HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Späckt bas självläkt?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Calle H
Member

147 Posts

Posted - 2005/01/21 :  17:09:10  Show Profile  Visit Calle H's Homepage Send Calle H a Private Message
Ok, det spökar här hemma. Har en äldre (läs gratis) stereo till datorn, vars ena baselement var spräckt. Jag spelade bara på låg volym ett tag och u är den inte längre sprakig. Vad kan ha hänt?

Teori 1: Vättar lagade högtalaren: Vem vet vad som lurar i mörkret. Vänliga själar med bra vertyg?

Teori 2: Jag hörde fel: I flera veckor måste jag varit full och hört basknaster, precis som på en sträckt bas?

Teori 3: Musikens helande kraft. Ett gott skratt förlänger livet heter det. Är man högtalare och får nöjet att lira Manowar och Opeth i timtal, kan lösa de mest förstörda prylarna.

Med öl i gräset på en Opeth-konsert.

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2005/01/21 :  17:25:08  Show Profile Send fidelityn a Private Message
Teori 4: Felet berodde på sprakande volympott som du nu har ändrat läge på ?
Go to Top of Page

holmgrenstefan
Member

390 Posts

Posted - 2005/01/22 :  12:18:38  Show Profile Send holmgrenstefan a Private Message
en sak som faktiskt kan hända på vissa basar är att det komit bös i magnetgapet vilket i sintur får spolen att tappa centrum och de låter bränd talspole sedan kanske böset åkte bort när det fick röra lite påsig.

[size=1]driver R.A.L
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000