Posted - 2005/02/12 :  22:26:18  Show Profile Send Wacko a Private Message
attans glömde bort denna =)

Jag har en Andersson R2 å jag fattar Nada av instruktionsboken =) det finns helt enkelt för mycket kontakter.... e ju bara van med 2 kanals.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000