HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Mårten Design mångkanal på High End 05 + skivrarit
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mårten Design
Member

252 Posts

Posted - 2005/01/28 :  21:42:48  Show Profile  Visit Mårten Design's Homepage Send Mårten Design a Private Message
Plats: svit 703, 704 Scandic Star Hotel Sollentuna High End 05,
Tid: lör-sön 5-6/2 2005


Större rummet:

För första gången kommer Mårten Design att demonstrera ett 5.1 system med bild på en mässa. Det är nya stativhögtalaren Duke, som nu även visas i high gloss – finish, tillsammans med aktiva basenheten Ellington och centerhögtalaren Alice som visas. De tre framkanalerna drivs av EAR monoblock 509 och bakkanalerna av integrerade förstärkaren EAR 8L6. Som signalkälla använder vi Bladelius Gondul version 3, kablage och nätkablar kommer från Jorma Design. Från Pioneer kommer en 50” plasmaskärm som har artikelbenämning PDP 505 XDE. Helt nya möbler från Solid Tech, absorbenter från Acustica Applicata.

Mindre rummet:

I ett mindre rum kommer vi att spela vinyl på tvåkanal med stativhögtalaren Duke i högglanslack, integrerade förstärkaren EAR 899 och en vinylspelare från Avid. Kablage och nätkablar från Jorma Design. Möbel från Solid Tech och absorbenter från Acustica Applicata.

Försäljning av audiofilskivor och audiofilartiklar under mässan:

Ett parti direktgraverade vinylskivor, de flesta helt nya i obrutet konvolut. Flera speciella audiofilutgåvor med serienummer mm från Sheffield Lab, Crystal Clear, Direct Disc m fl. Pris från 100 kr st.

Ett parti välvårdade vinylskivor i toppskick till låga mässpriser, ur Mårten Designs specielle vinylguru Anders Lööfs egen samling.

Audiofilutgåvor, främst SACD hybrider från Telarc; Chesky, Prophone och Proprius till förmånliga priser under mässan. Flera audiofila toppnummer utlovas.

Nätkablar från JPC till mässpris!
Disc of Silence, Feet of Silence från Solid Tech till mässpris!
SD-fötter till mässpris!


Välkommen att besöka Mårten Designs svit på High End 05

Edited by - Mårten Design on 2005/02/04 06:44:17

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/01/28 :  22:43:50  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
I vilket av rummen sker försäljningen ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/01/29 :  19:57:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Några bilder på skivorna...





Jag har också fått några bilder på Duke & Ellington... De kommer upp när jag har bearbetat dem.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2005/01/29 :  23:30:24  Show Profile Send MartinH a Private Message
Man får nog botanisera lite i högarna och ta med till sitt rum för lite lyssning...

Och jag kan meddela att Duke&Ellington låter riktigt trevlig i butiken !!

/Martin
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/02/02 :  02:32:20  Show Profile Send edison a Private Message
Kan det vara "Excerpts from the Ballet: Romeo and Juliet" med Eric Leinsdorf dirigerandes Los Angeles Philharmonic som ligger överst på bild 2...?
Den har jag, men börjar bli lite sliten...och jag kan inte åka till Sthlm...suck

Ser Harry James & his Big Band överst på bild 1...den plattan hade vi på jobbet jag hade under en del av 80-talet...minns inte så väl hur den lät dock...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000