HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Slitsad port
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2005/02/01 :  15:27:09  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message
När man bygger en slits så räknar man bara om port ytan men hur blir det med längden för det blir ju bara en kant tänkte lägga den längs efter på en sida för att minimera höjden (2x18" basreflex)

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/02/01 :  17:43:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Slitsportar är vrålintressant!

Vi har gjort en konceptstudie för HFSW1 läs längst bak i denna tråden: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=28427

Lenn art kan nog ge dig ett tips eller två i hur du tänker när du räknar om.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2005/02/01 :  22:55:07  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Nu är ju slitsen i HFSW1 ganska extrem enligt min mening, dvs. lång, vinklad, bred...nästa lite pipa-liknande. Dock inte därmed sagt att den är fel eller dålig.

En mer "normal" slits (med mina normer) dvs. där bredden är, säg kanske, max 7-10 ggr höjden (eller tvärtom) så skall gängse formler kunna användas. Om slitsen placeras vid en vägg (som jag misstänker du syftar på) beter den sig som om den vore 15% längre approx än i fria luften.

Har använt slitsar i både stativare och center...och är nöjd, både design och ljudmässigt.

/MI

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2005/02/02 :  09:11:54  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message
Tackar för svaret det var det jag sökte

Bengt

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000