HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Modifierad Denver bättre än cd-spelare för 10.000?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/07 :  07:55:45  Show Profile Send matte76 a Private Message
Jag tror det är lite så att är man händig och själv kan modda på ett bra sätt kan man nog få den att låta helt ok för pengarna. Däremot tror jag inte den kan slå en ren cd-spelare för 10k precis. Den kan låta annorlunda, men bättre? Har man inte DIY-intresset så är det nog bättre att satsa på en ren cd-spelare, vilket jag ska göra.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/02/07 08:10:50
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/02/07 :  14:41:37  Show Profile Send mace a Private Message
Denver DVD-816, Nu 449 kr. på Netto Inga 30 da'r dock.

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/07 :  14:50:05  Show Profile Send matte76 a Private Message
Vilket fynd!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/02/07 :  15:05:37  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Om det nu är en förbättring värd namnet, dvs mer än en eller två personer uppskattar och upplever den, så tror jag att det isf är en matchningsfråga som äntligen fått sitt svar.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Leif B
Member

1495 Posts

Posted - 2005/02/07 :  17:17:50  Show Profile Send Leif B a Private Message
Nja, matchningsfråga ? Nej, detta är en snabb och detaljerad spelare som spelar upp en förvånadsvärd bra ljudbild.
Den svarar på bra utrustning och växer med uppgiften.
Förändrar du något i kedjan märker du det direkt.

mvh Leif B
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/07 :  17:55:54  Show Profile Send matte76 a Private Message
Leif B: Du menar den omoddade varianten? Vilka spelare har du jämfört med?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Leif B
Member

1495 Posts

Posted - 2005/02/07 :  18:01:05  Show Profile Send Leif B a Private Message
Nej, jag menar den moddade. Det förändras en hel del med kraftigare nätkabel och några mindre ingrepp inuti. Omoddad så är den inte lika bra.
Jag jämnför med med min gamla som har en del år på nacken och 2 stycken nya som jag hade hemma för test för ett par veckor sedan.
Dessa var en Nad och en Cambridge. De har inte en chans mot den moddade.

mvh Leif B

Edited by - Leif B on 2005/02/07 18:03:30
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/07 :  18:03:28  Show Profile Send matte76 a Private Message
Vem är det som moddar den? Hade varit kul att testa en moddad.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Leif B
Member

1495 Posts

Posted - 2005/02/07 :  18:06:11  Show Profile Send Leif B a Private Message
Det gör du själv, mycket enkelt, behövs en lödkolv,lödtenn,plåtsax eller något som kan klippa plåt. En nätbrunn,2 kontakter och en 3x2,5mm2 sladd.

Kostar max 200 kr att köpa från Clas Ohlsson.

mvh Leif B
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/07 :  18:14:11  Show Profile Send matte76 a Private Message
Ok, synd man har tummen mitt i handen.. Hade varit kul att testa den annars..

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/07 :  18:48:41  Show Profile Send mayro a Private Message
Matte76.

Om du offrar 495 kr samt 18 kr för en nätbrunn så hjälper jag dig... Du sänder den bara till mig så fixar jag en till dig.. Och se det som en rent kul grej.. Du blir nog inte besviken..

Min är nu på byte av RCA till WBT RCA.. samt ev om det blir tillfälle kommer också en del kabel fixas till bättre.. Om tid o lust hos han som hjälper mig infinner sig...

Så den biten kan inte jag. Men den grundgrej som innebär inbygg av nätbrunn samt småfix med annat kan jag göra åt dig..

Jag har också fina gummimattor som du då får isatta..

No hard feelings..
Om du vill ha hjälp så grejar jag detta.. Inga problem...
Vi är här för att ha kul o hjälpa varann.. Så kör på om du vill. Jag ställer upp..

MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/07 :  19:29:24  Show Profile Send matte76 a Private Message
Mayro: Tack för erbjudandet! Hade helst lyssnat först som sagt, men ska fundera..

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2005/02/07 :  23:19:30  Show Profile Send Zombie a Private Message
samma diskussion om Toshiba 3950 och moddningar på audioasylum för ett halvår se'n....

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/07 :  23:24:11  Show Profile Send mayro a Private Message
Zombie..
Ok.. hoppas den slutade lyckligt då.ler....

Matte76.

Om du bidar din tid så kan du säkert snart få fleras resultat.. Det sitter folk ock löder uti byarna överallt tror jag..
Jag tror faktiskt inte du blir besviken.. men annars får du vänta tills min nymoddade kommer tilbaks.. Då kan du prova en av mina, den första som är fixad.. Den andra är nu o fixar in WBT osv.. Så den tar nog en vecka eller två innan jag ser.. den ska testas lite också.. Självklart.....Det blir kul att höra resultatet...mycket...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/08 :  08:13:28  Show Profile Send matte76 a Private Message
jag avvaktar med intresse..

