HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Import av Denon i USA - Kan 120V ändras själv?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jc-sweden
Starting Member

11 Posts

Posted - 2005/01/09 :  16:29:19  Show Profile Send jc-sweden a Private Message
Det är ju mycket billigare där. Är det någon som vet om transformatorspänningen på Denons grejer (AVR 3805) kan ändras själv

En annan lösning kanske är att köpa en omformare. Vad säger ni som är duktiga på det elektriska

Hälsningar,

Joakim

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2005/01/09 :  17:38:29  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag tittade på min 3803 och det finns i alla fall ingen switch på utsidan, det är iofs möjligt att det finns en bygel eller liknande på insidan som går att ändra själv men det är inte alls självklart; för en så stor tillverkare som Denon är det gissningsvis billigare att tillverka två versioner än att använda en trafo med extra lindning.

Tänkt också på att det tillkommer frakt (rätt mycket för något så tungt-), tull och moms om du beställer från USA (du ska nog inte hoppas på att tullen ska "missa" ditt paket, inte troligt för något så stort). Det är nog tveksamt om det lönar sig att importera något som är så pass billigt (relativt sett) från USA.

Du behöver minst en 500W omformare för att driva en 3805, sådana kostar en hel del pengar.
Go to Top of Page

jc-sweden
Starting Member

11 Posts

Posted - 2005/01/09 :  18:25:23  Show Profile Send jc-sweden a Private Message
Jag kanske skulle satsa på en begagnad 3803 istället. Vad tror du om det? Och vad är ett rimligt begagnatpris? Finns ju en hel del såna till salu.

Vad tycker du om 3803 revievern? Låter den också bra i 2kanal?

Hälsningar, Joakim
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2005/01/09 :  19:45:19  Show Profile Send f95toli a Private Message
3803 är riktigt bra även i 2-kanal, jag spelar på den då och då trots att jag också har en "riktig" 2-kanalsanläggning (som skulle haft en nypris som är betydligt högre än 3803an), i en "normal" anläggning så är den lysande med tanke på vad den kostar.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000