Jippi! Idag fick jag korten från pcb design. Schemat för nätdelen börjar med mains sen ac filter? va ä dä? efter det sitter en thermistor på ena tåten? ä dä istället för soft start. Sen en thermistor från jord i nätdelen till chassi?
Tack för ett snabbt svar En fråga till nätjorden(Nätbrunn) vad gör jag av den? Annan jord är tydligt beskriven - högtalare,jord xlr o rca, från förstärkarkortet till nätdelens jord Ensak till effekt motstånden,ska jag välja vanliga 5w eller ska jag ha nån annan sort med mindre tolerans?
1-ohmarna skall klara ungefär 1 A (2/3 eller 1/2 om man läser manualen) dvs 1 W. Köp metallfilm 1R/3W på Elfa 60-862-19, billigt och bra. Värdet på utgångsmotstånden är egentligen en anpassning av AC-analysens värde på hela utgångsteget inklusive strömgenerator som jag fattar det ock värdet är på intet sätt kritiskt. 0.47 Ohm metallfilm är svårt i Sverige men eftersom 4 st 0.47 Ohm är "samma" som 8 st 1 Ohm i parallel eller 1 st 0.12 Ohm så funkar det utmärkt. Mitt förslag är att handla fler av 1-ohmarna eller köpa ett högvärigtt 0.12 Ohm.