HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Ny butik !
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/01/23 :  12:13:29  Show Profile Send vole a Private Message
Då så damer och herrar !

Det har nu öppnat en ny hifi/hemmabio butik i Skåne regionen. Butiken ligger i Ängelholm som för övrigt är en trevlig lite stad,ca. 15-20 min från Helsingborg.

Butikens namn är Soundproof och dess innehavare heter Pierre, vilket förövrig är en mycket trevlig herre med god service inställning och kunnande.

För mer information ang. produkter och övrig information, se www.soundproof.se

Jag hade däremot tänkt mig att ni skulle kunna få ta del av ett par bilder från butiken, här och nu.



Biorummet med innehavaren då installation av system fortfarande genomfördes. Bilden är tagen ca. 1 vecka innan portarna slogs upp.




Biorum,nuläget.











Här har vi rummet för 2 kanal (lite förändringar här med sedan bilden togs,så som förflyttning etc.)






Ok, gott folk ! Nu är det bara att klä frugan, stoppa hunden i bilen och köra mot Ängelholm.

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"


mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/01/25 :  16:11:10  Show Profile Send mace a Private Message
Hur kunde jag missa detta ?????????????????????

Jag kommer in med kaka i veckan

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

soundproof
Starting Member

10 Posts

Posted - 2005/01/25 :  21:51:37  Show Profile  Visit soundproof's Homepage Send soundproof a Private Message
mace, om du kommer med kakan så har jag kaffet klart, nu har jag även fått in vr4jr i butiken och jag tycker redan att dom låter bra, kom in så får vi se vad du tycker

Mvh
Soundproof
Metallgatan 11
262 72 Ängelholm
0431-14462 / 0702-331950
www.soundproof.se


Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2005/01/26 :  14:36:40  Show Profile Send n0p a Private Message
Någon som vart in i butiken och lyssnat på Mirage Omni golvaren som är på ovanstående bilder? Kan vi få ett omdömme?

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/01/29 :  13:23:35  Show Profile Send mace a Private Message
Var inne med kärestan i Fredags. Perfekt 10-minuters promenad från centrum i strålande solsken Hittade butiken runt hörnet från Jojjes. Klampar in i en mycket fräsch lokal, ser genast vinyl till salu Bådar gott !!!! Vi möts av Pierre med ett stort leende. Här finns kablage av olika dimensioner, musik i digital såväl som analog form + ett rejält lager filmer för biosalongen

Jag har inte varit så "pilsk" på hemmabio innan, men desto mer jag ramlar in i schyssta, inte LIDL/NETTO utrustade salonger, desto mer sugen blir jag....Trots att vi har en av Sveriges bästa Biografer i Ängelholm En dag kanske.......behöver gillestuga/källare

Vi bänkade oss i "Stereosalongen" där vi blev bjudna på GOTT kaffe, trots att bönorna sopades upp från golvet
Eftersom jag är en nöt när det gäller att komma ihåg vad saker heter så får PIerre fylla i namn Med hjälp av hemmsidan ser jag att högtalarna var Von Schweikert - VR4 jr Stärkaren var en Pathos och CD-spelaren en Audionet Art V2.

Som Pierre nämnde så kommer rummet nog spela med perfekt med lite mera dämpning i form av "vardagsrumsinredning" men hujne vujne vilken tight bas, mycket detaljrikt och inga problem att spela högt eller lågt.
Nästan så att man som ESL'are blir sugen på vanliga högtalare... ibland....kanske Riktigt härligt att se hur ett högklassigt system kan låta
Man bör inte vara allergisk mot eller rädd för reptiler eftersom kablaget ser ut som välgödda boaormar

Vi kommer absolut att besöka Butiken igen, särskilt med tanke på att VINYLSPELARE är på väg in och snart blir det väl officiell invignig (Vi ville inte vänta)

Tack för en MYCKET TREVLIG eftermiddag och på återseende !

Annika & Magnus

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

Edited by - mace on 2005/01/29 13:25:45
Go to Top of Page

soundproof
Starting Member

10 Posts

Posted - 2005/01/31 :  12:30:27  Show Profile  Visit soundproof's Homepage Send soundproof a Private Message
Hej Magnus och Annika det var mycket roligt att ni kom förbi och hälsade på det som var riktigt kul var att du har smittat av ditt intresse på ljud och musik till din käraste, det är först nu som jag har fått min vackra fru att börja älska ljud&musik och det tog ju ett par år jag ska kolla om jag kan få in en bra vinyl-spelare till butiken nu iveckan. PS kakan ni kom med var den godaste kakan jag ätit i hela mitt liv

Mvh
Soundproof
Metallgatan 11
262 72 Ängelholm
0431-14462 / 0702-331950
www.soundproof.se


Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/01/31 :  13:56:16  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Hejsan,

En klart trevlig affär.
Lycka till!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/01/31 :  14:59:44  Show Profile Send mace a Private Message
Hej Pierre
quote:
det som var riktigt kul var att du har smittat av ditt intresse på ljud och musik till din käraste

Jag tror nog att kärestan är MINST lika drivande, men det är slutprodukten, dvs LJUDET, som är intressant. Jag gillar ju även grejorna som gör ljudet


quote:
PS kakan ni kom med var den godaste kakan jag ätit i hela mitt liv


Kommer från Ditt "lokala" kondis; Nisses Jag håller med om att den är det godaste jag smakat Dit skall jag gå igen Tjusig 50-60 tals stuk med sittplatser och inte sönderrenoverat

Vi kommer igen
M+A

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000