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/02/08 :  08:30:48  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Kan vi inte få se en bild på underverkat från Denver. Gärna utan locket på

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2005/02/08 :  09:27:40  Show Profile Send Adagio a Private Message
Ja ja och jag har hört om en som moddade sin bubbla med en porschemotor och att den var bättre på allt, ja till och med en F-1 bil. Han betalade allt som allt bara 25000, den går som ett troll.
Eeh? Kul när man var 18 kanske, inte längre nu vill man ha riktiga leksaker.
Att det alltid ska klankas på Krell mfl, vist är det kul att det går att få bra prylar billigt men det är faktiskt skillnad på skit och pankaka.
Det är ok att säga att det går att göra en spelare bra mycket bättre, speciellt för en ringa summa, men att säga att dom är bättre än vissa märken är befängt.
Jag trodde själv på myten tidigare att det gick göra sk "budgetkrellar" (ett populärt utryck på 90-talet) men efter att ha lyssnat på Krellar i hemmiljö vid olika tillfällen är det bara att ge sig, de har ett eget sound och de låter jävligt bra.
Så förlåt mig att jag är skeptisk mot "storstryk" och grejjer som "kör åttor runt eventulla medtävlare"

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

Edited by - Adagio on 2005/02/08 09:28:40
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/02/08 :  10:19:08  Show Profile Send Per100 a Private Message
Ingen kan svara på rubriken innan lyssning skett.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/08 :  11:28:43  Show Profile Send mayro a Private Message
Per 100
Du har alltid en bra komentar som jag garvar åt..
Du är en av dessa som har genuint intresse för denna hobby/livstil vi har..samt en urtrevlig prick....


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2005/02/08 :  11:32:22  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
Du är en av dessa som har genuint intresse för denna hobby/livstil vi har..


Ja vi andra är bara inne på Forumet för att jävlas...

// Jonas




Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/08 :  12:59:34  Show Profile Send mayro a Private Message
sanoj men vän..
Alla kan läsa inlägg som fan läser bibeln..

Tror inte så många tror jag menade mitt inlägg som du tror det var menat..

Men om en trevlig fras till en trevlig kille förflyttar dina värden till att det betyder andra inte är genuint intresserade så är det synd..

Tyvärr så har vi inte träffats och spenderat två eftermiddagar tillsammans under trevliga kul utbytande former som Per100 och jag gjort..

Hade vi det skulle nog det komma en o annan komentar av trevlig karaktär även om dig min vän... Så hoppas du numera känner dig lite mindre utpekad såsom inte intresserad...

Mina varmaste hälsningar
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/02/08 :  13:01:39  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
quote:
Ja vi andra är bara inne på Forumet för att jävlas...

// Jonas



Det tror jag inte. Jag tror inte heller att det var det mayro menade. Varför drar du sådana slutsatser och varför sällar du dig till "de andra"?

Det är lika tydligt att det finns de som har ett intresse i välljud som det är tydligt att det finns de som sitter med ett intresse för välljud och stora mängder förutfattade meningar om välljud.

Jag har idag plockat upp en Denver från Netto och tänker pröva, varför inte? Vill man inte göra det slipper man. Jag har Bladelius produkter hemma, som ni på konsulterna gillar och Totems högtalare som inte är särskilt dåliga så jag kommer utvärdera denna lilla dvd med öppet sinne och jag blir faktiskt ledsen om den låter i närheten av så bra som min Cdfix. Väldigt ledsen, så det är knappast någon risk att jag påstår det om det inte är så. Cdfixen är sjujäkla bra och vansinnigt snygg, jag är kär i den!

Mvh Jesper

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2005/02/08 :  15:29:18  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
Kul Jeppe, hoppas du vågar vara ärlig mot dig själv, Cdfix:en och Denver och ger oss en seriös inblick i ditt "välljud" hemma om någon dag eller två...

// Thomas

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/08 :  16:04:21  Show Profile Send mayro a Private Message
Håller med helt.. det blir en skoj jämförelse där flera kan få en bra sak att jämföra med.....snudd alla har hört en cd fix i sverige tror jag.. Så dina prov blir nog rätt talade för många som nu undrar..




EDIT
Även för mig blir detta en rolig sak att jämföra din med... verkligen skoj..Så självklart inte bara för andra...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/02/08 16:43:31
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/02/08 :  16:45:43  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Thomas, jag lovar att försöka så gott jag kan och man vill ju inte göra en Cdfix ledsen eller frustrerad så ärligheten står i första rummet här. Denver känner jag inte men jag vill såklart undvika en konflikt i ett så tidigt skede så jag ska vara ärlig även mot honom/henne.

Mayro, ja det är nog många som hört fixen och har en åsikt om den så det blir klart intressant.

Retro låter fint.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.73 sekunder. Snitz Forums 2000