HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Någon som har erfarenhet av Nad recievers?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jc-sweden
Starting Member

11 Posts

Posted - 2005/01/15 :  10:52:50  Show Profile Send jc-sweden a Private Message
Har haft Nad i 2 kanal och gillade ljudet, men hur är deras hemmabiorecievers i 2kanal?

Någon som har erfarenheter, och vilka modeller ska man leta efter?

Hälsningar, Joakim

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2005/01/16 :  11:07:20  Show Profile Send Manga X a Private Message
Jag har lyssnat en del på NAD 543 eller vad den heter (deras minsta 5-kanalare).

Den låter helt okej/bra om man som du gillar NADsoundet!
Det jag tyckte var att det saknades himla många inställningar.
Detta begränsar placeringsmöjligheterna. Bl.a. saknade jag nivåjustering av kanalerna.

Men ljudmässigt trevlig tyckte jag. Poppade friskt med en 521BEE.


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

jc-sweden
Starting Member

11 Posts

Posted - 2005/01/16 :  15:56:58  Show Profile Send jc-sweden a Private Message
Kommer nog att leta efter en begagnad T770 eller något liknande. Har DTS dekoder i min Dvd spelare och 5.1 system räcker gott och väl för mig. De flesta filmerna är väl i Dolby Digital och jag vet inte om man hör någon skillnad.

På de större modellerna finns nivåjustering och det är som du menar viktigt. Ska bli skoj det här med hemmabio och jag behåller min Marantz 2kanalare för säkerhets skull.

Hälsningar, Joakim
Go to Top of Page

rocknrolf
Member

91 Posts

Posted - 2005/01/17 :  19:21:15  Show Profile Send rocknrolf a Private Message
Min T742 har nivåjustering på alla kanalerna. Känner inte att den saknar någon funktion heller.
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2005/01/21 :  11:20:03  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
NAD-recievers har finfina slutsteg men processorerna låter inte lika kristallklart som exempelvis Denons.

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

p1son
Starting Member

28 Posts

Posted - 2005/01/26 :  21:16:44  Show Profile Send p1son a Private Message
Har själv en NAD T753 och sitter för tillfället nöjd. Inställningsmöjligheter finns det gott om. Kraft är väl vad NAD förmedlar så det har jag så det räcker ett tag till.

”Den som aldrig gjort ett misstag har aldrig prövat något nytt.” Albert Einstein
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000