HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Nybörjar-kit
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/01/31 :  23:35:56  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Godag.
Presenterar mig igen.
Hejsan, jag heter Fredrik och min nyfunna kärlek heter DIY.
Jag har läst allt jag lyckats komma över och dessutom börjat bygga ett par HFLS-1
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=36686

Jag hade tänkt att detta skulle bli ett intresse. vilket det iofs redan är.
Så.

Vad behöver jag i form av verktyg / mätgrej?
Finns det någon schyst sida med lite el-lära?

Som sagt. Jag är nybörjare

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/02/01 :  09:00:42  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Det du behöver är en överhandsfräs, lim, skruvmejsel, någonting att slipa med (om du fanerar)
Det finns en massa byggtrådar om just hfls1 om du använder sökfunktionen (under bildreportage)

Och sist men inte minst: en j-a massa tålamod vid ev fanering.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2005/02/01 :  09:13:50  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Jag antar att vi pratar verktyg för att bygga elektronik då högtalarbygget redan verkar vara på gång.

En bra lödstation med ställbar effekt.
Tillbehör till denna så som lödtenn, tennsug och rengöringssvamp eller liknanade.
Små tänger och skruvmejslar.